Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

pubers

pubers

03-10-2017 om 19:10

Pubers en vriendin

Ik heb 2 zonen van 18 en 15 jaar.
De zoon van 18 jaar heeft al 1 jaar verkering en de zoon van 15 jaar heeft 4 weken verkering.

Nu is het zo dat mijn zoon van 18 jaar vaak thuis is samen met zijn vriendin (15 jaar). Maar ze zitten altijd boven in zijn slaapkamer.

En mijn andere zoon van 15 jaar zit ook vaak boven met zijn vriendin van 14 jaar.

Is dit normaal. Als je een vriendin hebt en dan altijd bij ons bent, 1 of 2x per week 's avonds (ze blijven ook altijd eten) en in het weekend ook (vrijdagsavonds en zaterdagmiddag tot en met zondagavond). Vriendin van 15 blijft wel een slapen.

Wat ze doen, ja, chillen en tv kijken en verder niets.

Als mijn zoon van 18 jaar alleen is hij altijd in de schuur of gaat hij chillen met vrienden, buiten.

Normaal is

Normaal is wat jij normaal vindt en hoe jij het wil.

Triva

Triva

03-10-2017 om 19:10

Altijd bij ons... daar houd ik niet van en dat herken ik dus ook niet. Vraag eens aan je zonen (waar de meiden niet bij zijn) waarom ze nooit eens daar zijn.

Dat ze boven zitten begrijp ik wel, gebeurt hier ook, maar het meisje is wel ouder dan die meiden bij jou.

Als ik eerlijk ben....

Ik zou er geen bal aan vinden. Met pubers is je huis soms al net een hotel en als ze dan verkering krijgen kan je de dames ook nog onderhouden?
Of doen ze zelf een boodschap en koken ze zelf een hap eten?

Verliefd is verliefd en ook ik kan niet alles tegenhouden, maar op de manier zoals het bij jou gaat zou ik er niet zo blij mee zijn. Gezellig af en toe met aanhang eten, prima. Af en toe een logeerpartij, hmmm, heel af en toe. In de vakantie, of bij een speciaal feestje ofzo. Maar ieder weekend? Liever niet.
Ik vind van die jonge pubers ( 15 en 14??) die al leven of ze binnenkort gaan trouwen helemaal niks. Erg ben ik hè?

klara

klara

03-10-2017 om 21:10

maar

Ik zou zelf nóg minder blij zijn met het chillen buiten.
Misschien zou ik dan het boven zitten met vriendin minder erg vinden, en daar toch ruimte voor geven.
Hoewel ik ook wel snap dat er ook een echt gezellig soort van chillen kan zijn, maar toch.

tante Sidonia

tante Sidonia

03-10-2017 om 21:10

tja,

weet je, jouw jongens doen dit omdat ze de lengte van je krijgen. Als je er geen zin in hebt, wat ik heel normaal zou vinden, dan ga je dus grenzen stellen. Maar dat lijk je niet zo gewend te zijn?

Vinden de ouders van het meisje van 15 het prima dat zij bij haar vriend blijft slapen?

Tango

Tango

03-10-2017 om 22:10

Eten

Dochter hier is 16 en heeft een vriend van 18. Hier wordt wel altijd gevraagd of vriend van dochter mag blijven eten. Is niet een vaste afspraak. Meestal vind ik het wel goed. Verder zit vriend van dochter wel vaak hier en meestal zitten ze dan boven. Vind ik prima. Ze hoeven ook niet steeds in de woonkamer te zitten zoenen etc. Doordeweeks stuur ik hem vaak op tijd naar huis omdat anders mijn zoon niet kan slapen. Maar ze zijn ook wel bij hem thuis. Alleen zijn zijn ouders veel strenger. Dochter mag daar niet blijven slapen, of moet in ieder geval apart slapen. Hier mogen ze gewoon bij elkaar slapen.
Ik zou hele weekenden bij elkaar teveel vinden en zeker als ze alleen maar boven zitten. Dochter trouwens ook. Die wil ook tijd voor vriendinnen en andere activiteiten (sport, werk etc.). Vind ik prima. Vriend niet altijd. Ben bang dat het daar nog eens op misloopt, want hij lijkt dat niet helemaal te begrijpen.

Dymo

Dymo

04-10-2017 om 10:10

hier

Dochter was 18 toen ze vaste verkering kreeg, haar vriend 23. Beiden studeren, dochter woont nog thuis, de vriend op kamers. Dochter is vaak bij vriend, maar ze zijn ook wel eens het weekend hier. Dan koken ze samen voor het gezin. Na het eten en opruimen vertrekken ze wel naar boven, maar ik heb er nog best veel gezelligheid aan. Het is een leuke knul, dat scheelt ook.

En hier

Een zoon heeft al vanaf zijn vijftiende verkering, het meisje is een jaar jonger. Inmiddels studeren ze alletwee in andere steden en is het wel gebruikelijk dat ze een dag per weekend bij haar ouders of bij ons slapen. De tijd daarvoor brengen ze of op zijn oude kamer door, maar ze hangen ook wel eens in de huiskamer rond om met de andere gezinsleden een tvprogramma te kijken. Als ze niet op stap zijn.

Daarvoor ging het toch allemaal wat geleidelijker. Vriendin zat ook op een andere school, beiden hadden nog een eigen ruime vriendenkring, en door de week zagen ze elkaar amper. Toen ze bleef logeren was ze al of bijna 17, en dat was ook niet ieder weekend. Dat heeft meer met eigen behoefte aan privacy te maken, dan een bepaalde strenge moraal. Inmiddels is ze eigen dat dat argument niet meer speelt.

Met wat wat TO beschrijft, daar zou ik ook niet heel erg gelukkig mee geweest zijn. Geen flauw idee of ik dat tegen had kunnen of willen houden, kinderen gaan uiteindelijk toch hun eigen gang, en die zijn soms anders dan je als ouder voor ze in gedachten had.

De oudste twee hadden pas een serieuze relatie toen ze het huis uit waren. Gescharrel daarvoor speelde zich af buiten mijn blikveld.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.