Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Roland65
06-07-2017 om 17:07
smartphone en vakantie
Mijn vriendin heeft een zoon van 13.
Ik ken hem vanaf zijn vijfde.
Een hartstikke leuk joch.
Maar 1 ding stoort me en ik maak me er ook zorgen over.
Sinds 1,5 jaar heeft hij een smartphone en daar is hij inmiddels behoorlijk verslaafd aan.
Mijn vriendin en ik wonen niet samen , hij is niet mijn kind en dus vind ik het lastig om me er mee te bemoeien.
Maar elke keer als ik bij mijn vriendin ben zit hij op zijn mobiel.
Zijn mobiel gaat gelukkig niet mee naar bed, maar zodra hij wakker is zit hij er op. Ook doordeweeks als hij naar school moet zit hij er nog voor het ontbijt al op. Ook tijdens het ontbijt.
Ook als ik 's middags kom of 's avonds, ik zie hem als hij thuis is niets anders doen dan op zijn mobiel op X-box of tv, maar dan ook met zijn mobiel er bij.
Ook tijdens het huiswerk ligt de mobiel bij hem. En dat terwijl hij zich heel slecht kan concentreren en dit jaar maar met de hakken over de sloot over gaat.
Ik vind dat mijn vriendin meer grenzen aan moet geven, maar zij vindt dat het bij deze tijd hoort en al zijn leeftijdsgenoten dat ook doen. Ik vind dat een vrij slap excuus.
Straks gaan we op vakantie. Er gaat ook een vriendje mee die ook verslaafd is aan zijn smartphone.
Thuis wil of durf ik er weinig van te zeggen, maar straks op vakantie wil ik niet twee weken voortdurend tegen twee jongetjes aan kijken die vrijwel niets anders doen dan op hun smartphone zitten. Was vorig jaar ook. Waar we ook heen gingen, dat apparaat zat voortdurend in hun hand. Kan ik daar wat van zeggen? Ik vind het voor de jongens niet goed. Er is zoveel meer dan dan ding. En zeker op vakantie. Maar ik merk dat ik me er ook echt vreselijk aan stoor. Wat moet ik hier mee aan?

Roland65
09-07-2017 om 20:07
dank voor jullie reacties.
Dank voor jullie waardevolle tips.
Het is trouwens niet zo dat hij alleen maar op zijn smartphone zit.
Dat is het meest als hij thuis is. En dan dus wel erg veel.
Buitenshuis heb ik er geen zicht op en wil het ook niet weten.
Verder kan ik goed met 'm overweg hoor.
Het is zeker geen vervelende puber.
Ik moet er misschien maar minder op gaan letten.
Maar afspraken voor de vakantie lijkt me wel zinvol.
Van latten naar 14 X 24 uur op elkaars lip is een kwestie van alle drie aanpassen en wat water bij de wijn.
We latten al ruim 7 jaar. Willen op den duur ook wel gaan samenwonen.
Maar nu zou dat niet verstandig zijn.
Eerst de pubertijd maar door zijn.
Nog een jaartje of 5 latten dus.

Jackie
10-07-2017 om 00:07
wie weet
"Het is trouwens niet zo dat hij alleen maar op zijn smartphone zit.
Dat is het meest als hij thuis is. En dan dus wel erg veel.
Buitenshuis heb ik er geen zicht op en wil het ook niet weten."
Oh kijk, dat biedt perspectief, wie weet gaat hij er helemaal niet zo veel op zitten tijdens de vakantie toch?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.