Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

koentje
01-10-2009 om 20:10
Puberprietpraat
stagiaire lerarenopleiding stelt zich voor op het VMBO.
Geinteresseerde leerlingen vragen nog eens voor alle zekerheid; 'Dus u vindt het leuk op school? U heeft al een opleiding en gaat er nog een doen?'
Dat wordt bevestigd.
En dan, met ongelovig gezicht:
'Tering, u bent dom!' (uit zijn tenen)

Shonagh
02-10-2009 om 10:10
Wilde geit
Wij wonen in Schotland, waar vader en puberzoon regelmatige hele dagen gaan wandelen. Ik vermaak me op een loopband in de garage. Na weer een verhaal over wat ze allemaal gezien hadden onderweg, dit keer een wilde geit, zuchtte ik "Dat kom ik in de garage niet tegen". Waarop zoon adrem zei: Hang je er toch een spiegel op !".

koentje
02-10-2009 om 16:10
Oke nog eentje...
Govert, als veel pubers zijn bed niet uit te branden, heeft bij zijn hoogslaper een wekker bij de hand en een andere onder het bed zodat hij er zeker uit moet om hem af te zetten.
Als in de ochtend zijn wekker al een tijdje staat te zoemen, roept hij zijn moeder die net langskomt. ‘Mam, kom eens!’
Verbaasd kijkt ze om het hoekje.
“Zet jij die wekker effe uit? Hij klinkt zo irritant!’

Prulletje
02-10-2009 om 19:10
Ligt het aan mij?
Ik zou het niet echt kunnen waarderen als mijn kind "'Tering, u bent dom!" tegen iemand zou zeggen.
Prulletje

sus-anne
03-10-2009 om 08:10
Prulletje
het gaat om de situatie,en om de manier waaróp zo iets gezegd wordt.
ik zie een puber voor me ,met een blik vol ongeloof en verbazing in zijn ogen,die dan deze uitspraak doet.
ik kan me dat levendig voorstellen,en ja daar kan ik echt wel om lachen.

sus-anne
03-10-2009 om 08:10
Dochter
ik sprak mijn puberdochter aan,ze *hoorde* me niet ,(oostindisch doof)dus ik zei het nog een keer,en daarna riep ik echt hard,waarop ze zei: je hoeft niet zo te schreeuwen,je lijkt mijn moeder wel;-).

Minet
03-10-2009 om 09:10
Hahahha
Prulletje, je moet niet te zwaar tillen aan dit soort uitspraken. Je moet ze zien in de context.
Ik lig in een deuk om de rest, heb hier ook van die exemplaren rondlopen maar heb een hoofd als een vergiet voor dit soort uitspraken. Ik ga de komende dagen alert zijn en direct hier tikken als ik weer eens erg moet lachen om of met hen!

Jade
03-10-2009 om 10:10
*hahaha*:-)
"tering, u bent dom"......inderdaad, het woord ´tering´ in combinatie met ´u´.......geweldig;-))
Prulletje, ik kan me voorstellen dat je het niet waardeert als je kind dat tegen een stagiaire zegt, maar aan de andere kant is de leerling toch ook wel weer beleefd door de stagiaire met ´u´ aan te spreken;-)
De woorden die puberkinderen uitspreken is iets om af en toe je tenen in je schoenen dubbel te laten krullen, maar da´s iets voor een ander draadje;-))

Prulletje
03-10-2009 om 13:10
Okay
Ik snap het. Ik heb ook nog geen pubers, dat zal het zijn! Toch hoop ik dat mijn kind het later zal begrijpen en waarderen dat mensen opleidingen belangrijk vinden. En dat dat juist niet dom is...
Hup Prulletje, nu weer terug naar "basisschoolleeftijd"
Prulletje

sus-anne
03-10-2009 om 14:10
Ja prulletje
ook jouw kind zal ooit begrijpen dat opleidingen belangrijk zijn,echter niet als het een puber is,maar daar na wel;-).
overigens snap ik dat je schrikt van sommige uitspraken als je zelf nog geen pubers hebt,maar ook jij zal ooit gaan lachen bij de soms bizarre en spitsvondige uitspraken van je puber.

branca2
03-10-2009 om 18:10
Compliment
Ik heb hier 4 extra puber jongens aan tafel zitten en die 2 van mij zitten er ook bij,Ik heb een grote pan snert gemaakt en de heren smullen.
"goh "zegt de een "lekker hoor zelf gemaakt?"
"Ja" zeg ik vol trots.
"Nou snap ik waarom T. nooit bij ons wil eten mijn moeder kookt lang niet zo goed die maakt alleen soep uit blik en dat mislukt zelfs nog "

Holiday
04-10-2009 om 10:10
Weerleggen
Ik had gisteren iets verboden en dat ook onderbouwd. Vandaag wederom de vraag mag ik....Ik zei dus: nee en ik snap niet dat je er nu weer over begint want ik heb je gisteren de argumenten genoemd waarom het nee is. Die ga ik dus nu niet opnieuw noemen. Dat hoeft ook niet, zegt mijn puber van 14, want ik kan ze inmiddels allemaal weerleggen!!

