Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Sawo
14-05-2014 om 10:05
ouders van eindexamenkandidaten
Uit het draadje van Therese heb ik al begrepen dat hier meer ouders van eindexamenkandidaten zitten. Lijkt me leuk om wat ervaringen uit te wisselen. Hier een zoon eindexamen VWO. Nederlands ging gelukkig redelijk (een van zijn struikelvakken)en scheikunde was lang maar waarschijnlijk wel voldoende. Nu 2 dagen geen examen. Hoe gaat het bij jullie??

MoederMop
12-06-2014 om 21:06
Monique D*
Wat fijn voor je dochter! Ik wens haar veel succes bij haar vervolgopleiding.

Jutta
bubbels
Hier bubbels en taart want geslaagd!
Zelfs een voldoende voor Latijn dus super tevreden.
Kind moet nu even bijkomen want is net terug uit Londen, waar het ook heel gezellig was natuurlijk.
Alle herkansers: toi toi toi.
Jutta

AnneJ
Schools out for summer
http://www.youtube.com/watch?v=cMe0P_DqmCgSpeelt de hele dag al door mijn hoofd. Oud nummer van Alice Cooper.
"Schools out for summer",
"No more pencils, no more books, no more teacher's dirty looks"
"Out for summer, out till fall! We might not go back at all". :-)

MoederMop
12-06-2014 om 22:06
De vlag
Speciaal voor onze eindexamenkandidate hebben wij een vlag met stok en vlaggestokhouder gekocht. Maar mijn vraag: hoeveel dagen vlag je om de geslaagde eindexamenuitslag te vieren?

AnneJ
12-06-2014 om 23:06
geen regels voor
Het gebruik van de vlag bij slagen voor het eindexamen heeft geen regels, het is een informele zaak. Sommigen laten de vlag met tas hangen tot de diplomauitreiking. Dat kan wel een week of 3 duren voor het zover is.
Ik laat de vlag hier hangen tot na het weekend. Ik heb het wel binnengehaald voor de nacht. Morgenochtend weer naar buiten.

AnneJ
vlaggenprotocol
http://www.vlaggen.nl/vlaggen/vlaggenprotocol.html
Toch maar effe opgezocht.
"Wanneer mag de vlag uit ?
Wist u dat de Nederlandse vlag alleen tussen zonsopgang en zonsondergang gehesen mag worden, mits aan beide zijden volledig verlicht. En zo zijn er nog veel meer regels over "correct vlaggen".
De minister-president heeft op 22 december 1980 een vlaginstructie vastgesteld voor het uitsteken van de vlag vanaf rijksgebouwen. Voor lokale overheden geldt deze vlaginstructie ook. Voor particulieren en private instellingen bestaat een dergelijke instructie niet, maar desgevraagd wordt hen geadviseerd deze vlaginstructie te volgen.
Wanneer de vlag uitsteken en hoe ?
De Nederlandse vlag mag alleen tussen zonsopgang en zonsondergang gehesen worden, mits aan beide zijden volledig verlicht. Voor het halfstok hijsen van de vlag wordt de vlag eerst vol gehesen, daarna wordt zij langzaam en statig neergehaald. Bij het neerhalen van een halfstok gehesen vlag wordt deze eerst langzaam en statig vol gehesen en vervolgens op dezelfde wijze neergehaald. De vlag mag de grond niet raken.
UV = uitgebreid vlaggen
BV = beperkt vlaggen "

MoederMop
O ja, de grond!
Dit roept een mooie herinnering in mij wakker. Met Koninginnedag vele jaren terug waren een paar corpsballen met de Nederlandse vlag in een roeibootje door de grachten aan het varen, maar ze letten niet goed op de vlag, die sleepte door het water. Mijn zoon was toen een kleutertje van een jaar of 5, een reuzeflapuit, de riep ze toe: "dat mag niet, een vlag mag de grond niet raken en ook het water niet!"
De studenten schrokken en haalden snel de vlag uit het water en ze riepen terug: "Je hebt helemaal gelijk, dat mag niet!"
Dat was zo grappig, zo'n klein knulletje die de grote knullen terechtwees!

Melleke75
Hier maar een dag.
Alleen de dag van de uitslag, daarna hangen ze ze niet meer buiten.

Mach
13-06-2014 om 00:06
Alkeen de dag van de uitslag is toch veel te kort
Hier bellen ze pas na 4 uur. Van andere jaren herinner ik mij dat de meestevlaggen er een paar dagen hingen. Ik vind het ook een hele leuke gewoonte

Melleke75
13-06-2014 om 07:06
Is ook kort.
Ik weet niet waarom ze dat hier zo kort doen. Ik geloof dat ik hem dagen zou laten hangen, Hihi.

