Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Sanne

Sanne

07-04-2010 om 17:04

Vriendin krast zichzelf

Mijn dochter heeft een vriendin waarvan de moeder ook mijn vriendin is. De dochter van mijn vriendin is flink aan het puberen. Nu heb ik van mijn dochter gehoord dat haar vriendin zegt dat zij zich in de armen "krast" om een onbeantwoorde liefde. Mijn dochter ziet niets op haar armen (maar het is ook nog lange truien weer) en heeft zelf het idee dat zij dit alleen zegt om aandacht te trekken. Het vriendinnetje heeft het ook tegen meerdere vriendinnen gezegd dus het is niet iets wat zij puur in vertrouwen tegen mijn dochter verteld heeft.Ik zit nu wel erg met een dilemma: moet ik het tegen mijn vriendin vertellen (ik zelf zou het willen weten als er echt iets mis is). Ik heb zelf echter net als mijn dochter het idee dat het vooral aandacht vragen is (nog niet zolang geleden was er een ander meisje op school dat zich sneed). Maar kan ik dat als leek wel beoordelen? Ik ben ook bang dat de vriendschap tussen de 2 meiden over is als ik de moeder inlicht.
Wat vinden jullie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mijn mening

Wel tegen de ouder vertellen en wel hierom; dit is gedrag dat negatief is en in de kiem gesmoord moet worden. Het wordt in know time een machtsmiddel en daar is niemand bij gebaat. En als het einde vriendschap betekend zat deze ook niet diep!

reina

reina

08-04-2010 om 06:04

Sanne

Als jij inschat dat het wel serieus ziou kunne zijn, zou ik de mioeder wel inlichten. Zij kan er dan op letten, ze hoeft toch niet te zeggen dat ze het via jullie gehoord heeft? Ze ziet dochter ook wel eens met blote armen en als dochter armen altijd bedekt houdt kan zij er een gesprek over beginnen met dat als uitgangspunt/vraag.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.