Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

AnneJ
18-01-2017 om 16:01
Verkiezingsstunt scholieren
http://nos.nl/artikel/2153640-zo-heeft-het-laks-de-nos-misleid.html
Geweldige stunt en een mooi partijprogramma ook nog. Ondermeer financiering van thuisonderwijs.:-)
Helaas ben ik hier thuis de hippie want geen van ze ziet er iets in. Ze vinden jongeren niet geschikt voor de politiek, iets met nog niet uitgerijpte breinen.:-)
"Het LAKS doet mee aan de Tweede Kamerverkiezingen, meldde ook de NOS afgelopen maandag. Vandaag bleek dat het een pr-stunt van de scholierenorganisatie was. En dus rest de vraag: hoe heeft dit kunnen gebeuren? Dat lees je in deze reconstructie.
Vorige week dinsdag kwam er bij de NOS een persbericht binnen met de kop: "LAKS mengt zich in politieke arena." "Op maandag 16 januari a.s. zal een historische politieke gebeurtenis plaatsvinden waarbij het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS) zijn politieke plannen voor de verkiezingen op 15 maart presenteert", schreef de organisatie. De persconferentie stond gepland voor 10.00 uur."

Fiorucci
20-01-2017 om 08:01
Mooi
Ik vond het een leuke stunt, jammer dat media niet ingaan op het punt wat men wil maken, maar zeurt over het feit dat Laks "liegt".

mieke
20-01-2017 om 10:01
goed idee
Eerst vond ik het een goed idee van Laks (als tegenhanger van al die partijen voor ouderen)tot ik de plannen las.
Daarna kon ik het niet meer serieus nemen. Er stonden wat stellingen, niets was (financieel) onderbouwd. Ik vond het zo'n teleurstellend verhaal van hopelijk toch een stel intelligente studenten. ER stonden ook stellingen bij die nergens op sloegen en nooit uit te voeren zouden zijn (zoals geen zelf betaalde bijles).
Het verbaasde mij dus ook niet dat het achteraf een publiciteitsstunt was.

Bermbrand
22-01-2017 om 10:01
Column Aleid Truijens in Volkskrant
"Die Laks-scholieren haden wel een punt"
Als deze actie een "project" op school was geweest, dan hadden ze een tien verdiend!
In haar column gaat ze er uitgebreid op in. Ook geeft ze tips voor de open dagen, waar moet je op letten? Wat wil een school voor leerlingen zijn, staan die leerlingen wel voorop?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.