Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Rianne
22-08-2015 om 14:08
sollicitatieformulier baantje supermarkt
Dochter wil bij de supermarkt aan de slag en moet nu een sollicitatieformulier invullen. We weten alleen niet zo goed wat we bij hoogst genoten opleiding moeten invullen. Ze heeft 2 jaar havo gedaan en zit nu voor het 2e jaar tl. Moet ze nou havo (dat denk ik) of tl invullen?

Krullevaar
24-08-2015 om 10:08
Dees
Gelukkig hoeven de kassamedewerkers het wisselgeld tegenwoordig niet meer zelf uit te rekenen. Scheelt weer.

Rianne
24-08-2015 om 11:08
dees
Tja, om nou de hele discussie weer opieuw te starten. Ik zal de draad even samenvatten. We hadden hier de discussie wat het nou betekende de conclusie was dat dit een onduidelijke vraag is. Ook elders op internet is er veel discussie over. De ene zegt: hoogst genoten is hoofst gevolgd, de 2e zegt huidige opleiding en de derde zegt de hoogste opleiding die afgerond is. Dat zou dan betekenen dat een middelbare scholier alleen basisschool hoeft in te vullen. Verder was de discussie ontstaan wat het woord genieten nou eigenlijk precies betekent en daar reageerde ik op.
Om deze onduidelijke vraag te omzeilen op een formulier wat duidelijk bedoeld is voor scholieren met een bijbaantje heeft dochter ingevuld dat ze nu examen tl doet. Overigens, om even op jouw opmerking te reageren, ze kon het niveau havo wel aan, heeft alleen, mede door omstandigheden, een heel moeilijk jaar gehad en slechte punten gescoord en moest daarom afstromen. Ze staat nu dikke achten en hoopt volgend jaar naar havo te gaan.
Verder ben ik het eens met velen dat bij bijbaantjes vooral vaardigheden een rol spelen en minder intelectueel. Ikzelf heb bij de kassa liever een caissire die snel werkt en misschien geld teruggeeft via het rekenprogramma van de kassa dan een die geweldig goed uit het hoofd geld kan teruggeven maar lang over het scannen doet. En ik heb liever een vriendelijke mbo'er dan een knorrige vwo'er. Kortom, het ligt aan karakter etc.

Dees
24-08-2015 om 11:08
Krullevaar
Toen ook niet, tenzij de klant er ineens een paar muntjes bij legt om het makkelijker (voor sommige kassières moeilijker) te maken.

wil40
24-08-2015 om 12:08
Oké.
Bij hoogst genoten opleiding kan mijn zoon voortaan VWO neerzetten, ondanks dat hij in het bezit is van TL diploma. Ook bij toekomstige sollicitaties kan hij VWO vermelden.
Ik stop ook met de discussie over de genoten opleiding, dat het verwarrend is, blijkt. Was het voor mij eerlijk gezegd niet, maar ik heb het dus fout.
Mijn eigen cv kan ik ook opwaarderen. Nu maar hopen dat ze niet naar de bijpassende papieren vragen:-)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.