Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

molly

molly

29-09-2014 om 15:09

smalle puberzoon

Onze zoon is 15 en heeft (eindelijk) zijn groeispurt te pakken. Hij is al nooit de dikste geweest maar nu is het helemaal zo'n zak botten. Gevolg: alles slobbert om zijn lijf en dan vooral zijn broeken zijn een probleem. t-shirts etc blijven nog wel op die schouders hangen en slobberen dan maar die zakken tenminste niet af.
Hij heeft de kleinste herenmaat voor broeken, 28 en die slobbert hem om de kont die hij niet heeft en doordat hij lange benen heeft, zijn de broeken in 28 hem ook nog eens te kort want de meeste zijn 28/30. Skinny jeans vindt hij vreselijk. Als jongetje was het al lastig broeken vinden maar nu als man in wording is het helemaal een ramp. Wie heeft tips?

Lucerna

Lucerna

riem en bretels

Dat is het enige dat wij hier kunnen verzinnen, nu hij uit het knoopsgatenelastiek is gegroeid.

lennest

lennest

Toch naar een goede jeans winkel

Een goede jeans winkel heeft breedtematen vanaf 24 (!) met lengtematen tot 38/40. Ik heb een dunne en lange broer: 30/31 is zijn jeans maat en afhankelijk van het merk 36/38 lengte; hij is 1.95 of zelfs nog langer. Ok, wel apart bestellen maar het kan wel.

Ilva

Ilva

29-09-2014 om 16:09

kleermaker

Mijn zoon heeft hetzelfde probleem. Een goede jeans winkel heeft misschien wel die maten maar dan kost zo'n broek € 100,-. En dat voor een broek waar hij na een half jaar weer is uitgegroeid. Wat ik doe is: ik koop een broek zo smal mogelijk en ga dan met hem naar de kleermaker. Voor € 12,- maakt hij de broek op maat. Koop je een broek van € 35,- dan ben je met die € 12,- nog altijd goedkoper uit dan zo'n dure broek.

Elinde

Elinde

29-09-2014 om 20:09

Bij Jack & jones hebben ze broeken tot en met lengtemaat 36, ook in wijdte 28. En die zijn niet zo duur hoor, vooral niet als je ze tijdens de kortingsdagen koopt.

Yura

Yura

29-09-2014 om 20:09

H&M heeft ook 28/32, de tip van Jack & Jones kende ik ook niet, goed om te weten, want hij gaat nu inmiddels naar 34 lengtemaat.

Hier ook.

Mijn zoon is 1.95m. Hij is altijd erg mager geweest, sinds kort gaat hij de breedte in. Ik kocht voor hem broeken van cars. Nu koop ik ze van Jack & Jones. Wel lastig winkelen, want er is hier maar zaak waar ze broeken in lengtemaat 36 verkopen, 38 zou nog beter zijn, maar dat is hier al helemaal niet. Alle andere zaken gaan tot 34. Ook de dure merken. Bij J&J zijn het ook maar enkele broeken en dan betaal je ook zo 80 euro voor 1 broek. Gelukkig groeit hij niet meer en doet hij lang met een broek.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.