Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Monique D*
13-04-2009 om 22:04
Waar zijn makkelijk condooms te halen?
Ik had het laatst met mijn zoon (14) over veilig vrijen en dat condooms een heel goed middel zijn tegen SOA. Hij vroeg hoe je aan condooms kan komen, want hij zou het niet durven om in een winkel zomaar om condooms te vragen.
Ik ben zelf achter gekomen dat in de supermarkt (dus anoniem) geen condooms verkrijgbaar zijn. Volgens mij zijn ze wel in de Etos of Kruidvat te verkrijgen, maar dan moet je wel "het lef" hebben om ze af te rekenen bij de kassajuf of er om vragen en dan af te rekenen. Ik kan mij wel voorstellen dat jongeren dat niet zo snel doen.
Ik heb wel gehoord van condoomautomaten. Waar zijn die eigenlijk of zijn ze alleen in discotheken te vinden? Of is het helemaal niet mogelijk om condooms anoniem te halen? Ik vind het eigenlijk wel vreemd, gezien de propaganda dat men bij seks altijd condooms moet gebruiken.. je zou bij wijze van spreken overal van die automaten moeten hebben, net zoals de sigarettenautomaten.

Tirza G.
03-05-2009 om 23:05
Nee toch?
Volgens mijn definitie (jaja) ben je volwassen als je de consequenties van je handelen overziet en zélf de gevolgen van je daden draagt - op welk terrein dan ook.
Zelf je zaken regelen deed mijn dochter al toen ze 3 was. En die van mij er bij als je haar de ruimte gaf.
Tirza

Tirza G.
03-05-2009 om 23:05
Maar daar zit het dus
Jij vindt "eigen condooms kopen" vallen onder de eigen zaken die ze zelf kunnen regelen. Andere mensen niet. En dan zijn we weer terug bij het begin: ik kan me voorstellen dat het kopen van condooms voor een jonge puber is anders is dan het kopen van een pak melk. En die gene kan genoeg zijn om "het" dan maar zonder condoom te doen.
Tirza

ozzieozzie
10-05-2009 om 12:05
Mmm, eigen verantwoordelijkheid... jawel, maar
wij wonen (zie ook onder) in een klein dorp (4000 inwoners), waar ik ook nog eens huisarts ben - zat mensen die mijn zonen dus kennen...
het volgende dorp/stadje is60 km verderop, geen openbaar vervoer...
ik vind dat ik verantwoordelijk ben om mijn zonen (en hun partners!) tzt gezond te houden...
en dus de drempel zo laag mogelijk moet houden om ze die condooms te laten gebruiken...
dus ja...
die grote bus met condooms in hun badkamer - superplan! jongens vonden het ook ideaal...
en ja, internet... tuurlijk, maar dat duurt natuurlijk wel een paar dagen,,, en als je als jongen niet zo organisatorisch begaafd bent...

Tirza G.
10-05-2009 om 23:05
Mensen die je zonen kennen
Ozzieozzie, maar is het een schande dan om condooms te kopen? Hier kent ook iedereen iedereen.
Tirza

ozzieozzie
11-05-2009 om 11:05
Tuurlijk niet, maar
nee, tuurlijk is het geen schande als ze condooms kopen, maar je zal maar voor het eerst gaan (pff, wat een drempel!) en dan weten dat er goede kans is dat er gedacht wordt - hee, dat is die en die van de dokter...
dat zou wel eens een te grote stap kunnen zijn...
dus, koop ik ze voor ze in eerste instantie, wellicht (dit gaat natuurlijk toch pas over jaaaaren (hihi die mama!) spelen) dat tzt ze ze dan zelf kunnen gaan aanschaffen...
maar voor een eerste keer? neu... laat ik die drempel maar zo laag mogelijk houden!