Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Trudy van Rooij

Trudy van Rooij

25-05-2011 om 10:05

Vriedin kwijt

Mijn dochter werd op de lagere school altijd buiten gesloten en we waren dus blij toen ze naar het voortgezet onderwijs ging om een niuewe start te maken.
Dat lukte goed ze had mee een hoop vriendinnen waaronder 1 harstvriendin tenminste dat dachten we.
Nu zit ze in de 2e en is er een meisje bijgekomen dat niet klikt met mijn dochter. Nu heeft mijn dochter gezegt dat ze zich op de 2e plaats gezet voelde en hebben daar wat woorden over gehad en nu heeft haar harstvriendin er voorlopig een streep onder gezet want die was die ruzie zat tussen mijn dochter en dat andere meisje.
Nu zegt ze dat ze geen keus heeft gemaakt maar met haar doet ze nog wel gewoon leuke dingen en mijn dochter beschouwd ze nu gewoon als klasgenootje.
Het doet me echt zeer want ze was bij ons kind in huis en weet niet wat ik er mee aan moet en wat ik voor advies aan mijn dochter moet geven.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Moet je dan een hartsvriendin hebben?

Ik heb nooit een 'hartsvriendin' gehad, maar ben na een verpeste lagere schooltijd de middelbare school toch echt doorgekomen met leuke vrienden en vriendinnen.
Er zitten toch zeker wel meer meisjes dan alleen maar die 2 in haar klas?

Tineke

Tineke

25-05-2011 om 11:05

Groot woord

Het valt me wel op dat er vaak grote woorden worden gebruikt, die je helemaal niet zo serieus moet nemen. Dat zou je je dochter kunnen leren. HVJ, hartsvriendinnen, BFF, maar aan de andere kant dus ook het 'haten', den wel heel makkelijk gebruikt.
Daarnaast lijkt het me ook heel moeilijk om éen meisje als je hartsvriendin te moeten kiezen, gewoon vrienden lijkt me al mooi genoeg. Op school gezelligheid, daarbuiten af en toe wat leuks doen, zoals ijsje eten, zwemmen, bios, is mooi. Een speciale hartsvriendin is haast vragen om dit soort problemen. Een grote vriendengroep werkt het best.

Merel

Merel

25-05-2011 om 13:05

3 kan lastig zijn

3 vriendinnen kan misschien lastig zijn en mocht zoiets in de toekomst nog eens voorkomen zou je dochter beter kunnen proberen nóg een meisje voor het groepje te winnen, met 4 is dan toch weer handiger. Dan kan je ook 2 aan 2 praten of afspreken, de verhoudingen kloppen beter. Alhoewel ik het zelf niet zo ervaren heb, dochter is met 2 anderen (dus samen 3 dikke vriendinnen) en ik zelf ben met mijn 2 vriendinnen ook een 3-tal. Je moet dan wel echt leuk klikken en het niet vervelend vinden (geen van drieeen) als de 2 anderen ook eens wat samen doen.

Simone G

Simone G

26-05-2011 om 18:05

Ik snap je wel..

Eindelijk had je dochter een leuke vriendin door dik en dun en nu is dat ook weer over. Je gunt het haar zo, maar zoals de voorgangers schrijven, uiteindelijk werkt het kweken van een grotere vriendengroep veel beter. Op deze leeftijd is het ook lastig, de kinderen zijn zo zoekende naar alles, en wie ze vandaag erg leuk vinden is morgen weer over en is je dochter weer alles. Luister wel naar haar, maar probeer afstand te nemen... Die meiden denken toch anders als jij.. hopelijk is je dochter snel weer happy!

calippo

calippo

27-05-2011 om 07:05

Liefde laat zich niet dwingen

ach je wil zo graag dat je kinderen vrienden hebben. Maar ja, ze zullen toch hun eigen weg hierin moeten vinden~! Voel met je mee hoor, herkenbaar. Maar ik denk toch dat je ze zelf hun weg moet laten vinden, bemoeienis kan ook averechts werken. Sterkte.

lottie

lottie

29-05-2011 om 18:05

Zelfde meegemaakt

Mijn dochter heeft een meisje opgevangen die niet goed op school lag. Niet populair zeg maar. Gepest. Nu is ze door mijn dochter tussen haar vrienden gekomen en ze is volledig doorgeslagen. Ze was 3 jaar lang kind aan huis bij ons. Ze noemde mij haar vertrouwenspersoon en we hebben veel met haar meegemaakt (miskraam toen ze 14 was en nog meer...). Onze dochter en zij waren onafscheidelijk. In ons gezin pastte ze ook helemaal. Noemde haar altijd mijn 2e dochter. Maar onze dochter voelde zich de laatste tijd behoorlijk aan de kant gezet door haar. Ze moest erg lang wachten voordat er weer eens afgesproken kon worden.... En daar was ze zat van. Ze heeft de vriendschap nu 3 maanden geleden verbroken en dat deed haar en ons ook pijn. Maar toch zullen we dat weleens vaker meemaken. onze kinderen ook;-) dat hoort nou eenmaal bij het leven. Sommige vrienden zijn voor sommige periodes in ons leven, maar er komt wel weer wat anders voor in de plaats. En misschien duurt het een paar jaar, dat wat zij met jullie dochter en jullie had zal ze nooit vergeten. Misschien komt ze wel tot het besef?gemis? Sterkte ermee!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.