Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Striae

Dochter (12) groeit erg hard. Zo hard, dat ze nu blijkbaar zwangerschapsstriemen krijgt op haar bovenbenen. Geen fraai gezicht. Op internet gegoogled, blijkbaar komt het vaker voor. Maar nu, wat kunnen we hiertegen doen of wat kunnen we doen om te voorkomen dat het erger wordt?

Tsjor

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Stenna

Stenna

14-06-2010 om 21:06

Ging weer weg

Had mijn zoon ook, striae op zijn benen toen hij extreem hard groeide. Ze zijn nu vrijwel weg, zo'n jaartje of drie, vier later. Was dat met mijn buik en borsten ook maar het geval Blijkbaar is die kinderhuid toch een stuk zelfherstellender dan die van zwanger-geweeste vrouwen.

winacoye

winacoye

16-06-2010 om 07:06

Gaat niet weg!

Helaas is mij dit ook overkomen toen ik een jaar of 15 was. Het gaat echt niet weg, als er scheurtjes komen in het onderhuids bindweefsel dan is dit blijvend. Wel kan het vervagen, bv. zomers als je huid wat bruiner is dan is het minder zichtbaar. Na mijn 2 zwangerschappen is het alleen maar erger geworden en heb ik nu ook striae op mijn buik en borsten........

Puber ook en gaat niet weg

Onze oudste heeft het ook vanaf haar 11de ong. Toen groeide ze ontiegelijk hard. Ze heeft het het ergste op haar borsten aan de zijkant onderaan waar je borst op z'n breedst is.En ook wel rond de heupen boven aan de bovenbenen. Maar dat van de bovenbenen moet je net weten anders zou je het niet zien.Dat op d'r borsten is duidelijk zichtbaar als ze bloot voor je staat.En het gaat niet weg, ik ben toen met oudste bij de dokter geweest ervoor (moest voor wat anders en toen meteen gevraagd). Ik had nog hoop dat het weg zou gaan toen, maar huisarts zei al meteen dat we dat konden vergeten. Oudste zit er niet mee...het zijn beiden plekken die niet iedereen te zien krijgt zeg maar.
En ondertussen is ze bijna 17 dus....Bruin worden die plekken ook niet, het zijn net de bedekte plekken.
groeten albana

Carmen

Carmen

16-06-2010 om 08:06

Nee, niet weg.

Ik heb ook een plek op mijn been. Al twintig jaar. Helaas. Maar er zijn ergere dingen

Carmen.

Biene M.

Biene M.

16-06-2010 om 11:06

Niets aan te doen ook

Juist als je jong bent is je bindweefsel nog stug en niet elastisch. Als je aanleg hebt voor striae kun je er helemaal niets tegen doen, al smeer je de duurste crèmes.

Bij mij in de familie hebben alle mannen en vrouwen in de puberteit striae gekregen op hun bovenbenen en heupen, en alle vrouwen op hun borsten. Het is bij ons trouwens wel zo dat die puberstriae heel fijn zijn en na een paar jaar zie je ze niet meer als je er niet van weet omdat het paarse weg trekt.

Fransien

Fransien

16-06-2010 om 15:06

Als puber wel wat aan gedaan

Maar dat was wat drastisch. Ik heb namelijk de striae opengesneden (altijd handig om een scalpel te hebben) en netjes gehecht. Juist, zelf, op mijn kamer en zonder verdoving. En vervolgens met stinkende gouwe aan de slag gegaan om geen littekens te krijgen. Het heeft wel geholpen, al deed het zeer. Ik heb het mijn ouders maar niet verteld.

krin

krin

17-06-2010 om 12:06

Fransien

Ik zie het niet helemaal voor me, die operatie. Gelukkig maar, zeg ik erbij ;-)

Fransien

Fransien

17-06-2010 om 15:06

Ach, pubers doen wel eens dingen die normale mensen niet doen

Daarvoor zijn ze puber per slot van rekening. Blij, dat je het je niet voor kunt stellen Krin, maar zo diep zitten striae niet, het viel mij destijds nog alleszins mee, maar nu moet ik er ook niet meer aan denken.

tsjor

tsjor

18-06-2010 om 22:06 Topicstarter

Griezels

Fransien! Hier gelukkig geen scalpel aanwezig.
Jammer dat er zo weinig tegen te doen is (afgezien van de drastische maatregelen van Fransien).
Ik hoop dat het op den duur minder zichtbaar wordt.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.