Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Bonny

Bonny

26-08-2010 om 15:08

Tussendoortjes pubers

Mijn pubers hebben altijd trek als ze uit school komen of na het sporten. Ze grijpen dan het liefst naar koek. Maar heeft iemand alternatieven wat ze zouden kunnen eten? Fruit eten ze met tegenzin, omdat het moet.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anderss

anderss

26-08-2010 om 15:08

wat willen ze zelf? Wil je hierover een strijd aan gaan?
Dat ze honger hebben is normaal zeker na het sporten hier thuis wordt brood of muesli gegeten verder geen probleem

joer

joer

26-08-2010 om 18:08

Bij ons..

Pakken ze nog wel eens een cup a soup of van die noedels waar je kokend water op moet doen.

Ontbijtkoek vinden ze ook lekker. Of een eierkoek. In beide niet veel calorieen.

Groeten JOER.

Rembrand

Rembrand

26-08-2010 om 19:08

Fruit of boterham.

Hier zullen ze dan toch echt fruit moeten pakken. Als je echt trek hebt ( honger noemen ze het bij ons ook wel dan gaat dat fruit ook wel naar binnen. Onze middelste pakt ook regelmatig twee boterhammen als de tijd tot de warme maaltijd te lang voor hem is (of als hij eerst nog moet sporten en dus pas laat warm kan eten). Krentenbollen en eierkoeken zijn hier ook favoriet.
M.

Annet

Annet

26-08-2010 om 19:08

Noodles of soep

Hier hebben we ook van de kleine bakjes noodles die je zo in de magnetron zet.
Cup a soup of zoiets doet het ook goed. Vult snel maar niet te lang, dus opnieuw honger bij het avondeten.

Tirza G.

Tirza G.

26-08-2010 om 21:08

Of gewoon

een pan soep koken en klaar zetten. Gekookte eieren (uit de koelkast) vinden ze hier ook lekker. En restjes, vooral aardappels om op te bakken.

Tirza

Wat is er mis met een stuk koek

Hier eten ze ook een stuk koek, evt met een lik boter. Of een boterham of cracker. Lijkt me prima. Fruit doen ze hier helaas ook niet aan, maar ze zijn gek op groente, dus dat fruit is niet zo belangrijk.

Annet

Annet

26-08-2010 om 23:08

Koek is niet verkeerd

alleen neemt puber van 12 al twee koeken mee naar school voor ochtend- en middagpauze. In de lunchpauze eet ze keurig meegebrachte boterhammen en af en toe koopt ze iets (ik geloof 1x per week).
Een derde koek vind ik wel wat veel. Als puber thuiskomt eet ze een snoepje en fruit. Wij eten nogal laat dus tussendoor heeft ze dan weer trek. Vandaar de noodles, een restje mihoen of kroepoek, of iets dergelijks.

Shifra

Shifra

29-08-2010 om 11:08

Op het forum hier

las ik ooit de tip 'soep' en dat leek me een goed idee. Mijn dochter ging toen naar de middelbare en ik heb toen elk weekend dat ik soep maakte(is hier gewoonte) bakjes ingevroren.Die ontdooide ik dan door de week, en zo heeft zij 2 jaar elke dag allerlei soorten soep gegeten. De laatste 2 jaar is dat echter soep uit blik geworden, mijn zelfgemaakte soep kon haar minder bekoren .
groet, shifra

kaatje43

kaatje43

05-09-2010 om 12:09

Cup a soup

Voor die van mij is dat vast prik.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.