Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-12-2010 om 02:12

Verliefd kind

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roosje Katoen

Roosje Katoen

05-01-2011 om 14:01

Pelle

Het was niet mijn bedoeling om alles over één kam te scheren hoor. Natuurlijk kan je eerste liefde ook de ware zijn, maar dat betekent niet dat je dus moet wachten om met die eerste liefde in zee te gaan, totdat je zeker weet dat het de ware is. Dat kun je gewoon nooit zeker weten. Dat zal ik mijn kinderen in elk geval nooit mee geven.

"Ach, je kunt ook zeggen dat hoe meer relaties je hebt gehad hoe makkelijker je gaat denken over \'uit maken\'. Oh ik voel geen verliefdheid meer dus ik zal wel niet meer van hem/haar houden. En hups weer uit elkaar."

Jij brengt het wel erg makkelijk, maar dat zou zo maar waar kunnen zijn. Ik denk dat veel mensen in een slechte relatie blijven hangen omdat ze bang zijn voor het onbekende. Heb je al eens meegemaakt dat een relatie stuk loopt en dat je het vervolgens best redt in je eentje, dan blijf je de volgende keer wellicht wat minder lang hangen in een evt volgende slechte relatie. De vraag is of dit slecht is natuurlijk.

De meeste mensen zullen graag de ware tegen komen en hier hun hele leven mee samen blijven, maar dat is nou eenmaal niet iedereen gegeven. Het is ook een kwestie van geluk hebben en uiteraard niet bij de eerste de beste tegenslag uit elkaar gaan.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-01-2011 om 22:01

Pelle

Heb ik gezegd dat het een beter is dan het andere? ===
Nee, dat heb je niet gezegd en ik heb ook niet gezegd dat jij dat vond. Het was een conclusie in algemene zin.
In je reactie naar Tihama toe ga je ervan uit dat iemand van 21 weet hoe het werkt. Nou... ik nog niet hoor. Ik was misschien een naïef exemplaar, maar ik denk dat genoeg mensen van 21 jaar nog niet de kennis of het inzicht hebben om alles maar te begrijpen en te doorzien.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-01-2011 om 22:01

Nog een keer pelle:-)

ik vind het niet eerlijk dat nu 'eerste relaties=meteen goed' in een kwaad daglicht worden gezet.

Nee, dat is ook niet de bedoeling. Ik gaf al aan dat het altijd achteraf gepraat is. Jij weet niet beter of voor jou is 'de eerste' een succes, ik onder andere denk profijt te hebben van een paar jaar 'rondkijken'.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.