Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

sandra
27-07-2009 om 15:07
Relatie jongens en meisjes...leeftijdsverschil?
Welk leeftijdsverschil mag er nu eigenlijk zijn tussen pubers die een relatie beginnen?Wanneer is het strafbaar voor de jongen wanneer hij met een té jong meisje verkering wil?

sandra
27-07-2009 om 16:07
Nochtans...
...heb ik ooit eens horen vertellen dat een jongen die meerderjarig is,en nog vijf jaar ouder dan een minderjarig meisje,wél strafbaar zou zijn?

Tirza G.
27-07-2009 om 17:07
Wat je bedoelt sandra
Maar niet met zoveel woorden zegt, denk ik is sex. Verkering is niet verboden. Iedereen mag met iedereen op de bank zitten en handje vasthouden.
Sex binnen een dergelijke relatie met beider instemming ook niet. Misschien volgens de wet wel, maar als het stel het heel gezellig vindt samen allemaal heb je geen poot om op te staan. Juridisch. Dat 5 jaar verschil doet er niet toe, er staat geen getal voor, er staat een leeftijd voor.
Tirza

Kaaskopje
27-07-2009 om 17:07
Voor zover ik weet
is seks vanaf 16 jaar vrijelijk toegestaan. Onder de 16 officieel niet maar er wordt pas serieus iets mee gedaan als er een klacht wordt ingediend. Als een 14 jarige gedwongen is moet er wel een klacht ingediend worden. Als ze het zelf wilde en je bent het er als ouders niet mee eens zou je dus denk ik ook een klacht in kunnen dienen, maar wil je dat?