Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Simone

Simone

19-05-2014 om 21:05

slaapfeest zonder ouders

Onze dochter van 16 is uitgenodigd op het verjaardagsfeest van een goede vriend die 17 wordt. Volgens de planning komen er ongeveer 10 mensen. De vriend woont afwisselend bij zijn vader en moeder. Het feest is in het huis van zijn vader en vanavond appte hij dat zijn vader zeer waarschijnlijk niet thuis zal zijn. Wat nu? Laat je 10 (of meer) pubers een hele nacht alleen in huis en vertrouw je erop dat alles goed gaat (drank, drugs). Of hou je toch je ouderlijke zorg en haal je haar op een bepaald moment af. Onze dochter heeft nog vrijwel geen ervaring met drank. Ze loopt niet in 7 sloten tegelijk, maar op 2 vriendinnen na kennen wij die vrienden niet. Moeilijke kwestie?

Katniss

Katniss

19-05-2014 om 21:05

Oh jee

Wat een moeilijke vragen toch steeds Ik denk niet dat ik het zou toestaan als er geen toezicht is. En als er wel een ouder thuis zou zijn zou ik ook de belofte willen hebben dat er geen drank is als er alleen maar minderjarigen komen.

Beter met z'n 10-nen dan met z'n 2-en

Op die leeftijd gaan ze ook wel alleen op vakantie naar Terschelling.
Denk dat je een beetje vertrouwen in je dochter moet hebben.

Mijn dochter(16) ging met 5 meiden naar Terschelling, was met 2 dagen weer thuis, dat drankgebeuren op die camping was haar ding niet.

Tonny

Tonny

20-05-2014 om 08:05

Maar ik snap die vader niet

Die gaat er dus van uit dat alles prima gaat verlopen.

Niet dat het volslagen uit de hand zal lopen hoor, maar ik weet uit ervaring dat het voor jeugdige gastheren/vrouwen toch lastig kan zijn op gegeven moment de regie te nemen. Dat is toch net weer anders dan een vakantie, dan zijn er ook allerlei ontwikkelingen mogelijk maar is er meer ruimte en tijd.

Een verjaardag heeft een verwachtingsvol etiketje, het is niet vanzelfsprekend dat het allemaal wel best zal gaan. Zeker niet met drank.

guera

guera

20-05-2014 om 18:05

app en?

Ik weet niet hoe je dochter is maar kun je afspreken dat ze appt of belt als het toch een beetje uit de hand loopt. Of denk je dat de peer pressure te hoog zal zijn. Ik weet niet of je dat in kan schatten?
Best lastig maar ja je moet inderdaad ook je dochter kunnen en leren vertrouwen. .

Simone

Simone

23-05-2014 om 17:05

Bedankt

Allemaal heel hartelijk bedankt voor de reacties. Intussen hebben we de gastheer (17) ontmoet. Hij maakt een hele goede indruk en we hebben onze knelpunten benoemd. Hij had er goede antwoorden op en ook belangrijk: er wonen verschillende familieleden dichtbij, en er is ook een bevriende buurman waar een beroep op kan worden gedaan. We laten onze dochter gaan en spreken inderdaad af dat ze appt als ze wil worden opgehaald.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.