Elinde
13-06-2014 om 10:06
Schoolvlag
Hier heeft elke school een eigen vlag met schoollogo voor de geslaagden. Dat is heel goede rclame voor een school.

skik
13-06-2014 om 11:06
Elinde, schoolvlag
"Hier heeft elke school een eigen vlag met schoollogo voor de geslaagden. Dat is heel goede rclame voor een school."
Tenzij iedereen die gezakt is hem halfstok hangt!
skik

skik
16-06-2014 om 10:06
Sawo, herkansingscursus Leiden
Nog bedankt voor de tip, dochter is de herkansingscursus in Leiden gaan doen voor wiskunde. Het is best zwaar, van zaterdag tot en met dinsdag van 8.30 tot 21.30, maar ze is er heel enthousiast over. De studenten werken met stappenplannen voor elke opdracht en da's precies wat ze nodig had. Ik hoop dat het woensdag bij de her zijn vruchten af zal werpen.
skik

Sawo
16-06-2014 om 14:06
skik
Heel veel sterkte en succes voor je dochter. Hopelijk geeft het haar het nodige zelfvertrouwen zodat ze woensdsg kan knallen.
groet
saar

skik
18-06-2014 om 19:06
Slecht
Dochter kwam in tranen thuis, tijdens de her moest ze ook al huilen. Het ging dus slecht. Ze vond deze versie ook veel moeilijker dan de vorige. Ze heeft de uitwerking op internet bekeken, het zal er net om hangen of ze genoeg punten bij elkaar gesprokkeld heeft. Naar het er zich laat uitzien komt ze er 3 te kort, hopelijk heeft ze toch iets goed waarvan ze niet meer precies weet wat ze geantwoord had of geschiedt er nog een wonder met de N-term. Ze baalt verschrikkelijk. Ze heeft op de bijspijkercursus vooral één onderdeel goed leren beheersen, als ze dat het eerste tijdvak al had gekund was het diploma binnen geweest. Maar goed, het is zoals het is en we wachten gewoon af tot woensdag as.
Ik had dochter verteld dat jij haar succes wenste en dat je nu vraagt hoe het is gegaan, dat vind ze hartstikke lief, dat zomaar een mevrouw van het forum meeleeft!
skik

MoederMop
18-06-2014 om 21:06
Ach wat jammer!
He, wat sneu voor je dochter skik, dat ze zo geoefend heeft en dat het dan toch niet lukt. Zo te lezen heeft ze de vorige oorlog proberen te winnen...

Melleke75
19-06-2014 om 13:06
Skik
Wat sneu .
Hopelijk is het toch net genoeg. Ik duim mee voor woensdag, sterkte met wachten!

AnneJ
19-06-2014 om 13:06
wachten
Sterkte met het wachten. Inderdaad hoop ik dat de stress voor niets is en dat het toch genoeg is. Maar ja, het kan natuurlijk ook nog onvoldoende zijn. Wat gebeurt er dan? Is er dan nog een herkansing? of wordt het overdoen?
Helemaal niet leuk, maar er zijn meer kinderen die het over moeten doen. Geen schande, al is het niet leuk.

Sawo
19-06-2014 om 14:06
sterkte met wachten
oh wat lang moeten jullie weer wachten. Hopelijk kijken ze soepel na en heeft ze toch net genoeg punten.
groet
saar

skik
19-06-2014 om 18:06
Dank allemaal
Dochter heeft zich er al min of meer bij neergelegd dat ze wis- en natuurkunde volgend jaar over moet doen. Ik denk niet dat school soepel zal rekenen, bij wiskunde is ook hartstikke objectief, ze kunnen vast niet dat minnetje dat dochter vergeten was weg te halen over het hoofd zien. We wachten maar weer even af.
skik

ilonka1970
21-06-2014 om 16:06
Hier ook geslaagd!
Hier (spanje) ook eindelijk de examens achter de rug.
Dochter is geslaagd met een geweldige cijferlijst (ieder jaar haalt ze hogere cijfers)
1x een 6
3x een 7
4x een 8
2x een 10 !
Op naar de vervolgopleiding! (maar eerst lekker lang vakantie )
Zoon moet komende dinsdag nog voor een herexamen van scheikunde. Nog even duimen dus voor hem.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.