Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

monique_01
01-07-2017 om 01:07
Slaapfeestje zonder ouders??
Jawel...het eerste feestjes- Dilemma. Mijn zoon van 14 kwam gisteren thuis met de mededeling dat hij een barbecue had bij een klasgenoot met een groepje van 6 knullen. Al snel kwam de mededeling dat de ouders van die jongen waar het wordt gehouden niet thuis zijn. Maar natuurlijk zouden ze voorzichtig zijn en natuurlijk, " mam, we zijn nog maar 14" is er geen zuipfestijn gepland. Ik moest al even slikken, maar liet het even bezinken. Vanavond kwam derl 2 van het plan, we blijven slapen. Mijn eerste vraag was of die ouders dan wel terugkwamen s avonds laat. Maar aan het antwoord te horen lijkt dit niet jet geval.
Ik ken 1 van zijn vrienden, die hier ook heen gaat. De jongen die dit organiseert ken ik niet, ouders uiteraard ook niet.
Nu krijgen wij op de voortgezet geen telefoonlijsten meer, ik kan niet even bellen naar die ouders hoe eea geregeld is, en of ze er uberhaupt wel van weten dat zoonlief dit bekokstooft...
Ik vind het moeilijk.ik wil mijn zoon niet opschepen met het feit dat zijn moeder de lol verziekt, hoeft van mij ook niet bekend te worden wiens moeder ik ben. Mijn ex komt niet verder dan " tja, we zullen met zoon verder praten, maar vindt dat dit toch faat komen en wil hier eigenlijk verder niks mee..
Ik heb eraan gedacht om via de mentor het telefoonnummer van die ouders te vragen om zo toch het eea af te kunnen stemmen. Geen idee of hij dat zomaar mag geven, maar ik loop er ineens tegenaan dat ik nu niet meer weet wie alle klasgenoten zijn, laat staan hun ouders. Alles woont hier nogal wijd verspreid.
Hoe zoudrn jullie dit aanpakken? Zonder mijn zoon weg te zetten als degene die roet in het eten gooit?

Annelot
01-07-2017 om 05:07
Zoon vragen
Je hoeft helemaal niet de school te bellen, zij mogen het tel nr niet geven. Waarom denk je dat die telefoonlijsten zijn afgeschaft? Je vraagt aan je zoon of hij zijn vriend het tel nr van een van zijn ouders kan geven. Opgelost. Waar ben je bang voor? Dat je kind van veertien dat niet wil? Jij wil het wel en jij bent zijn moeder. Geeft hij het niet, dan is er sowieso geen feestje voor je zoon.
Het is je kind van 14 he, niet van 21. Gewoon even de regie terugnemen en opvoeden. Soms heeft een kind van veertien even minder te willen dan zijn ouders.

Jackie
01-07-2017 om 08:07
mening
Hoe is je zoon? Is hij echt nog 14-14 of al wat meer volwassen in zijn doen en laten? Hij vertelt je wel eerlijk dat er geen ouders zijn. Als je je zoon vertrouwt en ook zijn vriend die je kent,zou ik er geen punt van maken. (Hoewel het mij wel spannend lijkt.) Heel politiek incorrect misschien maar het zijn jongens. Bij meisjes was het een ander verhaal geweest.
Maargoed dat is mijn mening, het is jouw kind en jij maakt je zorgen en dat mag ook. Als je je zoon uitlegt dat je de ouders van de gastheer wilt spreken voor je eigen gemoedsrust snapt hij dat wel hoop ik? Als je ze niet kan bereiken kan je ook overleggen met de ouders van het vriendje dat je wel kent, gewoon vragen wat zij er van vinden?

Pirata
01-07-2017 om 09:07
ook gedaan
Mijn zoon ging ergens logeren en ik ken die jongen en de ouders ook niet (het is 15 km verderop). Ik heb gezegd dat ik alleen akkoord ga als ik even met de ouders kan spreken en het adres en het nummer heb. Uiteindelijk werd ik zelf gebeld door de moeder. Bleek dat mijn zoon daar ging logeren omdat de ouders het weekend weg waren en de jongen anders een tijd alleen zat, dat vond hij niet prettig.
De moeder klonk prima dus ik heb toestemming gegeven.
Of ik die ook had gegeven als een stel jonge pubers zonder toezicht wil gaan bbq-en en met zijn allen slapen, betwijfel ik. Veel te link, bbq zonder toezicht (en we góóien nog een scheutje spiritus op die bbq, dan brandt ie beter.... brrrr).

Pirata
01-07-2017 om 09:07
oh, dat nummer
Mijn zoon had mijn nummer aan zijn vriend doorgegeven en die had het weer aan zijn moeder gegeven.

linda75
01-07-2017 om 13:07
gesprek met ouders
Ik zou willen weten waar die ouders zijn als ze gaan bbq en. bij mij mag er nog niet gebbe t worden of geslapen zonder een ouder.. die hoeft er niet bij te zitten maar wel in de buurt... Ik zou je zoon vragen naar het nr van die vriend zijn ouders zodat je alles even met ze kan bespreken.

Mia9
02-07-2017 om 14:07
App groep aangemaakt
Bij een slaapfeest met 14-jarigen laatst moest de gastheer van zijn ouders alle tel nrs verzamelen, wij kregen vervolgens keurig een appje waarin de ouders hun eigen mobiel nr gaven en zeiden de hele tijd aanwezig te zijn. Ik vond dit zelf heel prettig.
Ik zou het zonder aanwezigheid van ouders niet hebben toegestaan, al helemaal niet met bbq.

monique_01
03-07-2017 om 09:07
Bedankt voor de reakties!
Na een weekend wikken en wegen en praten hebben we besloten hem niet te laten gaan. Ik heb gevraagd om een telefoonnummer van die vader, in dat huis zou het plaatsvinden, maar dat telefoonnummer ging ie niet vragen, dat vond ie zo stom.
Toen waren we er al heel snel over uit. Ik heb mijn bezorgdheid over de veiligheid, niet zozeer van hem, maar wat doen die anderen als de barbecue niet goed brand? Spiritus erop?? En dan staat mijn zoon erbij..moet er niet aan denken.
Hij accepteerde het vrij makkelijk, zeker nadat er gisteren. Op een verjaardag dit ter sprake kwam, en vrijwel iedereen er op reageerde " Dat zou bij mij niet doorgaan.."
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.