Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Maarlen
17-07-2017 om 12:07
Tips voor (strategische) bordspellen?
Om met het hele gezin of met z'n tweetjes (ouder tegen kind of kind tegen kind) op vakantie eens nieuwe bordspellen uit te proberen ben ik op zoek naar ideetjes. De oudste van 14 houdt van strategische spellen (1 tegen 1 of met zijn vijven met/tegen elkaar), de middenste van 12 houdt niet echt van spellen maar bijvoorbeeld wel van Weerwolven of een potje kaarten (niet teveel spelregels dus) en de jongste (meisje, 10 jaar) wil graag volwaardig mee kunnen doen of samen met mij of mijn man tegen de jongens. Ikzelf heb als wens dat de spellen niet eeuwig duren en dat de factor 'geluk' niet al te groot is (of niet bij alle spellen). We willen 3 nieuwe spellen aanschaffen. Wie heeft tips/tops? Alvast bedankt!

Massi
13-09-2017 om 16:09
Hier:
Voor snelle en grappige spelletjes: Dilemma op Dinsdag (kiezen tussen twee vreselijke opties, bijvoorbeeld altijd tandpasta door je eten roeren of bij elk kruispunt altijd een kwartier het verkeer moeten regelen - en dan voorspellen wat je teamgenoot of tegenstander zal kiezen) en Exploding Kittens (kaartspel waarbij je de ontplofkat moet ontwijken).
Voor lang, maar cool spel: Star Realms. Hierbij is het wel handig als er minstens een ervaren speler aan tafel zit, maar strikt noodzakelijk is het niet. Eerste potje is sowieso onwennig, maar het wordt snel erg leuk.
Beverbende vind ik zelf erg leuk. Mijn kinderen niet.

Rosemarije Disselhorst
04-10-2018 om 12:10
Nog een paar tips
Het is inderdaad lastig om voor elk wat wils te vinden - vooral als het leeftijdsverschil wat groot is. Samenwerkingsspellen werden al genoemd als mogelijkheid, alleen moet je oppassen dat de kleinste ook wat in te brengen heeft.
Een top 3 van bordspellen die niet te lang duren en ook niet zo heel moeilijk zijn (hieronder heb ik het nog niet eens over Ticket to Ride, Codenames, etc. Kijk eens op (verwijderd door forumbeheer) daar heb je genoeg inspiratie.)
- Kingdom Builder, een spel waarbij je op een bord huisjes op een groot bord moet bouwen met allerlei verschillende gebiedentypes (denk aan woestijn, bos, gras, etc). Je mag alleen maar bouwen op een gebied van het kaartje in je hand, simpele regel - maar waar? Elk spel is anders, omdat op een andere manier gescoord kan worden. Op het makkelijker te maken, kun je de scoremogelijkheden aanpassen. Speelduur is kort.
- Berenpark, je moet een berenpark bouwen door tegels aan te leggen. Een erg leuk legspel. Waarbij je, als je verliest, toch nog een leuk park hebt aangelegd. Ook voor volwassen genoeg strategie.
- Qwixx, een dobbelspelletje dat net even wat taktischer is dan Yahtzee. Is een snel spel, waarbij je ook in de beurt van je medespeler moet opletten.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.