Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Regenbui
01-07-2016 om 09:07
Verkering uit..na bijna 3 jaar
Zo verdrietig. Gisteravond om half 1 belt zoon van 18 me uit bed. Overstuur. Op de fiets naar huis. Zijn vriendin heeft het uitgemaakt....
Tot half 3 op de bank gezeten.....
Ik heb zo te doen met zoon. Hij was zo vrolijk de afgelopen week. Alles ging goed. Propedeuse binnen, mooie vakantiebaan geregeld, en over 2 weken zouden we met de hele familie + aanhang 2 weken naar een heerlijke villa met zwembad aan de Franse kust. We gaan nog steeds natuurlijk, maar hij zonder vriendin...
En ik ben zelf ook van slag. Na bijna 3 jaar was ze inmiddels wel een deel van de familie geworden. Hoorde er echt bij. Was een soort van 'grote (schoon) zus voor onze jongste.
Voor hem de eerste keer dat dit gebeurt, maar voor ons ook....
Pffffff.
Regenbui

Flanagan
01-07-2016 om 10:07
Open deur
Het is verdrietig voor je zoon. Ik ben blij dat hij wist dat hij zijn moeder kon bellen, ook al was het half een 's nachts het zegt wel iets over de band tussen hem en zijn ouders. Hij weet dat hij bij hen terecht kan, dat zal hem helpen om tijdens de vakantie, over dit verdriet heen te komen.

Tonny
01-07-2016 om 14:07
oei, dat valt niet mee
na zo'n lange tijd.
Verwen hem maar, geef het de tijd.
Het is lastig en triest, een grote teleurstelling en het leven ziet er vooral voor hem ineens heel anders uit. Hoop dat hij vrienden heeft bij wie hij ook terecht kan, naast jou. Misschien wil een van hen mee op vakantie? Wij hadden zo'n situatie destijds ook - verkering uit, geode vriend mee.
Drie jaar is lang, van 15 tot 18. Een leeftijdsfase waarin veel verandert. Sterkte!!

Silone
01-07-2016 om 15:07
Dat is inderdaad wel verdrietig voor je zoon, niet ongebruikelijk natuurlijk, maar wel een klap. Ik kan me ook zo goed voorstellen dat jullie haar gaan missen.

Regenbui
01-07-2016 om 16:07
Tonny,
Dat vind ik vooral sneu voor hem. Dat de goede vrienden momenteel wat dun gezaaid zijn. middelbare school clubje is helemaal verwaterd, mensen her en der heen, verschillende studies, heel goede vriend is naar het buitenland,
Nieuwe contacten opdoen bij zijn studie heeft ook even wat tijd nodig. Weinig eerstejaars wonen in de studiestad (toch het nieuwe leenstelsel volgens mij) en reizen ook vanuit diverse richtingen aan. Dat maakt de nieuwe contacten ook wat minder snel heel hecht, zeker niet voor een wat afwachtend type als oudste is. Misschien ook wel een beetje zijn eigen schuld, maar nu wel even extra vervelend. Zeker zo in de zomervakantie waar verder alles qua sport, verenigingsleven en colleges plat ligt.
Gelukkig heeft hij vanaf as maandag een vakantiebaan voor 36 uur per week. Afleiding lijkt me fijn.....
Regenbui

Tonny
01-07-2016 om 16:07
afleiding, nou en of!
Dat helpt de tijd wat sneller gaan.
Jammer als de contacten wat lastig zijn geworden in deze fase. Digitaal kun je iedereen altijd overal bereiken, maar je wilt ook wel graag 'live' wat doen, zeker nu. Misschien toch eens wat vrienden van het VO contacten? Soms zijn vriendschappen weer te activeren.

Elfje65
01-07-2016 om 21:07
Dat is wel triest
Verwen m maar lekker. Maar voor jullie is het ook wennen na zo'n lange tijd.

kenfan
01-07-2016 om 22:07
He wat rot
Op die leeftijd moet na zo'n lange relatie - verkering is zoooo 1978 - voelen als een echtscheiding. Moet ook raar zijn als ze zomaar uit jouw leven en dat van jongste verdwijnt.

Tonny
04-07-2016 om 12:07
Lente - liedje Brigitte kaandorp
Het gaat over een meisje in de winter, en het verwoordt zo mooi dat je als moeder alles zou willen veranderen. Maar ja. Houd moed.

Regenbui
04-07-2016 om 17:07
Gelukkig
Vandaag zijn eerste werkdag van vakantiebaan. Hij zag er als een berg tegenop, hele dag 'normaal' doen, maar beseft gelukkig zelf ook wel dat alles beter is dan de hele dag met je ziel onder de arm thuis rondhangen terwijl de rest vd familie allemaal nog werk / school heeft.
Ben benieuwd hoe hij het gehad heeft..
Regenbui
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.