Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Waarom blowen veel meer jongens dan meisjes?

Of doen meisjes het stiekem? Als ik langs een koffieshop loop, zie ik daar vooral jongens/ mannen. Ook de blowende groepjes op de straathoek bestaan vooral uit jongens. Hoe zit dat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Is dat zo?

ik weet niet of er onderzoeken zijn waaruit blijkt dat jongens meer blowen dan meisjes.
wat ik wel weet is dat ik mijn jointjes altijd liet halen door mijn vriendje of buurjongen,want stel dat mijn ouders mij zouden zien bij de koffieshop.
en blowen deden we stiekem op een plek waar we niet zo gemakkelijk betrapt konden worden,dus nooit in het openbaar.

bromvlieg

bromvlieg

08-08-2010 om 22:08 Topicstarter

Zouden meisjes dat zo regelen?

Jongens sturen om wat te halen?
Dus jongens zitten er minder mee om betrapt te worden dan?

Kaaskopje

Kaaskopje

08-08-2010 om 23:08

Toch meer taboe?

Als ik mijn jonge collega's bekijk zitten daar aardig wat vrouwelijke collega's bij die zéker wel eens een trekje van een joint nemen. Deze collega's zijn begin 20. Het kan natuurlijk zijn dat ze dat sinds kort doen. Ik was ook boven de 20 toen ik er voor het eerst mee in aanraking kwam. Maar de kans lijkt me ook groot dat ze rond hun 16de wel eens geblowd hebben, maar dat een koffieshop binnenstappen net een stapje te ver was. Misschien toch het idee dat er een crimineel sfeertje omheen hangt (wat in onze omgeving bij zo'n koffieshop helaas waar bleek te zijn), dat er vooral mannen zitten, dat je er niet alleen heen moet gaan... Kortom, een mannenwereldje met iets schimmigs en daar blijf je als vrouw weg. Zou het zoiets kunnen zijn?
Ik zeg dus niet dat het een schimmig mannenwereldje ís, voor me dat in de schoen wordt geschoven:-)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.