Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

koentje

koentje

23-01-2013 om 11:01

Telefoonmanieren

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
P

P

26-01-2013 om 09:01

Stelde je een vraag dan?

Reactie 1: ik heb gewoon wat mogelijkheden genoemd waarom mensen hun naam niet zouden noemen. Dat jij het daar niet mee eens bent mag toch? Bij reactie 2 ben je het met mij eens, wat moet ik er dan nog aan toevoegen?

Merel

Merel

26-01-2013 om 09:01

Niets aan toe te voegen

Ik had het gelezen hoor kaaskopje alleen had niets meer toe te voegen aan je tekst. Ben het er over het algemeen wel mee eens. Ik zeg trouwens altijd wel even mijn naam, ook bij klantenservices, waar de meesten trouwens heel vriendelijk van zijn. Maarr ik heb ook wel eens afschuwelijke types aan de telefoon gehad, waarvan ik niet begrijp dat ze op zo'n klantenservice werken. En als je dan voor de 4e keer je verhaal doet omdat je de hele tijd van het kastje naar de muur wordt gestuurd, of mensen gewoon niet naar je luisteren, dan kan ik me het wel voorstellen dat er mensen zijn die niet meer beleefd hun naam zeggen. Ik heb wel eens iemand aan de lijn gehad die een vraag van mij beantwoordde met een zin (uit een of ander protocol, zo'n oplees zin) en toen ik daar nog wat over vroeg omdat er iets niet duidelijk was of ik nog een extra vraag had, gewoon weer die zin oplezen, en daarna nog een keer en nog een keer....tja, dan vraag ik me af of je wel geschikt voor je werk bent.
En wat ik de laatste tijd al een paar keer gehad heb zijn mensen met een gigantisch onverstaanbaar accent. Gewoon níet te verstaan, dus dan ben je eigenlijk alleen maar bezig met zeggen, 'ik versta u niet, kunt u het nog een keer zeggen'.... en dan zeggen ze hetzelfde onverstaanbare zinnetje. Ik heb toen ook een keer gevraagd of ik misschien een andere collega mocht spreken die ik dan misschien wél kon verstaan, maar dat kon niet, moest ik nog maar een keer opnieuw bellen (en 10 min in de wacht staan)
Maar goed, ik blijf over het algemeen beleefd natuurlijk, maar snap wel dat mensen hier soms boos over worden.

Buitenland

Wij hebben de nodige familie in het buitenland en man is voor werk ook regelmatig in buitenland. Wat mij altijd opvalt dat in veel andere landen je naam zeggen helemaal niet 'hoort'. Dat ze alleen 'hallo' zeggen als ze opnemen of goedemorgen. Dat trouwens alleen als je gebeld wordt, dus niet als jij opbelt. Tenslotte belt iemand je en die wéét wel dat jij het bent toch? Anders zou die iemand niet bellen...Overigens nemen ze hier keurig op met hun naam. Alleen als ze aan het nummer zien dat het iemand uit het buitenland is kán het zijn dat ze alleen 'hallo' zeggen. Dan passen ze zich gewoon aan...Soms sluipt er een foutje in dan zeggen ze hallo als er een klantenservice, verkoper van 't een of ander belt. Dan 'lijkt'het op onze telefoon of het een buitenlands nummer is :)
groeten albana

koentje

koentje

26-01-2013 om 12:01

Wat de beller betreft

de zaak is op school goed uitgesproken. Het is ook direct afgelopen. Ik vermoed dat het een beetje te maken kan hebben met jaloers gedrag en pesterij door de verkering die mijn zoon heeft. Maar goed; ik ben erg tevreden over school dat het snel en effectief wordt opgepakt.

P

P

26-01-2013 om 17:01

Albana

"Tenslotte belt iemand je en die wéét wel dat jij het bent toch? "

Dat gaat alleen op als je een alleenstaande belt.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-01-2013 om 00:01

P, dat je niks op 2 zegt, dat snap ik wel, maar als ik zo'n uitgebreide uitleg geef als in 1, dan verwacht ik op de een of andere manier toch een teken dat je het gelezen hebt. Verwachten in de zin van 'in de lijn der verwachtingen'. Je deed in je reactie naar mij toe de aanname dat de mensen die mij bellen lang in de wacht staan en dure gesprekskosten hebben, waardoor je hun gebrek aan manieren begrijpelijk vond. Met mijn uitleg heb ik die aanname willen weerleggen. Soms hebben mensen gewoon geen manieren, dus ook zonder het excuus van lang wachten, irritatie, etc..

P

P

27-01-2013 om 09:01

Ik had eigenlijk helemaal geen andere posting verwacht, ik roep alleen maar wat, dat jij het daar niet mee eens ben wist ik wel en jij weet dat ik dat weet....

Ja p!

Dáár heb je gelijk in...ik heb ook wel eens in gezinnen met opgroeiende jongens dat opeens die zonen klinken als hun vader, hahaha! Maar goed, dat maakt de gewoonte niet anders. Het is écht zo.
groeten albana

Kaaskopje

Kaaskopje

27-01-2013 om 15:01

Het blijven aannames:-) (hier hoef je niet op te reageren.)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.