Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Lyannah 2009
19-11-2009 om 16:11
Passend onderwijs?
We zitten met een groot problee. Zoon (14 en ADD) zit op Gymnasium. Kan dit niveau ook wel hebben maar loopt nu stuk (klas 2 na 1 x zitten blijven vorig jaar)op de problemen die te voorspellen waren. Speciaal onderwijs vinden wij geen optie, geen diploma voor een kind wat genoeg in zijn mars heeft kan niet vinden we. Over demotiveren gesproken. Het is zo wrang. Eigenlijk zou hij naar onderwijs moeten met een kleine klas, duidelijkheid, maar wel op vwo niveau. Maar waar???? Amsterdam, tja...eh we wonen in Friesland en de wachtijden zijn overal enorm. Hij heeft al hulp op school en school werkt echt wel mee maar mist toch net dat ene stukje. Ben lid van Baland maar daar vind ik ook geen duidelijkheid. Wat moet er nu terecht komen van hem? Weet iemand hoe ik nu verder kan met zoeken naar oplossing. Wij weten het echt niet meer.Moeten we afwachten tot we weer een jaar verder zijn? Dat kan toch niet. we zijn hier echt de wanhoop nabij.

albana
20-11-2009 om 08:11
Particulier huiswerkinstituut?
Wij wonen ook in een niet bepaald ´stedelijk gebied´ zoals de randstad en ik heb een collega die ook een zoon heeft die door psychische problemen ´stuk´loopt op school....Die doet HAVO en kan dat ook makkelijk qua intelligentie (zou eigenlijk VWO moeten doen).
Eerst kwam het geld van de begeleiding voor zoon direct op school...en school deed daar vervolgens amper wat mee.
Toen zoon helemaal stuk liep (continu uitval, geen ritme, dreigde ook voor 2de keer te blijven zitten) heeft zij zich aangemeld bij een particulier huiswerkinstituut hier ter plaatse (en wij zijn geen grote stad!). En die hebben geregeld dat het geld voor de begeleiding van zoon direct bij hun kwam...en dat zij zoon begeleiden. Die nemen met hem zijn rooster door, bespreken op school wat er mis gaat...vangen hem in tussenuren op, laten hem na school komen etc. etc.
Het gaat nu heel goed met collega´s zoon. Hoe e.a. qua financièn werkt weet ik niet precies...wel dat het allemaal van het ´budget´ kan en dat het huiswerkinstituut de wegen ervoor kent. Zoon is zelf ook blij en opgelucht met het strakke regime dat hem nu is opgelegd. En gaat w.s. dit jaar wel over...
Dus misschien is zoiets een optie..
groeten albana