Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Janna
10-02-2017 om 10:02
waarom je brugklasser een iphone 6 of 7 geven?
Mijn dochter van 12 zit in een VWO brugklas. In de zomervakentie heeft ze van al haar zakgeld zelf een Samsung smartphone gekocht, van 170 euro. Erg sneu voor haar dat dit geen goede koop gebleken is. Apps werken niet goed erop, ze loopt continue tegen te weinig geheugen aan (4GB) Een extra geheugenkaart heeft niet geholpen.
Nu vertelt dochter dat de meeste (!) kinderen in haar klas een iPhone hebben, minimaal een iPhone 5s. Maar veel daarvan een iPhone 6 of 7. En dat ze deze 'zomaar' van hun ouders gekregen hebben ofwel voor verjaardag. Ze begrijpt heel goed dat ze dit van ons niet krijgt en zeurt niet, maar is wel jaloers. Toch ga ik ook een beetje twijfelen. Ik zou graag weten: Zijn er hier ouders die hun kinderen van rond de twaalf een iPhone 6 of 7 gegeven hebben? Waarom? Wat zijn de overwegingen om je kind dit duurste van het duurste model te geven op 12 jarige leeftijd?
Wat zouden jullie doen in het geval van mijn dochter. Het duurt lang voor ze weer zoveel geld bij elkaar gespaard heeft. Krijgen jullie kinderen dit zomaar? Voor verjaardag (ook in de zomer) vind ik een smartphone ook een te duur cadeau. Onze kinderen krijgen dan meestal een cadeau van rond de 50 euro.
Ik moet er wel bij zeggen: het is niet dat we het niet zouden kunnen betalen.Maar ik vind het zo een buitensporig duur bezit op die leeftijd. En ik voel een sociale druk, die ik niet goed vind. Ik ga bijna mijn dochter zielig vinden omdat ze geen iPhone 6 oid heeft. Belachelijk toch?

Ad Hombre
05-03-2019 om 18:03
Statussymbool
Het is een speciaal soort statussymbool om je kinderen het duurste van het duurste te geven.
De mens blijft een primitief wezen.

Super Mouse
06-03-2019 om 10:03
Afdankertje
Mijn oudste kreeg hem van haar opa (hij kreeg een nieuw toestel) inclusief een klein abonnement toen ze halverwege groep 8 zat. Nu 2e VO en heeft hem nog. Opa heeft al een nieuw scherm betaald omdat hij was gevallen. En nu zit er alweer een barst in.
Mij middelste heeft hem in groep 8 voor het grootste gedeelte van haar verjaardagsgeld gekocht. Een Nokia dus geen Iphone. Ik hoor haar er verder ook niet over.
16GB is wel het minimale wat je moet hebben aan geheugen, maar meer is beter.
Ik mag binnenkort weer verlengen, op het moment dat er een goede actie komt overweeg ik het te doen en mijn samsung 8 door te schuiven naar de middelste.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.