Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

moeder2004
07-04-2018 om 22:04
Schooljaar Latijns-Amerika
Mijn dochter, nu 13, wil graag rond haar 16e/17e een schooljaar in Latijns-Amerika doen. Zij wil hier over praten met mij & is boos dat ik er niks over wil horen: ik vind het veel te jong en heel gevaarlijk. Ze blijft zeggen dat het met een goede en betrouwbare organisatie is en dat ik er een beetje voor open moet staan voordat ik zo koppig "nee" zeg. En dat zijn haar exacte woorden. Zoals je misschien wel hoort is ze een goede dsicussierder en zal ze niet snel opgeven. Ik vind het best een groot ding, om een half jaar naar Latijns-Amerik te gaan, dus ik vraag evenn hulp aan jullie, mede-ouders.
Wat vinden jullie hier van? Ben ik inderdaad te koppig en moet ik er meer voor openstaan? Of moet ik volhouden dat het niet mag?
Alvast bedankt van Moedertje2004 :-)

Sanne
11-04-2018 om 19:04
leuk!
Hartstikke leuk je plannen!
En geweldig dat je zelf 3/4 bij elkaar wilt/gaat sparen, dus niet verwacht dat je ouders het betalen. Als geld, de laatste EUR 2000, een probleem zal zijn (maar vast niet zo erg als het feit op zich dat je naar het buitenland wilt), kan je zelfs nog aanbieden dat je dat van hen leent. Als je eenmaal gaat werken heb je die zo verdiend en terugbetaald.
Dus ik zou zeggen: ga sowieso goed sparen. Altijd handig .
Verder schrijf je: Mijn ouders weten het wel, maar willen er helaas niet echt iets over horen. Ik denk dat ze ook even moeten begrijpen dat ik nu nog niet wel wil, maar pas over 3 jaar, en dan ben ik wel wat ouder!
Nou is 16 jaar nog steeds jong (vanuit de ouders gezien!) als je dan een half jaar of jaar weg wilt.
Maar wel slim dat je er vast over begonnen bent. Ik zou er nu inderdaad niet over doorgaan, maar wel over een half jaar of jaar laten merken dat je er nog steeds serieus mee bezig bent.
Mijn dochter wilde soms ook dingen waarvan zij verwachtte dat wij er niet dolblij mee zouden zijn. Zij kondigde dat dan altijd ruim van tevoren aan, zodat wij aan het idee konden wennen. Uiteindelijk deed ze het dan, en accepteerden wij het als een gegeven. Nou waren dat andere dingen dan zoals bij jou, maar ook bij jou zal gelden dat je ouders aan het idee moeten wennen. Als ze merken dat je serieus bent, van alles uitgezocht hebt, zelf ervoor gespaard hebt etc etc, dan zou het best kunnen dat ze tegen die tijd het helemaal niet meer zo erg naar vinden als nu.
Dus: laat ze meegroeien in jouw plannen. Ik zou er niet pas over 2 jaar over beginnen, maar iets eerder.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.