Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

benvanwalraven

benvanwalraven

15-05-2015 om 01:05

Vaders met afzakbroek

Mijn zoon (16) heeft al enige tijd een welbekende afzakbroek. Draagt hij meestal Bjorn Borg of G star bij. Moet eerlijk zeggen dat ik zelf als vader het ook lekker vind zitten. Ben ik de enige vader die het min of meer stimuleert dat zijn zoon zijn onderbroek showt en het zelf ook doet?

Moet er eerlijk gezegd ook wel eens om lachen. Je kind tegenwoordig een 'boks' geven.

Vaders (en wellicht ook moeders...) laat je horen! Hoe gaan jullie hier met je kind mee om?

bernaditte

bernaditte

15-05-2015 om 03:05

ik vind het nog steeds geen gezicht. En dan kan ik het nog enigszins aanzien als het een smal randje is wat boven spijkerbroek uitkomt maar zo'n boek die op het randje van afzakken staat (lijkt althans), kan het niet aanzien. Ouders die daarmee over de top gaan nog een graadje erger. Lach er inderdaad maar heel hard mee.

En weet je, eigenlijk ben ik heel tolerant als het gaat omleven en laten leven, naar brrr ;)

Emma

Emma

15-05-2015 om 04:05

Smaak?

Ik weet niet of het alleen een kwestie van smaak is. Zelf vind ik het spuuglelijk, maar met een jongenslijf minder erg dan met een oudemannen-lijf. Ik weet niet wat voor figuur jij hebt, maar de navelshirtjes van mijn dochter hoef ik alleen al qua figuur niet eens te proberen ;-), hoewel ik ze erg leuk vind hoor. Ik ben zeker niet dik, maar na je veertigste gaat het toch allemaal een beetje hangen zeg maar. En verder: Er zijn nou eenmaal kleren die beter bij de jeugd passen. Voor ons is er weer wat anders, en wat mij betreft zeker meer dan alleen M&S mode en Vögele.
Hoe vindt jouw puberzoon het om al boxend met afzakbroeken met zijn vader door de stad te lopen? Mijn dochter zou zich de oren van haar kop schamen, en ik ook )
Elke leeftijd heeft zijn charmes, ook wat betreft kleding.

In Engeland bij de grens met Cornwall hangt een bord: "Welcome to Cornwall. Please dress for the body you have, not for the body you want. Thank you". Helemaal top: mogen ze hier ook doen. "Welcome to Zandvoort aan Zee,
Please......." Haha!

Pieter

Pieter

15-05-2015 om 07:05

Die dingen waren vier jaar geleden in maar als je er nu nog mee loopt loop je toch echt achter de feiten aan.

Hadewich

Hadewich

15-05-2015 om 09:05

Pieter en ben

Inderdaad! Hooguit nog een randje onderbroek maar lager moet het niet zakken.

Als vader van een puber ben je m.i. te oud daarvoor. Maar je moet het helemaal zelf weten.

Ad Hombre

Ad Hombre

Act your age, not your shoe size*

"Als vader van een puber ben je m.i. te oud daarvoor. Maar je moet het helemaal zelf weten."

Het is toch juist de *bedoeling* van dat soort trends dat het alleen bij pubers staat? Iedere generatie verzint weer kledingsstijlen om zich te onderscheiden van hun ouders, dat proces moet je niet willen saboteren... (je staat alleen voor gek)

* Amerikaanse maat

Marea

Marea

Midlifecrisis

Zoals Pieter al schreef lopen jij en je zoon behoorlijk achter als je nu nog met een afgezakte broek loopt.
En verder denk ik dat je over een paar jaar wel door deze midlifecrisis heen bent en weer gewoon kleding aantrekt die bij je leeftijd past.

En uit nieuwsgierigheid: heb je ook zo'n 'ik heb me net niet geschoren baardje'?

Monchou

Monchou

15-05-2015 om 10:05

die broeken

Die broeken heb ik altijd gezien als de verkeerde maat, want je wordt er kontloos van en ik vind het niet aantrekkelijk en heb geen behoefte ondergoed te zien. Evenals inderdaad de naveltruitjes en als ik heel eerlijk ben staan strings maar zelden goed.

Offtopic over het baardje: ik houd er wel van, soms hebben mannen een wat vrouwelijk gezicht en knappen daar enorm van op. Maar goed, ik houd ook wel van snor met baardje en dan heb ik het niet over lange baarden.

Mijntje

Mijntje

15-05-2015 om 10:05

Ik vrees dat je idd de enige vader bent. En als je het doet om aantrekkelijker te lijken sla je volgens mij ook de plank mis :-)
Maargoed, het is weer wat anders dan een leren jasje en een motor, wel wat goedkoper ook! :-)

Zo gaat het toch altijd..

Op het moment dat het 'uit' is bij de jongeren, gaan vaders of moeders de trend oppakken. Ik snap wel dat de jongeren zo'n broek nu links laten liggen.

weg met de afzakbroek

Geen gezicht! Dat pubers dat doen, alla, dat is hun leeftijdsfase, maar vaders zijn die opstandige flodderperiode hopelijk ontgroeid.

Charlie vo

Charlie vo

15-05-2015 om 11:05

Hetgeen ik ooit tegen mijn man gezegd heb:

Je zoon heeft een vader nodig, geen vriend.
Dus kleedt je als een vader. Je bent tenslotte het rolmodel.

Wat betreft de afzakbroek : voor bajesklanten.

