Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Jes
26-05-2014 om 17:05
Opvoeden en nieuwe media
Hallo,
Laat ik maar met de deur in huis vallen: ik ben helemaal nieuw op dit forum en merk dat ik het allemaal toch best boeiend vindt. Iets wat ik van mijzelf nooit verwacht had aangezien ik totaal niet van vergelijken hou (het gras lijkt immers altijd groener aan de overkant). Ik heb zelf 2 kinderen (12 en 15) en de herkenbaarheid bij een aantal ''problemen'' is toch (erg) groot.
Mijn vraag aan jullie is eigenlijk: Op welke fora zitten jullie zoal?
En verder: Hebben jullie veel aan een forum als dit voor jullie eigen opvoeding?
Groet, Jes

neteret mut
26-05-2014 om 17:05
welkom en
tsja of ik echt wat eraan heb? Praktisch? In ieder geval de herkenning van sommige situaties, het moeilijk hebben met sommige dingen. Vragen kunnen stellen en luisteren naar hoe anderen oplossingen vonden in ...Of hun oplossingen ook mogelijk zijn in eigen situaties is vaak veel lastiger, het geeft ieg wel ideeën om verder te komen en niet meer in een cirkel rond te draaien. Het verschilt uiteraard ook per rubriek, de vraag welke wasmachine anderen hebben of welke camping iemand leuk vind is van een andere orde als een vraag over hoe te handelen bij opvoedingsperikelen of conflictsituaties.

Jasam
26-05-2014 om 18:05
Hoi Jes
Alleen op dit forum.
Mijn thuiswonende kinderen (13 + 17) zijn vrijwel probleemloos, voor zover dat kan en werk nu als gastouder.
Heb erg veel levenservaring opgedaan, en herken en voel mee met alle mensen met al hun verhalen, pijn en strijd. Ben bedrogen, als jojo behandeld, ken armoe en rijkdom, ken bijstand en het kan niet op, ken leven met doctrine en streng geloof, en leven zonder kerk, werken onder een baas en zzp, gewerkt als boerin, assurantieklerk, winkel, schoonmaak, wc-juf, thuiszorg...enzenz
Ben 54, 2x gescheiden, 3 keer getrouwd.
Heb 6 kinderen.
Niet alle 6 zonder problemen.
Was there, been there :)

AnneJ
26-05-2014 om 18:05
Dit forum
Ik kende dit forum al wel maar las alleen de vraagbaken en de berichten op OOL.
De vraagbaken zijn nog steeds interessant om te lezen maar er komen geen nieuwe meer bij.
Er komen wel steeds nieuwe onderwerpen, columns, en informatieve en kritische stukken bij.
Dat was een gemiste kans.
Pas toen ik een zorgmelding kreeg in een traject van mijn kinderen, met autisme, bij de jeugd ggz, ben ik mee gaan doen op het forum en bleek dat al langer bekend was op OOL dat de overheid ouders belaagd in de jacht op kindermishandelaars. Justine heeft daar, in samenwerking met anderen, een aantal keren over geschreven en bovendien zijn er hier meer 'ervaringsdeskundigen'.
Ik heb ook veel geleerd van forummers als Karmijn, Evanlyn, Mussie, en vele anderen die zelf ook kinderen hebben die niet 'spontaan' groot worden. En natuurlijk over het onderwijs, miriam en vele anderen die net als ik soms nogal zoekende zijn om het allemaal in goede banen te leiden met hun kinderen.

Evanlyn
27-05-2014 om 13:05
O zeker!
Sommige teksten, meningen, en informatie heb ik ergens in mijn hoofd opgeslagen voor als het moeilijk wordt. Dan rolt het er zomaar uit.
Het is alsof er altijd een team van OO'ers met me mee loopt naar alle moeilijke gesprekken en andere toestanden. En dat team fluistert me in: niet bang zijn, vertrouw op wat jij weet of voelt, en wat je met schade en schande geleerd hebt. Want je bent niet de enige!
En dat leer je allemaal niet op opvoedcursusjes. Daar is alles netjes afgebakend en overzichtelijk, zelfs als het over zorgenkinderen gaat.

