Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

mireille

mireille

21-09-2012 om 12:09

Project x haren

Vandaag is het zover, project x haren. Ik snap er maar weinig van. Hoe kan zoiets nou gebeuren? Ik geloof ook nietdat ik mijn kinderen er naar toe zou laten gaan. Lijkt me heel vervelend als je zoiets overkomt.;

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ely

Ely

24-09-2012 om 14:09

Het alternatieve feestje

Wat ik maar niet snap is van degenen die zeggen dat 'men' maar een alternatief had moeten bieden in de zin van een ander feest op een open terrein of voetbalveld ofzo is het 'hoe' van die oplossing. Ik hoorde zonet er ook iemand op de radio (maar de presentator vroeg niet verder). Wie is dan 'men'? De gemeente? En uit welk potje had dat dan moeten komen? Had je als bewoner dan gedacht: hee weet je wat, sluit een buurtcentrum of bezuinig op nieuwe verkeersdrempels en origaniseer een feestje voor mensen die hier niks te zoeken hebben?
Ja misschien achteraf, nu we weten hoe het afliep. Maar van te voren?
Los van het feit dat het me onhandig lijkt om een 'beloning' te organiseren als iets de verkeerde kant op dreigt te gaan kost het ook een bak geld. Bespaart op de politieinzet hadden ze er niet mee.
En bovenal; de meeste kwamen voor het rellen of de actie omtrent het rellen. De social media was al duidelijk genoeg dat het oorspronkelijke feestje niet doorging.
Dat zijn mijn gedachten omtrent het feestje aanbieden maar blijkbaar denk ik verkeerd?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-09-2012 om 17:09

Die gedachte had ik ook wel hoor. Het is toch te gek dat een gemeente in allerijl een feest had moeten organiseren om te voorkomen dat de schatjes zich zouden gaan misdragen?
Ze hadden naar mijn idee, maar ja da's achteraf makkelijk praten, alle in- en uitgangen van het stationsgebied moeten blokkeren. Woon/werk je in Haren, dan mag je door, woon je er niet dan ga je meteen terug de volgende trein in.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-09-2012 om 20:09

Zo mee eens. En achteraf gezien is de oplossing die Kaaskopje oppert misschien de beste. Maar ja dat is achteraf hè. En als alles dan soepeltjes verlopen was, was het commentaar denk ik ook niet van de lucht geweest.

Ik denk wel dat "men" dit een volgende keer anders gaat oplossen.

Yelcho

Yelcho

24-09-2012 om 21:09

Ooggetuigenverslag

Op de volgende site staat een artikel van iemand die erbij was:
http://rechtbankverslaggever.wordpress.com/2012/09/24/de-held-van-haren/
Huiveringwekkend.

mireille

mireille

25-09-2012 om 07:09

Braaf

Volgens het AD is de opgepakte relschopper bij Projezt X Haren een brave, niet-kansloze jongere die zich heeft laten meeslepen door de meute, zie http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3321553/2012/09/25/Relschopper-Haren-niet-kansloze-maar-brave-scholier.dhtml
Nuance van mij: het gaat hier om de opgepakte jongeren. Dat zullen de meer onervaren in rellenschoppen jongeren zijn, lijkt mij. Ik benieuwd als de camerabeelden loskomen of dit beeld nog steeds klopt.
Maar wel een naar idee dat brave scholieren zich zo kunnen laten gaan.

Merel

Merel

25-09-2012 om 08:09

Trein

Ik las ergens dat iemand de tip had gegeven om de trein te laten doorrijden en station Haren te laten overslaan. Jongeren hebben over het algemeen een broertje dood aan lopen, dus grote kans dat ze dan maar in groningen waren gebleven ofzo. Dan moeten die dag maar de goeden onder de kwaden lijden.

Tirza G.

Tirza G.

26-09-2012 om 19:09

Ja en dan?

Dan zit de volgende plaats met een groep boze en opgefokte kinderen die naar Haren hadden gewild? Zou jij conducteur willen zijn op die trein?

Tirza

Heb ik ook gedacht

die trein niet laten stoppen is één ding, maar dan!

mijk

mijk

27-09-2012 om 16:09

Dan door naar stad

dat is een stad waar je toch een hoop meer mensen makkelijker kan vermaken....was volgens mij geen gek idee geweest.

Tirza G.

Tirza G.

27-09-2012 om 19:09

Zou jij

Conducteur willen zijn op die trein? Of eigenaar van die trein?

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.