Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Petra vanB
31-08-2010 om 12:08
Puber met roos
Zelf had ik er ook last van in mijn puberteit en nu met hormoonschommelingen nog wel eens, maar zijn er misschien nog goede tips tegen roos bij pubers ? De huisarts gaf gelijk nogal heftige shampoo mee waar zijn gezichtshuid weer fel op reageert, dus niet echt ideaal. Naast hoofdhuid schilfers heeft hij ook schilferige huid achter zijn oren, naast zijn neus en op zijn kin. Hoort er allemaal bij, vast wel, maar kan er ook iets aan gedaan worden zodat het iets prettiger oogt ? Wie heeft tips ?
Petra

Puck
31-08-2010 om 13:08
Is het wel roos
Als je het erover hebt dat hij ook schilferige huid achter zijn oren en in zijn gezicht heeft dan denk ik eigenlijk meer aan iets eczeemachtigs dan aan roos. In het gezicht zou je kunnen beginnen met een vettige creme bijv. cetamacrogol of lanettecreme.
En voor zijn hoofd: heeft hij al gewone antiroosshampoos geprobeerd? En als die niet helpen dan zou het ook daar iets eczeemachtigs kunnen zijn en ben je misschien beter geholpen met een hele milde shampoo voor een gevoelige huid (bijv. Zarqa) dan met die agressieve shampoos die het evenwicht van de huid nog meer verstoren.

Petra vanB
31-08-2010 om 14:08
Dat zou de huisarts dan toch ook moeten hebben gezien ? Lijkt mij, tenminste. Misschien toch maar een keer terug naar hem, voor een andere remedie.
Thanks Puck!
Petra

Puck
31-08-2010 om 14:08
Petra
Je hoeft natuurlijk niet direct terug, je kunt ook zelf eerst wat dingen uitproberen en kijken of het helpt?

Puck
31-08-2010 om 15:08
O, en petra
Petra: "Dat zou de huisarts dan toch ook moeten hebben gezien "
Ach, mijn huisarts heeft ook wel eens gedacht dat ik eczeem had en toen bleek het toch echt die ring van de ziekte van Lyme te zijn. Ik bedoel maar: een huisarts kan ook iets fout diagnosticeren.
Wat heb je overigens zelf eigenlijk allemaal al geprobeerd voordat je naar de huisarts ging? Dat helpt misschien voor een goede beeldvorming waardoor je meer nuttige tips krijgt.