Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

polletje piekhaar
29-01-2015 om 11:01
voorbarig ?
Meisje, 15 heeft net een relatie met jongen, 16, hij heeft een scooter. Hij komt haar steEds halen op de scooter, als ze naar school moet of waar ook heen. Speelt dus soort taxi.
Klinkt heel leuk, meisje vindt het nogal stoer.
Komt op mij erg controlfreaky over.
Wat vinden Julie? Zou je dat inperken als ouders zijnde?

polletje piekhaar
03-02-2015 om 22:02
gelukkig
Is gebleken dat hij zijn account wel verwijderd heeft, direct nadat hij het ontdekte. Dus..helemaal goed!
Meisje klein wat vind je nu precies raar klinken? En wat bedoel je met de achtergrond van mijn zoon?
Hij heeft wel enig overwicht, maar jij zet het erg goed in . Ik merk aan zoon dat hij opziet tegen hem, maar ook ruimte krijgt om zijn ding te doen, hij wordt zeker niet ove9rheerst.
Vandaag hebben zij bijv. Een gesprekje gehad, wat ik later van zoon hoorde waarin hij mijn zoon stimuleert beter zijn best te doen op school. Als dat lukt is hij mijn held...

Meisje Klein
04-02-2015 om 10:02
ik bedoel
Fijn dat hij account verwijderd heeft en dus niet meer zoekende is naar nieuwe scharrels.
Ik bedoel dat je zoon praktijkschool doet (toch? of is dat een andere zoon). Ik ken hem natuurlijk niet, maar zou me kunnen voorstellen dat hij helemaal in de ban van nieuwe vriend kan raken en dan niet meer naar de mening van ouders/anderen wil luisteren. Dat hij wellicht meer beïnvloedbaar is en meer sturing nodig heeft. Of zie ik dat verkeerd? Dat je er juist daarom ook bovenop zit.
Ik bedoel het overigens niet vervelend of zo, maar ik kan me voorstellen dat je bij een kind op de praktijkschool hem meer in de gaten houdt of alles goed gaat. Bezorgder bent dan bij een NADH kind. (Ik heb ook een IADH kind, dus ken het gevoel).
Maar misschien zie jij dat anders omdat je het ook niet noemt.

polletje piekhaar
04-02-2015 om 12:02
nou ja
Het is inderdaad zo dat de vriend wat overwicht op hem heeft maar hij stuurt hem op een goede manier. Gisteren hebben ze bijv. Een gesprekje gehad over school en de motivatie om door te leren.
Nee, ik heb maar een zoon dus ja, het gaat om de praktijkschooljongen :-)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.