albana
04-10-2009 om 19:10
Soms leren ze toch nog wat.....
Oudste (15) en ik kijken loenatik de movie (zo leuk, we genieten...) en jongste speelt buiten met buurkinderen, omdat het waait, nattig is en ze ook de kinderboerderij bezoeken heeft jongste laarzen aan. Jongste komt vragen of ze nog naar die en die mag, want we willen zo naar het bos als loenatik is afgelopen en ze wil dan ook mee. Omdat ze die laarzen aan heeft staat jongste te overleggen vanuit de garagedeur. Die deur is helemaal achterin de kamer (wij hebben een erg lange kamer) en oudste en ik zitten helemaal voorin...Ik hoor er amper iets van en schreeuw dus een beetje heen en weer terwijl ik ook nog loenatik probeer te volgen....(behoorlijk irritant dus) ondertussen worden oudste en ik ook nog geplaagd door koude tocht vanuit de garage omdat we de verwarming aan hebben gedaan, dus ik mopper er nog bij van: " en doe die deur dicht het wordt koud!" Maar jongste gaat maar door met d'r onderhandelingen. Totdat oudste ingrijpt en met boze stem zus tot de orde roept en d'r sommeert de deur onmiddelijk dicht te doen en hier te komen óf te vertrekken....(ook met de deur dicht natuurlijk). Jongste is enigzins verbrouwereerd en doet netjes de deur dicht en gaat. Waarop oudste met d'r ogen rolt (om d'r ergenis te onderstrepen) en mij aankijkt. Ik ben stomverbaasd...moet ik dat eigenlijk niet doen? en vindt het ook komisch. Blijkbaar ziet ze dat, want ze vraagt: "wat is er?" en ter verklaring: " Ja, weet je wel hoe érgelijk dát is????" , nu lig ik helemaal in een deuk. Maar ze trekt d'r eigen conclusie al...."Ik klonk nét als m'n moeder hé? " (dat ben ik dus, dat snappen jullie wel...) En nu ziet ze de humor schijnbaar ook in en zegt tevreden erbij "Goed hé mam?"
"Heel goed kind..." en nog tevredener kruipt ze weer tegen me aan en kijken we loenatik af.
groeten albana

Tanja
05-10-2009 om 13:10
Mijn moeder zegt altijd
Mijn partner wil wat zeggen tegen oudste (bijna 12) maar als oudste net even wat tussendoor zegt, is mijn partner vergeten wat het nu was.
Waarop oudste zegt, dan was het blijkbaar niet belangrijk, zegt mijn moeder altijd!

Bastet
05-10-2009 om 19:10
Antilope?
Vriend van mijn zoon,12 jaar,komt voor het eerst bij ons thuis,en ik laat hem een bijzondere,vrij grote wandelende tak zien.Ik vraag hem: weet je wat dit is? Weifelend antwoord hij: ehm...een antilope?
Bastet

Arawen
08-10-2009 om 14:10
Droge humor
Zoon (15) is van de droge humor. In de brugklas kreeg hij les over 'autochtonen' en 'allochtonen'. Het verschil moest uiteraard van buiten geleerd en trots vertelde hij aan tafel hoe hij dat deed. 'Nou gewoon, allochtonen zijn mensen van buitenlandse afkomst'. En op onze verbaasde blikken; 'ja, want in allochtoon zit 'Allah''!
Afgelopen week zaten we 's avonds op de bank TV te kijken, er komt een commercial van een of ander smeermiddel voorbij en een zoetgevooisde vrouwenstem; 'Hoe vertel je je huid dat de zomer voorbij is..' Waarop zoon zijn arm optilt en zegt 'nou huid, de zomer is voorbij!'

Ilva
13-10-2009 om 16:10
Haha
Wat leuk zeg. Mijn jongens zijn nog (lang) geen pubers. Maar nu ga ik er wel een beetje naar uitkijken. Er gebeuren dus ook leuke dingen in de pubertijd.

Stenna
14-10-2009 om 11:10
Discussie winnen
Vriendje van puberzoon heeft een voorheen bekende politicus-vader. Op een dag vraagt zoon aan hem waarom hij zo chagrijnig is. Omdat hij de avond ervoor een discussie met zijn pa had dus. Zoon, die inmiddels een en ander van ons gehoord heeft over die pa, vraagt: niet gewonnen zeker? Nee, niet gewonnen. Zoon: heeft er ooit wel eens iemand een discussie met jouw pa gewonnen? Waarop vriendje antwoordt: jawel, mijn moeder...

Bastet
14-10-2009 om 12:10
Ilva (ot)
Ohja,ik heb nu twee pubers en een bijna puberella van negen,ik vind dit zeker heel leuk,deze leeftijden!En soms ook heel aandoenlijk.
Groetjes,bastet

n@nny
15-10-2009 om 12:10
Nog meer pubers en wandelende takken
Ook hier wandelende takken, tot verbazing van een vriendin van puber die bij ons komt eten. Taal is toch al lastig voor haar (ze is nog niet zo lang in Nederland) laat staan de benaming van die rare insecten.
Bij haar eerstvolgende bezoek vraagt ze dan ook: hoe is het toch met die springende stokjes van jullie??
n@nny