Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

sita

sita

08-07-2010 om 10:07

Vakantie, verschuivende bedtijden en internet

Mijn dochter (13)heeft nu vakantie en de bedtijd is ineens een stuk later geworden, van half 10 naar half 11, 11 uur.
Nu kwam ze gisteren thuis na een schoolfeestje en wilde ze nog op MSN toen ik naar bed ging, dan doe ik altijd de router uit, dus geen internet meer.
Boos, want 's avonds was iedereen nog op msn, dus waarom zij niet??
Ik heb gezegd dat ik dat niet nodig vind en geen zin meer had in die discussie vlak voor het slapen gaan.
Ik ben overdag aan het werk en dan zit ze ook al uren achter de computer, hyves, msn en muziek limewire, dus ik vind dat dat 's avonds laat niet meer nodig, anders zit ze de halve nacht er ook nog achter.
Het lijkt wel de norm: zo laat mogelijk gaan slapen en zo laat mogelijk opstaan Dat laatste vind ik trouwens prima in de vakantie.
Hoe doen jullie dat met internet?
bedankt Sita

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anders

anders

08-07-2010 om 11:07

Sita

je hebt neem ik aan een doel met die afspraak (zicht houden of niet te laat naar bed) daar moet je het dan over hebben. Je kunt haar laten oefenen en aanspreken op haar volwassenheid laat maar zien dat je verruiming van de regel aan kan.

koentje

koentje

08-07-2010 om 12:07

Vakantie of niet,

het is op een bepaald moment toch ook gewoon genoeg geweest met computeren?
Heel normaal en verstandig dat je grenzen stelt. Heel normaal ook, dat zij ertegen aan schopt!

Kaaskopje

Kaaskopje

08-07-2010 om 14:07

Op die leeftijd

hadden wij nog maar 1 computer en na 11 uur was het gewoon mijn tijd om te computeren. Met een eigen laptop op de kamer is zo'n 'afspraak' natuurlijk veel lastiger. Maar ik ben met je eens dat een kind van 13 niet de halve nacht hoeft te msn'nen. "Ze" zouden het inderdaad allemaal doen, "ze" doen het dan waarschijnlijk stiekem.

Brianna F

Brianna F

08-07-2010 om 15:07

Hier

Als wij naar bed gaan, gaat de p.c. uit. En onze bedtijd ligt een uur vroeger dan die van jouw dochter (10 uur) Dus dat is dan gewoon pech gehad.

En hier

13 jarige mag anderhalf uur p/d op internet,alleen als wij er bij zijn( pc staat in de woonkamer),zij gaat rond 10 uur, half elf naar bed,dus dan gaat de pc uit.
16 jarige heeft eigen laptop op haar kamer,zij moet om elf uur de laptop beneden brengen( anders gaat ze s,nachts stiekem internetten.)

Maylise

Maylise

08-07-2010 om 18:07

Sita

Ik kan het me wel voorstellen van je dochter. Als ik 's avonds thuis kom na een avondje uit vind ik het ook puur ontspanning om even achter de computer te zitten daarna of zo. Ik begrijp wel dat je vind dat je dochter te lang per dag achter de computer zit maar dat probleem lijkt me dan niet alleen voor de avond gelden. Bovendien willen pubers vaak contact houden met hun vrienden en dan even na praten over de spannende gebeurtenissen van die avond. Wie bijna had gezoend met wie en wie eigenlijk op wie valt en aanverwante dingen.

Hier mogen ze best 's nachts nog op de computer. Het maakt mij niet zoveel uit. Ik hou wel in de gaten dat ze ook nog eens wat anders doen dan computeren. Mijn zoon van 16 heeft nu ook vakantie en hangt sinds hij vakantie heeft alleen maar achter de computer of af en toe leest hij eens een boek. Heel soms gaat hij met zijn vrienden een middagje D&D/magic the gathering spelen of tennissen. Normaal zou ik wel zeggen dat er even iets meer actie in moet komen maar over iets meer dan een week gaan we op vakantie en daarna gaat hij nog vrijwilligerswerk doen en daarna gaan we verhuizen dus de komende twee maanden zal het computeren toch minder zijn. Nu maakt het mij dus even niks uit. Hij ligt trouwens zelden voor 2 of 3 uur in bed en komt inderdaad niet voor 11 uur of zo beneden.

Mijn dochter van bijna 14 is weer heel anders. Die staat wel vroeg op en is veel meer met vriendinnen op stap of gaat naar de manege. Ook zij zit wel achter de computer maar zelden langer dan een half uur of een uur. Niet van die marathon sessies die zoon wel heeft. Hij is overigens meer van het spellen spelen dan internetten maar dat maakt natuurlijk niks uit.

Maylise

Polly Shearman

Polly Shearman

09-07-2010 om 15:07

Tijdslot?

geeft hij bijvoorbeeld door middel van een tijdslot met wachtwoord 1,5 uur tijd per dag, dan kan ze zelf dat leren inplannen.
als ze zich overdag bedenkt dat ze savonds nog wil msnen zal ze zich overdag moeten inhouden.
en zo weet je ook dat ze niet de hele nacht door zal gaan.
groet, pol

Ilse Mulder

Ilse Mulder

13-07-2010 om 07:07

Compurtijd instellen

Zit ze met dit warme weer ook nog steeds de hele tijd binnen?
Hier laten we met de vakantie ook alle tijden varen maar onze oudste (14) is kennelijk zo geconditioneerd door zijn normale ritme dat hij ook nu uit zichzelf rond 9 uur naar bed gaat.
Wij hebben hier een regel ingesteld dat ieder kind maximaal een uur p/d achter de computer mag. Dat is met drie kinderen misschien wat makkelijker in te stellen dan voor één dochter die het niet gewend is. Maar je zou kunnen afspreken met haar dat ze nu maximaal een paar uurtjes per dag achter de computer mag en verder actief dingen met haar ondernemen.

Ilse Mulder

Ilse Mulder

13-07-2010 om 11:07

Buiten :)

ik kan mijn kinderen deze dagen nergens vinden in huis, constant buiten en taaien niet naar computer. Tja jongens he (maar dochter ook)

Els db

Els db

15-07-2010 om 14:07

Zelfde tijd aanhouden

wij houden dezelfde tijden aan als tijdens de schoolperiode. dat schept duidelijkheid

Kaaskopje

Kaaskopje

15-07-2010 om 21:07

Sta je dan ook om 7 uur op om ze wakker te maken?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.