Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

jansje

jansje

29-04-2011 om 09:04

Samenwonen,18, wie zal dat betalen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geld kun je maar eenmaal uitgeven

en als je het uitgeeft aan allerlei leuks zoals die DS blijft er niks over om een kamer in te richten.

Elke dag tot het middaguur in bed blijven - ik snap helemaal dat je dat niet kunt waarderen. Vanaf wanneer ben je dat goed gaan vinden?

Ik kan me goed voorstellen dat het je ergert dat haar eigen financiele en praktische inbreng zo weinig voorstelt. Het is onzin dat jij nu het hele bedrag zou moeten overhandigen terwijl zij het leven voorlopig luierend voortzet. Kom op zeg, jij hebt dat geld toch ook niet van een boompje geplukt?
Dat je destijds niet je voorwaarden hebt vermeld komt omdat je op dat moment niet kon inschatten hoe de vlag er bij zou hangen. Goede leer voor een volgende keer/kind.

Ben het met anderen eens: besteed een deel van het gespaarde geld aan de inrichting van de kamer en geef haar verder elke maand iets. Maar wel in die mate dat ze de prikkel heeft zelf wat bij te dragen!

Fiorucci

Fiorucci

12-05-2011 om 14:05

Pelle

Ja, ben ik met je eens, ik vind dat je voor een verjaardag ook gewoon zalig nutteloze zaken moet kunnen vragen....

Pelle ot

ik zie het verschil niet,het zijn allemaal leuke hebbedingen voor een 17 jarige ;-)

Fiorucci

Fiorucci

12-05-2011 om 18:05

Pelle

Nou precies, en nutteloos mag als je jarig bent. :)

Kamers

Samenkoken in een studentenhuis? Voor 2,50 per dag?
Jeetje dat deden we 20 jaar geleden al niet meer in Utrecht hoor!

Denk dat ze pas echt goedkoop uit is als ze gaat samenwonen op een kamer. Is meteen goede relatietest.

Tirza G.

Tirza G.

15-05-2011 om 18:05

Heel eenvoudig

We kunnen hoog springen en we kunnen laag springen, het is heel eenvoudig: studeren en uithuizig wonen kost 10.000 euro per jaar. Als je je dáár nou aan vasthoudt, heb je wat. En ja, de ene keer heb je mazzel met je boeken, maar de andere keer bezwijkt je laptop vlak na de garantietermijn. Kosten per jaar:
Collegegeld 1600 euro, boeken(en de rest) 1600, huur 3600, zorgverzekering 1200, leefgeld (eten, kleren)2000.
Inkomsten per jaar: ongeveer 5000. Stufi zo'n 3600, toeslag (zorg, huur): 1400. Blijft er nog zo'n 5000 per jaar over die érgens vandaan moet komen. Lenen, werken, of krijgen. That's the question.

Tirza

Huurtoeslag

-zijn allerlei leeftijdsgrenzen aan hoor..oftewel ze zijn nog te jong om dit te krijgen.
(zie de site belastingdienst.nl)
-samenlevingscontract; lijkt me natuurlijk niet a/d orde.

ik zou idd ook wat spullen samen met haar kopen als zij op kamers gaat ,bv een bed/ matras of wasmachine ,maar ze mag heel creatief de rest 2ehands gaan kopen.
en ik zou ook geen rek.houden met haar vriend of voor hem gaan betalen. laat ze eerst maar eens op zichzelf op kamers gaan wonen

Klopt single lady

je hebt gelijk
je mag alleen niet boven een bepaald bedrag voor huur uitkomen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.