Katniss

Katniss

15-05-2015 om 12:05

Hmmm

Afzakbroeken vind ik eigenlijk voor niemand leuk. Wat betreft leeftijdsadequaat kleden is mijn ervaring dat pubers hun ouders het liefst zo conservatief mogelijk gekleed zien. Ik vind zelf skaterjurkjes erg leuk, maar volgens mijn puberella ben ik daar echt veel te oud voor. Daar trek ik me niet altijd wat van aan, want zij vindt een spijkerbroek + shirt + sneakers ook al alleen geschikt voor 25-minners.
Ik heb een collega die er heus heel goed uit ziet voor zijn 57 jaar. Zijn kledingstijl met flodder cargobroeken en teenslippers (?) in de zomer, en haardracht (donkerblonde lange lokken), passen echter meer bij een surf dude van 28. Hij gaat binnenkort met deeltijdpensioen en heeft nu tot overmaat van ramp ook nog een (grijze) baard laten staan. Dan ziet hij er toch nog een beetje uit als pensionado Zijn kinderen zijn lang en breed volwassen en die vinden het juist wel leuk dat ze zo'n jonge hippe vader hebben.

benvanwalraven

benvanwalraven

15-05-2015 om 17:05

Zo'n midlifecrisis heb ik nog niet hoor. Ben namelijk 35...
Maar ben dus blijkbaar de enige?

Mijntje

Mijntje

15-05-2015 om 17:05

ben je er gewoon vroeg bij.

Koentje Koets

Koentje Koets

15-05-2015 om 19:05

meisje klein...

jij draait het precies om! Het is namelijk zo dat de jeugd het trendy spul achter zich laat, ZODRA vaders en moeders het gaan dragen. Oorzakelijk verband, snap je?

kaatje66

kaatje66

15-05-2015 om 19:05

grappig

dit is wel grappig. Ik heb het pas geleden gelezen. En dus maar weer even opgezocht.

"Er is niets positiefs aan het dragen van een afzakbroek. Het is geen zwart probleem en ook geen wit probleem. Het is gewoon een probleem. Jonge mannen die in de gevangenis zaten en nood hadden aan seks met andere gedetineerden gaven een signaal door hun broeken te laten zakken. Het stamt uit een gevangenismentaliteit",

http://www.hln.be/hln/nl/40/Style/article/detail/1614744/2013/04/15/Baggy-boete-hier-is-de-afzakbroek-strafbaar.dhtml

Niet de enige.

Ik ken genoeg 35 jarige mannen die "jeugdig" gekleed zijn. En die afzakbroek in combi met een goed figuur vind ik ook niets mis mee. Een afzakbroek bij een te mollige puber met bouwvakkersspleet vind ik minder aantrekkelijk.
Lekker aantrekken waar jij je prettig in voelt en wat staat, leeftijd of vader zijn maakt mij minder uit.
Ik heb mijn strakke hip gekleurde broek aan en kekke laarsjes. Ik kan het hebben:-)

Fiorucci

Fiorucci

15-05-2015 om 20:05

Doe waar je je goed bij voelt.

Jaina

Jaina

Staat niet

Het is natuurlijk een belachelijke mode en het staat verder niemand. Maar goed een 15 jarige mag er nog best even belachelijk bij lopen. Dat is de leeftijd. Als een volwassen man dat nog doet dan zou ik die persoon niet echt serieus meer nemen.
Overigens willen de meeste tieners absoluut niet dat hun ouders dezelfde kleding dragen als zij. Dat vinden ze dan vaak weer belachelijk staan bij de ouders.

Jaina

Jaina

Overigens

Toen mijn zoon daar een paar jaar geleden mee thuis kwam (het was toen nog mode, nu niet meer) heb ik gelijk gezegd dat ik het nooit meer wil zien. Wat natuurlijk niet inhoudt dat hij het niet meer gedragen heeft toen. Vast wel maar dan gelukkig buiten mijn blikveld. Inmiddels is hij volwassen en kleedt zich een stuk beter (al is het niet allemaal mijn stijl maar dat is verder niet belangrijk)

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

16-05-2015 om 06:05

Ach joh

Gewoon doen!
Enne: 35 is toch nog hartstikke jong....

Sanne

Sanne

16-05-2015 om 10:05

Harstikke leuk

Doe gewoon aan wat je leuk vindt!
Mijn man van inmiddels 47 draagt altijd maatpakken naar het werk en in z'n vrije tijd hippe dingen. Dit voorjaar bijvoorbeeld zo'n nieuwe lijn g-star broek die 5 maten te groot lijkt, met de zakken ongeveer op de pijpen achter en dan opgerolde pijpen en witte gympen.
Ik vind dat hij er ontzettend leuk uit ziet in werk- en vrijetijdskleding.

bieb63

bieb63

16-05-2015 om 13:05

haha dat baardje.....

Onlangs in de krant gelezen en op de radio gehoord dat in zo'n baardje meer poepbacterien zitten dan op een wc bril.... Ik denk dat die baardjes snel verleden tijd zijn, want geen man wil dat een vrouw zo naar hem kijkt, laat staan hem niet meer wil zoenen...

Pieter

Pieter

16-05-2015 om 17:05

Bieb

Er zijn weinig mensen die geen toetsenbord meer gebruiken, iets waar ook erg veel bacteriën op zitten.

bieb63

bieb63

16-05-2015 om 23:05

Haha pieter

Dat snap ik. Bacterien zat die om ons heen dwalen. Mij interesseert het ook geen bal. Ik vind het gewoon grappig en zie (en voel) het voor me. Mannen die aan de stoere paar dagen niet geschoren baard doen. Hip op dit monent. Vrouween die dat ook wel leuk vinden (ja ik ook), maar dan zo'n bericht...... Ik vind het geeoon super komisch en vraag me alleen maar af hoe de mannen en de vrouwen dat ervaren en of die baardjes er dan ineens weer af gaan. Haha, ik ga her gewoon zien om me heen. Wellicht een kortstondige hype,... Of niet.....LOL

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.