Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

07-05-2014 om 09:05

welke rugtas voor brugpieper?

Hoi,

Onze dochter begint volgend jaar in de brugklas VWO. Dan heeft ze een goede schooltas/rugtas nodig. Ze mag van opa en oma een mooie uitzoeken, maar welke is goed en nuttig?
Ze gaat naar een kleine regioschool waar de tassen niet perse van kippling of eastpak horen te zijn:-) En ze moet iedere dag een klein kwartier lopen, een schoudertas lijkt me dan niet prettig.

rugtas

http://www.youtube.com/watch?v=r8hONFn2KvE
Dochter heeft al een paar jaar een rugzak van Jansonsport. Het heeft zoveel vakken dat ze zelf haar broodblik en drinkfles eruit moet halen om aan mij te geven. Ik heb altijd eerst een paar verkeerde ritsen open. Maar dochter heeft alles precies op de plek.
Het heeft extra comfort in het dragen door dikkere schouderbanden en een dikke achterkant.
Haar type heeft een klein vakje bovenin waar haar sleutels in gaan.
En een ander dessin dan in de video.:-)

zelf broodbox uit de rugtas halen?

Dat lijkt mij logisch voor wat voor tas dan ook, haha.
Maar goed hier ervaringen met Eastpack en Kipling, beiden goed.

Annet

Annet

08-05-2014 om 12:05

Ikea

Dochter heeft een rugzak van Ikea die uit twee delen bestaat, aan elkaar te ritsen. Ze is er heel tevreden mee. Ze heeft eerst 4 jaar een grote Eastpack gebruikt. Ze heeft op de meeste dagen een laptop mee.
Beide delen zijn los van elkaar te gebruiken

Ilva

Ilva

08-05-2014 om 16:05

zware rugzakken

Als zoonlief hier thuis komt, tikt hij altijd even op het raam. Hij vindt het prettig als ik dan naar de deur kom. Hij haalt dan z'n tas van z'n fiets en vaak pak ik hem dan even aan. En regelmatig denk ik: Jeetje wat is die tas toch belachelijk zwaar. En hij heeft geen laptop hoor. Alleen maar boeken en van de grote schriften waar je de bladen uit kan schuren om in een map te stoppen. Echt, ik weet niet of dit alleen voor het VWO zo is maar volgens mij ging jouw dochter ook naar het VWO. Maar goed, fiets is geen optie in dit geval begrijp ik. Dus een goede rugzak lijkt me dan het beste.

Marieke

Marieke

12-05-2014 om 12:05

Een rugzak? Echt niet!

Een rugzak was not done voor onze brugpieper, de cowboysbag, die moest het zijn! Geen idee wat het was maar google is je vriend, dus na twee minuten surfen zei ik; die tas wordt het echt niet. Kosten: 129 euro! En van het type dat dus aan je arm moet. Uiteindelijk hebben we op de markt een tas gekocht, 15 euro met als gevolg dat die al ruim voor de kerst helemaal kapot was. Maar ja, 129 euro! En wie garandeert dat deze tas lang mee gaat? Wie weet wil ze volgend jaar wel weer wat anders? Vorige week is de lang gewenste cowboysbag er toch gekomen omdat tas nummer 2 ook kapot ging. En die rugzak; no way, niemand loopt er mee, nou ja niemand? Ik vermoed dat 95% van de brugklasmeisjes en 2e klassers zo'n soort tas heeft, dat zag ik laatst wel toen ik haar op school ophaalde. Dochter heeft er zelf de helft aan bijgedragen. Het is wel een stevige leren tas en ik hoor van andere ouders dat deze zeker een jaar of 2-3 meegaat. Ik hoop het. Alles kan er in, behalve alle gymspullen. Dus blijven de schoenen op school, douchen na het gymmen doet de school niet aan, schone sokken en een deodorant zijn niet nodig (?: in haar tas pas nog net het gymshirtje en broekje. Na het wassen strijk ik met m'n handen het shirtje een beetje fatsoenlijk, rol het samen met de broek zo klein mogelijk op, dochter propt het in de tas, en ik krijg het verfrommeld op een prop terug. Ik was 't spul en meer doe ik er niet aan. Op school wordt zo veel mogelijk uit de tas gehaald en in het kluisje gelegd, alleen het allernoodzakelijkste blijft in de tas. Achter op de fiets heb ik zo'n rek monkey mnee (dank aan OO!) gemonteerd, dus veel sjouwen hoeft ook niet. Maar ja, wat hadden wij vroeger? Ik had een pukkel en later een canvas boodschappentas en m'n moeder maar mopperen waarom ik die mooie leren boekentas van opa niet gebruikte. Er is dus niks veranderd!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.