Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

footballmom
13-08-2015 om 16:08
paar maanden naar Engeland voor voetbal
zoonlief vertrekt as maandag naar Engeland om te voetballen gaat in een guesthouse met jongens van over heel de wereld, en gaat er naar school en voetbalt dan bij een premier league devisie, hij is nu 17 wordt over een maand 18, volgens de organisatie daar zijn Uk citizens en EU citizens gratis verzekerd voor de ziektekosten. Moet ik op zijn 18e nog een extra verzekering afsluiten ? hij heeft wel een uitgebreide reisverzekering met ongevallenverzkering incluis...
Ziekteverzekering zelf komen er ook niet uit... wat is wijsheid en waar moet ik nog aan denken?
Telefoon daar?
wie heeft soortgelijke ervaring?

four
Emigreert hij officieel? Of blijft hij in Nederland ingeschreven? In dat laatste geval moet hij in elk geval een Nederlandse ziektekostenverzekering zodra hij 18 wordt.

mijk
Nederlandse uitwisselings studenten
Vallen ook onder NHS Google er maar eens op. Volgens mij is iets extra's eerder onhandig dan nodig. Dubbel verzekerd betekend dat mensen naar elkaar gaan wijzen. Heb ik hier bij studenten uit het buitenland ook wel mis zien gaan. Maar leuk avontuur zeg! Hoe is die maand tot hij 18 is trouwens verzekerd?
Mijk

M Lavell
Vraag aan het SVB
https://www.zorginstituutnederland.nl/verzekering/buitenland/werken+of+studeren+in+het+buitenland
Heel veel informatie. Korte samenvatting: vraag het het SVB

Linda K
13-08-2015 om 18:08
Hier een zoon in Engeland
Aldus zoon: NHS dekt de ziektenkosten voor EU ingezetenen, maar als je zoon in Nederland ingeschreven blijft, moet hij wel een NL basisverzekering hebben zodra hij 18 wordt.

footballmom
13-08-2015 om 19:08
hier ingeschreven
Hij blijft hier ingeschreven , Iza stuurde mij door naar SVB, SVB weet van niks, lekker kastje naar de muur, ik denk dat dan een basisverzekering voor NL mss wel handig is.
als ik het zo lees is het alleen als je er werkt dat je het moet opzeggen, hij gaat alleen in het weekend in de supermarket werken, voor de rest is het voetbal en school.
EEA Nationals
If you come from a European Economic Area (EEA) country, you and your family qualify for full NHS treatment. You should obtain a European Health Insurance Card (EHIC) before coming to the UK, which entitles you to treatment. EEA countries are: Austria, Belgium, Bulgaria, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Iceland, Republic of Ireland, Italy, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malta, The Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia, Spain and Sweden.
dus toch de Ehic card op je zorgverzekering. lekker helder zijn ze ...

Suze
14-08-2015 om 10:08
KNVB
Weet de KNVB er misschien iets vanaf? Zal toch vaker voorkomen, neem ik aan.

Maria
14-08-2015 om 11:08
EHIC
De basis is zo: Als je zoon in Nederland ingeschreven blijft, heeft hij vanaf zijn 18e een NL basisverzekering nodig. Dan vraagt hij bij zijn zorgverzekering (gratis!) een EHIC (= Europese zorgpas = Europese ziekteverzekeringskaart) aan. Met deze kaart is hij ook verzekerd in het Verenigd Koninkrijk, hij heeft dan recht op dezelfde zorg voor dezelfde prijs als een Brit in Engeland.
(ik werk met deze materie)

UnitedConsumers
14-08-2015 om 14:08
Zorgverzekering tijdens stage/studie in het buitenland
Beste Footballmom,
Wat spannend dat je zoon in Engeland gaat voetballen! Wanneer hij voor studie of stage tijdelijk in het buitenland gaan wonen, blijft hij verplicht om in Nederland verzekerd te zijn voor zijn de Basisverzekering. Dit verandert pas wanneer hij in het buitenland gaat werken.
Spoedeisende zorg in het buitenland wordt vergoed vanuit de Basisverzekering o.b.v. marktconforme tarieven. Engeland is lid van de Europese Unie, dit betekent dat de EHIC (European Health Insurance Card)geldig is. Wanneer je zoon de EHIC pas laat zien in het ziekenhuis, zal de rekening rechtstreeks naar zijn zorgverzekeraar worden gestuurd. Dus hoeft hij deze niet eerst zelf voor te schieten. Meer informatie over de EHIC kun je nalezen via onderstaande link:
https://www.unitedconsumers.com/zorgverzekering/ehic-formulier/index.jsp
Mvg Iris

footballmom
24-08-2015 om 16:08
hij is weg !
Suze , KNVB heeft er niks mee te maken, dus die zullen hier ook geen informatie over hebben vrees ik.
Hij staat nu nog in NL ingeschreven, zijn nieuwe ZF kaart is net binnen, al is hij nog maar 2 weken verzekerd. Ik ga toch maar voor alle zekerheid een basisverzekering aanvragen.
iemand nog tips voor telefoonkaarten ?
zijn abo loopt nu nog tot feb, 2016

footballmom
08-09-2015 om 11:09
ok 18 nu
maar volgens FBTO, kan hij als hij in Engeland een baantje krijgt niet meer in NL verzekerd worden, dan moet hij zijn verzekering opzeggen.
ik heb nu nog tot 1 oktober tijd om al of niet een verzkering af te sluiten..
Maria weet jij ook of hij dan met de engelse verzekering hier in NL (bv tijdens kerstvakantie) verzekerd is ??

Maria
08-09-2015 om 14:09
Student
Als hij gaat werken (ook studentenbaantje), moet hij zich in Engeland verzekeren, dat klopt. De rest valt en staat er volgens mij mee of hij als student wordt aangeduid of niet.
Als je het zeker wilt weten, moet je contact opnemen met Zorginstituut Nederland en daar zijn zaak voorleggen:
Zorginstituut Nederland
Postbus 320, 1110 AH Diemen
Tel.: +31 20 797 8555

EBSD
10-09-2015 om 14:09
extra verzekering
Ons werd aangeraden om een repatrieringsverzekering (bij reisverzekering) af te sluiten, want dat zijn eventuele kosten die bij ons niet in de basisverzekering vallen. Verder inderdaad gewoon een Europese kaart (wij zijn in Duitsland verzekerd, daar geldt -gelukkig- niet de eis dat een 18 jarige zelfstandig verzekerd moet zijn, valt gewoon in het familiepakket).

footballlmom
11-09-2015 om 15:09
Uiteindelijk via Zorginstituut toch weer naar SVB doorverwezen, ik moet een - aanvraag onderzoek WLZ invullen - zij gaan dan beoordelen of in hij nl of engeland moet moet verzekerd worden...wordt vervolgd....
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.