Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Niet zo slim

Ik vind het zo zielig. Dochter had sinds een ruime maand een vriendje. Ze zitten allebei middenin hun examens. Heeft ze het vanavond uit gemaakt....Het gevoel was er niet meer en ze wilde hem niet aan het lijntje houden, dat vond ze niet netjes. En nu heb ik zo met die jongen te doen. Die zag dit niet aan komen en was nog altijd stapelverliefd op haar. Dat ze het uit maakt is natuurlijk haar pakkie an, maar die jongen moet nog examens maken, had ze niet nog even een weekje kunnen wachten????

Zucht.

Dat ben ik met je eens, ze had best even een weekje kunnen wachten. Een maandje verkering is niet bepaald een langdurige relatie en ze had daar nog best een weekje kunnen aanplakken. Heeft ze niet gedaan en ze heeft de jongeman de bons gegeven, tijdens een examenperiode. Shit happens. Ben wel blij dat het niet mijn zoon is:-)

Melleke75

Melleke75

16-05-2014 om 00:05 Topicstarter

Inderdaad

Ze liep er alleen al een week mee zei ze en dat voelde heel oneerlijk naar hem toe. Ze is nogal principieel in die dingen, was alleen 'even' vergeten dat die jongen nog wat examens te maken heeft. Hij had het ook totaal niet zien aankomen en ik eigenlijk ook niet. Zo'n leuke jongen. Ik heb vast te vaak gezegd hoe leuk hij wel niet was. ;)

@ melleke75

Pubers zijn over het algemeen niet al te tactisch.

Je laatste zin doet me denken aan een conference.
Als je as. schoonzoon je niets lijkt voor je dochter : Prijs hem het graf in.
Van Wim Sonneveldt

Conference De Jongens
(tekst: Simon Carmiggelt)

http://www.tigch.nl/sonneveld/jongens.htm

Melleke75

Melleke75

16-05-2014 om 07:05 Topicstarter

Jasam

Haha Jasam. Volgende keer als ze weer een leuk vriendje heeft zal ik maar steeds blijven zeggen dat het niks is, misschien blijft hij dan wat langer .

Hier andersom

Relatie liep al een tijdje niet echt lekker. Zit dochter midden in haar examens, maakt die **** van een vriendje het uit!!

Ik snap nog niet dat hij niet eventjes een weekje had kunnen wachten. Maar inderdaad: pubers ja.

Dochter heeft haar examens wel gewoon gehaald hoor (dit speelde vorig jaar). Door haar liefdesverdriet was ze veel minder zenuwachtig voor de examens. Heeft bij haar goed uitgepakt ;)

Katniss

Katniss

16-05-2014 om 11:05

Herinneringen

Ik had ook een vriendje waarmee ik samen in de examenklas zat, en heb gewacht met uitmaken totdat de examenuitslag kwam. Had hij een herexamen! Ik twijfelde nog een beetje of ik het zou uitmaken, maar toen hij meer baalde van zijn her dan dat hij blij was voor mij wist ik het zeker. Op de dag na zijn herexamen kwam hij bij me langs met een verrassing. Die had ik helaas ook voor hem, dat was best wel sneu (zijn verrassing was een kettinkje met zijn naam erop).

mira

mira

16-05-2014 om 15:05

voor- en nadelen

Het zou inderdaad gemakkelijk zijn nog een week te wachten. Dochter kent iemand die dat nu doet. Maar het loopt niet lekker meer en de ander die examen doet, voelt dat ook heel erg goed aan. Dus: ruzie en veel huilen tijdens de voorbereiding van de examens. Ook niet fijn.

Melleke75

Melleke75

16-05-2014 om 15:05 Topicstarter

Dochter

Dochter is opgelucht, die zat er best mee. Ze vond het zo oneerlijk naar hem toe. Ze hadden helemaal geen ruzie, integendeel. Ze hadden het erg gezellig samen, maar zoals ze zelf zei; ik ga toch geen jongen zoenen waar ik niet genoeg voor voel? Ze wist niet meer hoe ze hem onder ogen moest komen wetende dat het voor haar niet meer genoeg is terwijl hij nog verliefd is. Ik begrijp het wel, maar ik blijf het zo sneu vinden. Hij vond het heel jammer had hij gezegd. Ach ja, misschien vind ik het wel moeilijker dan die jongen hahaha.

al een week

Ze liep er al een week mee. Tja, Het tijdsbesef is iets anders bij kinderen.

Ach Mark

Niet alleen het tijdsbesef is anders bij kinderen, de hele relatie ook. Het besluit om te willen scheiden neem je niet na een week twijfel, maar een verkering van een maand uitmaken na een week twijfel is toch ook van een heel andere orde?

skik

Puck

Puck

19-05-2014 om 09:05

aan de andere kant

Voor vriendje is het niet leuk en maar voor dochter juist wel weer: die is opgelucht en dat is voor haar examens misschien juist wel weer goed. Als zij hiermee zat tijdens haar examens kan ik me voorstellen dat het haar resultaten juist negatief beïnvloedt.

