Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Anna J

Anna J

02-12-2009 om 23:12

School is niet leuk

Hallo,
Mijn dochter is 13 en zit in de 2e klas van de middelbare school. Ik vind de school helemaal niet leuk omdat ze te streng is. Op alles staat een sanctie en zo wordt elk leuk uitje/feestje minder leuk. En zo door het jaar krijgen ze briefjes en straf als ze het huiswerk niet gemaakt hebben, bij te laat komen, kletsen te langzaam omkleden met gym enz enz.
Iedere keer als ik er kom ga ik met een beklemd gevoel weg omdat ik de sfeer vreselijk vind.
Er zijn in de tijd dat ze er zit een paar kinderen vertrokken omdat ze te zeer gepest werden en een keer is een jongen geslagen door 6e klassers. Reactie: een afstandelijke brief van de coordinator 2e klassen over de regels.

Ik wou dat ik een andere school had uit gekozen. Maar wat nu. Mijn dochter vindt de school wel leuk en het gaat ook goed met het leren.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

03-12-2009 om 00:12

Voor je houden

Als je dochter de school leuk vindt zou ik het heel onvestandig vinden om haar jouw gevoel over haar school op te dringen. Zij moet haar tijd er doorbrengen, jij niet. Misschien dat het je ongemerkt aan iets uit je jeugd herinnert, of iets anders wat voor jou een naargeestig gevoel oproept. Dat is jóuw beleving en niet die van je dochter. Wees blij dat zij het naar haar zin heeft en ook nog goede cijfers haalt.

reina

reina

03-12-2009 om 06:12

Eens met kaaskopje

Je schrijft dat je dochter het naar haar zin heeft, daar gaat het toch om?! Jullie zijn verschillende mensen en voelen je allebei op verschillende plekken thuis, dat kan en mag. Ga alsjeblieft geen probleem maken van iets wat kennelijk geen probleem is

Simpel

Jij hoeft gelukkig niet meer naar school,je dochter heeft het naar haar zin,en daar gaat het om,het is haar school,waar ze elke dag met plezier heen gaat.

Tirza G.

Tirza G.

03-12-2009 om 16:12

Hoe strenger

hoe beter. Als de regels goed duidelijk zijn én er wordt toegezien op naleving, heb je een goeie kans op een leuke, relaxte school.
Een tweedeklasser die in elkaar geslagen wordt door een zesdeklasser is niet leuk, maar het is ook geen reden (vind ik) om alle andere leerlingen een brief te sturen. Dat is iets wat met die kinderen onderling geregeld moet worden.

Tirza

tonny

tonny

03-12-2009 om 17:12

Het gaat om je dochter!

Zij floreert kennelijk bij deze duidelijkheid, dus houd je gevoelens voor je. Ze heeft het naar haar zin en de resultaten zijn naar wens - nou, dat zouden veel ouders ook wensen!

tonny

Bij zoon

Bij mijn zoon op school waren er ook duidelijke regels. Dat had hij soms wel nodig ook.Desondanks heeft hij een prima tijd gehad.

Damajo

Anna J

Anna J

03-12-2009 om 22:12

Dochter

Dank jullie wel voor de reacties.
Hopelijk blijft het voor haar een leuke school. Ze is inderdaad een kind dat erg hecht aan struktuur en het heel oneerlijk vind als er voor de een regels gelden en voor de ander niet. Dat is op deze school niet zo.

Ik heb wel het idee dat door dat strenge gedoe de klas geen leuke sfeer heeft. Er zijn door pesterijen 3 kinderen naar een andere school vertrokken.

Anna J

Anna J

03-12-2009 om 23:12

Duidelijke regels

Lara10,

Nu snap ik het wel wat beter. En de school wil er ook graag een beetje prat op gaan dat er duidelijke regels zijn.
Maar ik begrijp dat het jou ervaring is dat dat niet meteen hoeft te betekenen dat het niet leuk is in de klas . Het maakt daarvoor niet uit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.