Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Dalarna
14-11-2013 om 14:11
Voedertijd
Wat geven jullie je flink aan het groeiende (15 cm in 14 mnd geloof ik) puber om half 4/4 uur?
Wij eten heel vaak vroeg, meestal zijn we om half 6 wel klaar maar nog merk ik niet dat dat echt een probleem geeft bij oudste.
Het moet iets zijn wat snel klaar is en niet te duur. Gisteren had ik vier diepvries turkse pizza's van de Lidl meegenomen. Hoeven maar 3 min in de oven. Eigenlijk moet daar nog sla en tomaat enzo bij maar om even de honger te stillen is het prima.
Vroeger had ik ook wel eens van die bakken noedels in zo'n bekertje waar heet water bij moet.
Eigenlijk zoek ik dus iets wat snel warm is (in de lente/zomer kan koud ook maar nu blieft hij liever iets warms) in magnetron of met heet water want de oven voorverwarmen kost natuurlijk al snel 10 min. Iets wat ook makkelijk te bewaren is natuurlijk, niet iets wat snel weggegooid moet worden.

bibi63
17-11-2013 om 15:11
soep
kan je natuurlijk heel snel, simpel en redelijk voedzaam/gezond zelf maken. Men neme een pot basis heldere tomatenbouillon (aanlengen met water), voegt hier een zak soepgroente of (italiaanse whatever) roerbakgroente aan toe, evt. kant en klare soepballetjes (vleesschap supers) en evt. vermicelli. 20 Minuutjes koken en klaar is klara. Je kan altijd nog kruiden toevoegen desgewenst. Dus soep lijkt mij niet moeilijk.
Gr. Bibi

Stenna
17-11-2013 om 17:11
2x offtopic opmerkingen
haha, ik hoop een beetje dat Miriam hier ook ook meeleest, al heeft ze nog niet gereageerd op deze puberverhalen van de grote honger om 4 uur, gezien een eerdere discussie die we hadden over te veel eten (nav het schoolontbijt). Eten deze jongeren niet gruwelijk veel te veel, Miriam? Blijkbaar is dit toch nogal gangbaar!
Over koken leren: ik had compleet leren koken van mijn moeder, voor ik op kamers ging. Vervolgens heb ik nooit maar dan ook nooit, nooit meer zo gekookt als ik van haar geleerd had. Met vies draadjessuddervlees, melige met brood aangemaakte gehaktballen, vette jus, papgekookte groente met een (toppunt van vies) maïzena-aanmaak papje. Getver. En zij altijd maar klagen dat ik vroeger zo slecht at als kind.....Ik at ook liever alvast boterhammen om 4 uur.

f
23-11-2013 om 16:11
Evt ook meer lunchen tegen geeuwhonger
Hier ook om-4-uur-veel-snacken-en-etende tieners. Eigenlijk zouden ze, volgens mij, beter echter kunnen lunchen. Op heldere momenten geef ik dus voor dan iets (redelijk goeds) extras mee.

Kaaskopje
23-11-2013 om 17:11
Bibi
Ik kook vaak uit pakjes en zakjes, gemakt dient de mens, maar kant en klare soepballetjes zijn zonde voor je lekker soepje! Vegetarische soep kan ook om 4 uur en anders toch een paar verse balletjes draaien. En dat zeg ik, die zelden soep maakt, omdat mijn man dat doet. Ik heb een hekel aan balletjes draaien:-))

bibi63
24-11-2013 om 15:11
haha kaaskopje
Ja natuurlijk zijn zelf gedraaide balletjes lekkerder. Maar de ervaring leert dat de soepballetjes (niet uit blik!, maar uit het slagersschap van AH of Jumbo) in ieder geval door dochterlief goedgekeurd zijn (en ik vind ze ook niet vies...). Maar natuurlijk hoeven die balletjes er niet in, zonder is ook goed. Je kunt ook ipv een soepbasis-kant-en-en-klaar-pot, 2 blikjes tomatenblokjes op sap nemen, hier een bouillonblokje door en de soep/roerbakgroente. Ook prima. Of als basis tomatensap. Hoe dan ook een tomaten/groentesoepje is simpel en snel klaar zonder kookkunsten.
Gr. Bibi

skik
25-11-2013 om 12:11
Ik denk dat het ook wel scheelt dat de lunchpauze op het vo vrij kort is. Meestal maar een half uurtje, waarin ook naar het toilet gegaan moet worden, even langs het kluisje, de kantine die misschien helemaal aan de andere kant van het gebouw is, of de eerste les na de pauze is gym. Er blijft maar weinig tijd over om je lunch helemaal op te eten.
skik

Jesse_1
25-11-2013 om 15:11
Soep (o.t.)
Wat ik nog wel eens doe voor het gemak: stukjes kip erdoor. Balletjes uit blik vond ik vroeger lekker, laatst nog eens gedaan en ze waren niet te eten! En de kant en klare balletjes van de slagersafdeling moet je snel gebruiken, want die zijn nogal eens gevoelig voor bederf heb ik gemerkt. Het liefste draai ik ze dus toch zelf, of dus kip als het makkelijk en snel moet.

bibi63
26-11-2013 om 21:11
overigens jesse
Inderdaad uit blik: niet te vreten... En die verse soepballetjes bak ik overigens van te voren even in een mini beetje olie. Lekkerder dan ze in de soep mee te koken.
Gr. Bibi

Jasmijn
26-11-2013 om 23:11
boterhammen
Hier smeren ze dan gewoon een paar boterhammen, of dochter heel soms noedels uit zo'n zakje.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.