Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

onhandelbare puber tijdelijk uit huis plaatsen

Wij stel, vijftigers en vangen regelmatig Forensisch pleegpubers op voor telkens 3 maanden en zijn van plan dit nu te gaan doen in Frankrijk. Bedoeling is om voor een periode van 3 maanden daar pubers [12-18] te gaan opvangen waar ze in een eigen pipowagen begeleid gaan wonen. Door rust en regelmaat lekker bezig zijn op de boerderij met dieren. Sober en een beetje back to basic en dan met meerdere lotgenoten tegelijk. Dit idee is ontstaan doordat er veel reacties uit onze kring kwamen van ouders met probleem jongeren, en dit zonder instanties wel zien zitten om vooral rust in hun eigen gezin te krijgen en nu vaak hopeloos tegen alles aan lopen.
Maar mogelijk dat er ook stichtingen zijn die hier iets voor voelen en hier meer over willen weten.
Middels dit forum willen wij een zien hoe erover gedacht wordt dus reageer gerust

Pirata

Pirata

08-10-2016 om 16:10

Wat is een Forensische pleegpuber?

mirreke

mirreke

Spellingchecker? En verder...

dat forensisch...?

Verder: ik vind het een raar stukje. Ouders van probleemjongeren? die dan wel even hun probleemjongere drie maanden romantisch stallen in een pipowagen? Waar die probleemjongere vervolgens tijdens het boerenleven heerlijk en fijn bezig is met dieren en zijn problemen dan als het ware ziet vervliegen?

En die probleemjongeren laten zich dat gewillig welgevallen? En die ouders betalen daarvoor? Zoiets?

Probleemjongeren hebben meestal problemen, en hebben daarom meestal hulp nodig... Bieden jullie dat dan ook? Therapie of zo? Of gaat dat vanzelf in dat contact met die dieren?

Vesper Lynd

Vesper Lynd

Achtergrond?

Wat is jullie achtergrond? Gaat het dan om Nederlandse leerplichtige pubers, en hoe ga je daar dan mee om?

Tango

Tango

08-10-2016 om 19:10

12-jarigen

12 jarigen die begeleid gaan wonen??? Kan me daar niet echt iets bij voorstellen.

vlinder72

vlinder72

08-10-2016 om 20:10

en daarna dan?

Voor de ouders is het misschien best fijn om lastige pubers een poosje ergens anders te laten wonen maar welke problemen lossen jullie dan op met dat wonen in in een pipowagen en wat klussen op de boerderij?

Hoe gaan jullie dat regelen met de scholen van die kinderen? Hoe voorkomen jullie achterstsndrn op school?

Achtergrond?

Net als Vesper Lynd ben ik wel benieuwd naar jullie achtergrond. Voor veel ouders zal het aantrekkelijk zijn dat alles buiten "instanties" om wordt georganiseerd. Maar hoe weten wij dat onze kinderen in goede handen zijn? Wat zijn jullie kwalificaties, papieren, referenties??

Ik zou er eerlijk gezegd niet zomaar mee in zee gaan.

Te ver weg

Voor mij zou het te ver weg zijn. Bovendien denk ik dan aan de verhalen in de media waar kinderen uitgebuit werden en geïsoleerd en jeugdzorg er te weinig zicht op had, want ver, en bovendien de klachten niet serieus nam.
In eerste instantie zou ik er ook helemaal niet blij mee zijn dat je niet zelf even contact kunt hebben met je kind, want ver weg.
Welbevinden van mijn kind staat voorop maar dan komt dus echt scholing. Scholing kan ook bijdragen aan welbevinden en zelfvertrouwen van een kind.
Zo ver weg komt er helemaal niets van passende scholing.

Pffffff

Pffffff, denk dat je mooie plannen hebt in je hoofd, maar weinig oog hebt voor alle haken en ogen die er zijn. Ik noem er een paar:
-wie gaat dat betalen
-je kunt een kind niet zomaar drie maanden van school halen
-wat als een kind dit zelf niet wil, wegloopt of juist het gebrek aan ouderlijk toezicht gebruikt om nog veel meer te doen dat niet mag.
Te zweverig dit.

Puck

Puck

12-10-2016 om 14:10

Abie,

Mensen nemen de moeite om op je vragen te antwoorden. Het is dan wel zo netjes als je zelf ook reageert.

mijk

mijk

12-10-2016 om 15:10

Dit is wel een rode vlag

je zou je kind maar bij iemand laten wonen die dan niet reageert als je hem een berichtje stuurt....

Mijk

Die is natuurlijk druk bezig met zijn 'startup' want een ideetje bedenken in de jeugdzorg is het uitvoeren. Dat heet 'maatschappelijk ondernemen'.

Mikkie

Mikkie

12-10-2016 om 17:10

ouders

Vergeet niet dat veel probleemjongeren ouders hebben met problemen. Die kunnen hier geen rationele beslissingen over nemen, hebben zelf al te veel sores.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.