Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Zonnebloem

Zonnebloem

19-10-2009 om 09:10

Rechtszaak bijwonen

Vanmiddag moet onze zoon voorkomen voor de brandstichtingen die hij voor de vakantie gepleegd heeft. Ik ben ook uitgenodigd om als ouder persoonlijke toelichting te komen geven.
Nu loop ik al een paar dagen te broeden op wat ik wil gaan zeggen, maar ben bang dat ik op het moment zelf helemaal dichtklap.
Is het raar als ik het oplees? Of een paar steekwoorden op papier zet?
En waar ik ook onzeker over ben: moet ik gaan staan als ik mijn verhaal doe? Ik heb geen flauw idee wat ik kan verwachten vanmiddag, ik hoop dat iemand mij advies kan geven!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

19-10-2009 om 09:10

Zonnebloem

Wees blij dat je geen ervaring hebt in dit soort dingen! Maar maak je niet te druk, het wijst zich vanzelf. Zodra de rechter jouw verhaal wil horen wordt jou verteld waar je mag gaan staan, of dat je gewoon op je plek mag blijven zitten. En oplezen van een papier is helemaal niet erg, het is jouw verhaal, als jij dat wilt oplezen is dat ook helemaal goed.
Sterkte!

Zonnebloem

Zonnebloem

19-10-2009 om 17:10

Minet

Bedankt voor je reactie! Het viel achteraf allemaal erg mee en ik heb mijn zegje gedaan zonder spiekbrief.

Jade

Jade

20-10-2009 om 19:10

Zonnebloem,

jeetje dat is nogal wat zeg......ik bedoel dit niet veroordelend hoor:-)

Fijn dat je je zegje kon doen en dat het achteraf allemaal meeviel.

Zonnebloem

Zonnebloem

20-10-2009 om 20:10

Jade

Inderdaad, dit hoop je toch nooit mee te maken! Uit bed gebeld worden door agenten met de mededeling dat je kind vastzit op het bureau wegens brandstichting.
Ik heb gelukkig veel steun gehad aan dit forum (zie archief), en nog steeds...
Voor mij viel het mee, kind heeft 58 uur werkstraf gekregen, waarvan 20 voorwaardelijk. En hij mag de komende twee jaar de schade af gaan betalen (bijna 1.500 euro).

Jade

Jade

20-10-2009 om 21:10

Zonnebloem,

ik heb even in het archief gekeken en ja, dat is ook zo, je had hier eerder gepost. Ook over je zoon als binnenvetter.....herkenbaar dus.

Maar hoe is het nu met hem??

Zonnebloem

Zonnebloem

21-10-2009 om 18:10

Jade

Zoon is niet zo berouwvol en schuldigvoelend als ik zou willen )) Hij is flink aan het puberen en zoekt ook constant de grenzen op, heel vermoeiend.
Hij heeft net een baantje en baalt nu flink dat hij de helft af moet betalen de komende tijd. Maar ik vertik het om te betalen!

Jade

Jade

22-10-2009 om 00:10

Groot gelijk....

...dat je niet meebetaalt, dat zou ik ook niet doen.

Heel vermoeiend, een kind die z´n grenzen opzoekt (herkenning alom). En dan komt straks nummer 2 nog;-)

Zonnebloem

Zonnebloem

22-10-2009 om 20:10

Nummer 2

ziet het verdriet en zorgen die we hebben om oudste en gedraagt zich dan juist extreem lief en aanhankelijk. En dat vind ik eigenlijk wel sneu voor hem, want hij hoort toch ook zich af te kunnen zetten tegen z'n ouders ))

Jade

Jade

22-10-2009 om 21:10

Ook...

nummer 2 hier ziet het ook, de zorgen rondom oudste. Ik moet heel erg opletten dat ik mijn stem niet verhef om iets pietluttigs, dan wordt ze verdrietig. We hebbben zo lang in een boos stramien gezeten dat het af en toe moeilijk is om eruit te komen zal ik maar zeggen.

Laatst had ze tegen de buurvrouw gezegd dat tegen de puberteit opziet, want dan wordt ze chagrijnig en boos. Dat is maar even de wereld uitgeholpen. Tja, het goede voorbeeld heeft ze natuurlijk niet;-)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.