Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

sus-anne
25-08-2009 om 10:08
Ons kleintje is groot
ik heb zojuist onze jongste van 12 uitgezwaaid,op weg naar de middelbare school.zo,n 7 kilometer verderop.
ze was nerveus,heeft zich drie keer omgekleed voor ze wegging,vertelde dat ze bang is een blunder te maken.
oudste zus (22)was vandaag vrij,en besloot gezellig mee te fietsen de eerste dag.het is even slikken,ons *kleintje * is groot.

Kaaskopje
25-08-2009 om 10:08
Sus-anne
Wat een mijlpaal toch weer hè?:-)Leuk dat je dochter met haar is meegegaan, dat scheelt toch zo'n eerste keer.
Maar ik heb ook een vraag: waarom 7 km verderop?

Pollewop
25-08-2009 om 11:08
Kaaskopje
Waarschijnlijk is er in hun woonplaats geen VO, of misschien alleen maar VMBO en gaat de dochter van Sus-anne naar een hoger niveau.
Onze dochter heeft de "mazzel" dat ze naar het VMBO gaat hier in het dorp, had een HAVO verwijzing gehad dan had ze 20 km moeten fietsen.

Pollewop
25-08-2009 om 11:08
Sus-anne
Gelukkig ben ik er nog niet aan toe, maar heb wel enig idee hoe je je voelt. Sterkte ermee :)

Kaaskopje
25-08-2009 om 12:08
Pollewop
Soms, vriendelijk bedoeld!, is het handig om het antwoord door iemand zelf te laten geven. We wonen in dezelfde stad en daar is de situatie anders dan bij jou.

sus-anne
25-08-2009 om 13:08
Reactie
het is ook omdat we nu sinds 18 jaar geen basisschoolkind meer hebben,dat is zo,n vreemd idee.
maar het zal wel wennen hoor,ik ben gewoon een beetje weemoedig vandaag.
en kaaskopje ivm co ouderschap was dit voor dochter de beste oplossing.

tonny
25-08-2009 om 13:08
Zeker, weemoedig...
Je hebt zo lang basisschoolkinderen gehad, van alles meegemaakt met de school in kwestie, en nu is het over, ze gaat je woonplaats uit, een nieuw bestaan beginnen.
En zo komen er steeds momenten die weemoedig stemmen, soms laat je je erin meeslepen, soms ben je opgewekt gestemd omdat een kind al zo zelfstandig en volwassen begint te worden. Je wordt als ouders steeds 'overbodiger' - dat hoort zo, dat is goed, maar het voelt soms onwennig.
Tonny

Kaaskopje
25-08-2009 om 14:08
Sus-anne
Oh vandaar. Je hoort vaker dat kinderen naar de 'grote' stad komen voor school dan dat stadse kinderen naar 'buiten' gaan en dan heeft dat een speciale reden. Jullie ook dus:-)