Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

16

16

25-03-2016 om 08:03

Wat doen jullie pubers zoal.

Lekker laten gaan

Mijn broers waren brommerpubers. Gaf weleens wat overlast of ze werden door de politie van de weg gehaald omdat ze het dak van een auto afgezaagd hadden of met opgevoerde brommers door het dorp reden. Of mijn vader moest ze vanwege een gestrand voertuig ver weg bij de grens ophalen. Verder prima terecht gekomen met veel technische expertise.:-)

Pirata

Pirata

07-04-2016 om 21:04

prima

Lekker bezig die jongen. Niet sarcastisch bedoeld.

Miepje

Miepje

08-04-2016 om 09:04

geen tijd om te hangen...

Mijn puber van 15 en een half is doordeweeks pas om 17.00 thuis van school. Dan is het dus eten om 17.30 en aan het huiswerk of naar zijn sport (drie keer in de week 's avonds training, inclusief de vrijdag). Om 21.00-21.30 ligt hij in zijn bed, weekends rond 22.30. Door de weeks 06.30 gaat de wekker weer. Het is nooit een buitenspeler geweest, dus hangen met jongens en brommers lag ook niet in de lijn van verwachting.
Andere puber 12, maakt huiswerk en gaat daarna nog wel eens een rondje met een vriendin uit de buurt, en de honden, en dan nog spelen bij die vriendin thuis. Ook drie keer per week sporten.
Tussen sport, school en huiswerk dus hier weinig tijd om buiten te chillen.
Wij hebben wel tijden dat ze binnen moeten zijn, en tijden dat ze in bed moeten liggen, laten dat niet op zijn beloop. Ik vind met name nachtrust belangrijk. Ze doen allebei gymnasium en zijn intensief met sport bezig dus rust is een belangrijk onderdeel van hun leven. Omdat dat al vanaf jongsafaan erin zit, hebben we daar nooit problemen mee. Het eerste wat ze vragen als ze weggaan is "hoe laat moet ik thuis zijn". En als ze het niet vragen zeg ik het nog even.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.