Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Vakantiebaan zoon (17)

Mijn zoon heeft het op dit moment erg moeilijk met zichzelf. Is niet tevreden met de invulling van zijn leven, heeft last van sombere buien en wordt onzeker van de vrienden met wie hij omgaat.

Hij wil zich heel graag weer beter en vrolijker voelen en zoekt daarom een zinvolle en leuke vakantiebaan. Het liefst wil hij een tijdje weg uit onze woonplaats, bv op een camping in een animatie-team werken. Hiervoor heeft hij zich al aangemeld.

Wie heeft ervaring met een vakantiebaan buitenshuis of weet waar we iets dergelijks kunnen vinden? Tips zijn van harte welkom.

Ps: mijn zoon is een creatieveling die niet te beroerd is zijn handen uit de mouwen te steken. Heeft er onlangs tien weken stage in de ICT-wereld op zitten en zijn werknemer was dik tevreden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gewoon er heen

Ik heb vroeger als puber wel eens enkele vakanties in animatieteams gewerkt. (nou, ja ik was meer student, rond de 18 jaar..). Mijn eerste baantje zo kreeg ik door gewoon wat kleinere campings langs te gaan. Gewoon een weekendje rond gaan langs campings, meld je in de kantine/receptie, vraag of ze je kunnen gebruiken voor de zomervakantie, zorg dat je een c.v. klaar hebt en kan achterlaten. Weer thuis werd ik gebeld door verschillende campings, ik kon dus kiezen. Probeer ook even te laten zien in die kantine dat je goed met kleine kinderen kan (zogenaamd spontaan) of ga buiten even voetballen met wat grut ofzo.
Daarna heb ik ook nog gewerkt voor een grotere organisatie (zoiets als centerparks, maar ben even kwijt hoe dat heette) dat ging officiëler, met een heus sollicitatieformulier/brief, maar als je eenmaal ervaring hebt gaat dat best. En ook nog 1 vakantie in frankrijk. Leg nadruk op de talen die je spreekt en maak duidelijk wát je allemaal kan. Het liefst hebben ze mensen die op verschillende plekken kunnen worden ingezet. B.v. zwembad (heb je ehbo, kan je reddend zwemmen etc.), knutselen (ben je creatief), de winkel (heb je ervaring, b.v. met kassawerk?) en sport (ben je sportief).
groeten albana

tonny

tonny

25-06-2009 om 19:06

Lijkt me best lastig

sollicteren als je je helemaal niet zo happy voelt.
Aan de andere kant is een baantje waar je iets kunt bijdragen een goede manier om te ontdekken dat je meer waard bent dan je op dit moment denkt.

tonny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.