Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Roos
12-07-2016 om 15:07
Weggelopen zoon van 15
Hallo,
Ik zit met een probleem en heb graag uw advies.
Mijn zoon zat eerst op de 1e mavo en was blijven zitten. Na gesprekken voorwaardelijk overgegaan naar 2e mavo. Deze heeft hij ook niet gehaal . Uiteindelijk overgeplaatst naar 3e kader. Dit jaar is hij wederom blijven zitten. Hij heeft vrienden die roken. En ik heb hem gisteravond betrapt dat hij een sigaret aan het maken was. Hij vertelde dat het v z'n vriendin was. Later heb ik v m'n jongste begrepen dat hij het snachts heeft opgerookt. En de jongste vertelde dat hij weleens drank gepakt heeft en gedronken had. Eerder vorig jaar was hij beschuldigd van diefstal. Maar dat geloofde ik niet. Verder heb ik meerdere keren gesproken met hem zodat hij het kon toegeven. Hij hield voet bij stuk dat hij niks gedaan heeft. Eerlijk gezegd is hij nooit een prater geweest. Uiteindelijk heb ik het m'n man vertelt en die was op werk. En hij belde naar m'n zoon. Dat had m'n zoon niet verwacht. Z'n vader is streng. En uiteindelijk is hij gaan schreeuwen waarom ik het vertelt heb. En heeft zn kledingkastdeur kapotgeslagen. Heeft zijn spullen gepakt en is vertrokken. Weggelopen dus.
Kunt u mij advies geven wat ik kan doen?
Bedankt.
Roos

tante Sidonia
12-07-2016 om 23:07
blijf proberen
hem telefonisch of per app te bereiken. Daarnaast zou ik zeker contact opnemen met de politie; hij is in overspannen toestand het huis uitgelopen en dat kan gevaar opleveren. Is hij impulsief, snel boos?
Kun je vrienden van hem proberen te bereiken met de vraag of ze weten waar hij is? Ouders van vrienden?
Of is hij inmiddels terug; jouw bericht is geschreven om een uur of 3 lees ik.
Sterkte!

bromvlieg
13-07-2016 om 09:07
hoe is het nu?
wat een nare toestand. Hoop dat er weer contact is nu!!
Er zit natuurlijk een heel verhaal achter, dat spreekt vanzelf.
Wat een teleurstelling, zijn schoolloopbaan - ook al zal hij het niet toegeven, dat zit hem vast en zeker dwars. Elk mens wil gewaardeerd worden en slagen in zijn plannen.
Heeft hij vrienden? Een bijbaantje?
Doe je weleens een-op-een iets met hem samen, zonder dat er iets lastigs te bespreken is, gewoon voor de fun?
Jouw vraag waarmee je deze topic start is een klein onderdeel van je familieleven.

Flanagan
13-07-2016 om 11:07
Strenge vader
Is je zoon weggelopen uit vrees voor de thuiskomst van zijn vader?
Stuur een reactie uit jullie beider naam, dat hij gewoon thuis kan komen en niet hoeft weg te lopen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.