Flanagan
27-05-2014 om 14:05
Ook nieuw
Hoi Jes,
Ik ben ook sinds kort op dit forum. Ik heb mij niet eerder voorgesteld, maar wist niet dat dit gebruikelijk was.
Dit is het enige forum, en met al die draadjes lijkt het mij verwarrend om op meerdere fora te posten.
Het fijne van dit forum is de herkenning in problemen waar ouders tegen aan lopen. Zo lees ik nieuwe aspecten, die belangrijk zijn voor keuzes in de toekomst. Op dit forum is het percentage 'zorg' ouders groot. Op schoolplein ben je de ouder van het kind dat drukt op de kwaliteit van de lesstof, geen interesse zolang hun kinderen goed gaan. Ik kan mijn ei kwijt en hoop daarmee iemand te helpen. Dan is die ervaring niet voor niets.
Wel is dit forum een lokale gedeelte. Dat vind ik jammer, maar ik heb dit omzeild door 0000 als postcode in te voeren.

neteret mut
27-05-2014 om 16:05
lokaal?
hoe bedoel je dat ? Er zitten hier mensen van over heel NL en zelfs buitenland

Flanagan
27-05-2014 om 17:05
Neteret mut
Kijk even onder Algemeen ouderschap - draadje dit forum.. Lokale gedeelte van 30/03.

AnneJ
27-05-2014 om 18:05
lokaal
Ik snapum ook niet Flanagan. En een onderwerpdraadje 30/3 Algemeen Ouderschap bestaat niet. Dus ja, wat bedoel je eigenlijk met lokaal.

neteret mut
27-05-2014 om 18:05
ok gevonden
maar helemaal snappen doe ik het niet Verder nog een vraagje ( ik kan wel googlen maar toch zo) is een cjg hetzelfde als een consultatiebureau? Niet dat ik er meer mee te maken heb ivm te oude kinderen en buitenland maar om meer te begrijpen.

Flanagan
27-05-2014 om 19:05
AnneJ, en Neteret
@ AnneJ, op forum Algemene Ouderschap, staat op de 2e pagina de discussie 'Dit forum... Wat is het lokale gedeelte?' Met 17 reacties en begindatum 30/03/2014.
+ @Neteret, in post #7 geeft de redactie uitleg op die vraag maar post #8 van Hanna was voor mij de reden om in mijn account het buitenlands postcode 0000 in te voeren omdat ik er geen behoefte aan had dat een CJG, centrum voor jongeren en gezinnen wist uit welk gebied ik kwam.

Tonny
27-05-2014 om 23:05
Ha Jes! Mijn kinderen zijn allang opgevoed, ik heb zelfs al kleinkinderen van drie en vier. Toen ik voor het eerst op 00 kwam, was de oudste van de vier een jaar of veertien , vijftien. Nu is ze eenendertig. Kan je nagaan hoe verslavend het bleek te zijn.
Veel mensen van weleer zijn allang vertrokken ( ik eigenlijk ook, maar ja, teruggekomen) en het is jammer dat je bepaalde hilarische discussies uit het verleden niet meer kunt teruglezen na een grondige make- over van het forum. Maar neem van mij aan dat er hier meer is dan vragen stellen en antwoorden vinden. Het is het gewone leven met al zn pieken en dalen. Samen gedeeld. Soms in harmonie, soms vol irritatie. Zo gaat dat.
Nee, heb nooit behoefte gehad aan een ander forum.
Wel speet het me dat dit alles nog niet bestond toen ik voor het eerst moeder werd. Wat zou ik ervan hebben genoten :)

skik
28-05-2014 om 10:05
Tonny (ot)
Zoeken via google levert je meer op dan de zoekfunctie op deze site.
Zo, je kleinkinderen 3 en 4 alweer!
skik

Dalarna
28-05-2014 om 10:05
Ik vraag me af wat er 'nieuw' is aan een forum (titel: nieuwe media). Hoe lang blijft iets nieuw?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.