Dalarna

Dalarna

19-05-2014 om 10:05

Puck

Daar ben ik het niet zo mee eens, het meisje kan wel 'opgelucht' zijn maar ze wist het al een poosje. Voor de jongen kwam dit wellicht wel als donderslag bij heldere hemel en dan vind ik dat toch niet echt getuigen van een beetje inlevingsgevoel om hem zo midden in de examenperiode te laten vallen. Sommige mensen raken daar echt behoorlijk van van de rel. Ik zou er niet blij mee zijn als ouder.

Puck

Puck

19-05-2014 om 12:05

Eh... Dalarna,

Waar lees jij dat dochter het al een poosje wist? Gevoelens kunnen echt patsboem verdwenen zijn en hoewel het niet tactisch is om het nu uit te maken kan ik me er wel iets bij voorstellen. En dat staat los van het feit dat ik er ook niet blij mee zou zijn als ouder als mijn kind zoiets zou overkomen, maar ik zou er ook niet blij mee zijn als het de resultaten van mijn eigen kind negatief beïnvloedt als zij ergens mee zou blijven rondlopen.

Dalarna

Dalarna

19-05-2014 om 12:05

Puck

Dat stond er toch: "Ze liep er alleen al een week mee zei ze en dat voelde heel oneerlijk naar hem toe. " Ik haal hier niet uit dat het meisje hier zo ontzettend veel last van had dat het de resultaten negatief zou gaan beïnvloeden. Ze had ook kunnen zeggen dat ze door de examens elkaar even minder wilde zien en het daarna uit maken. Zij was degene met alle 'macht' en hij is er nu misschien wel veel meer de dupe van dat zij ooit geweest zou zijn als ze het niet verteld had. Ik houd mijn eigen zoon maar voor ogen en ik kan me voorstellen dat hij het heel moeilijk zal hebben als zijn verkering uit zou gaan en hij zou het niet zien aankomen.

Puck

Puck

20-05-2014 om 09:05

Dalarna

Oke, dat staat in de tweede posting, daar had ik even overheen gelezen. Maar in die posting staat ook dat het meisje nogal principieel is in die dingen. Dan kan ik me juist wel voorstellen dat ze er mee zit. Jouw voorgestelde "werkwijze" was wel elegant geweest, maar tja, pubers zijn dat in de meeste gevallen niet. En ik geloof graag dat hij er meer de dupe van is dan zij, maar toch, het verhaal heeft twee kanten en eerlijk gezegd heb ik er bij uitmaken van verkeringen in een grijs verleden ook nooit bij stil gestaan of het vlak voor een examen o.i.d. was. Jij wel dan?

oerkracht

Mijn vriendje maakte het ooit ook uit net voor de tentamenperiode. Hij wilde het mij toen niet zeggen (ik stond er niet zo best voor en er hoefde dus maar iets te gebeuren en ik zou het niet halen en dat wist hij), maar ik voelde dat er iets was en toen kwam het hoge woord eruit. In mij maakte het een soort oerkracht los. Ik was hem al kwijt, ik moest en zou overgaan!. Dit is ook gelukt:)
Ik hoop dat dit ook geldt voor het ex-vriendje van je dochter.

Melleke75

Melleke75

20-05-2014 om 16:05 Topicstarter

Dochter

Ze zat er wel heel erg mee, maar ondanks dat vond ik alsnog niet handig. Maar gebeurd is gebeurd, ik kan het niet terug draaien. Ze vertelt me altijd alles, nu ook, maar toen was het leed al geschied, anders had ik haar zeker het advies gegeven om nog even te wachten. Ik vind dat ze het op zich netjes aangepakt heeft (eerlijk geweest), alleen met een nogal beroerde timing. Hopelijk heeft ze er van geleerd voor een eventueel volgende keer.

Dalarna

Dalarna

20-05-2014 om 16:05

Puck

Maar vind jij dan nog steeds dat het een goede zet was van het meisje omdat ze ook aan haarzelf moet denken of niet?

Je vraag aan mij is wel grappig: ik heb nooit een verkering uitgemaakt en ik heb ook nooit meegemaakt dat de ander het uitmaakte ;)

Puck

Puck

20-05-2014 om 23:05

Dalarna

Nee, je legt mijn woorden nu verkeerd uit. Ik heb nooit gezegd dat ze aan zichzelf moest denken. Ik heb aangegeven dat ik me haar actie kan voorstellen, maar ook dat het eleganter was geweest als ze het uitgesteld had. Zoals jij het stelt lijkt het of ze bewust voor zichzelf gekozen heeft en daarmee voor lief heeft genomen dat het haar vriendje zou schaden. Ik denk dat ze daar gewoon niet bij stilgestaan heeft. Misschien als ze van te voren eerst met Melleke had gesprokem hierover had ze het zelf misschien ook wel een goed plan gevonden om even te wachten. En toen ik gepost had wist ik dat je mijn laatste vraag niet kon beantwoorden :-)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.