Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Niet willen leren en huiswerk maken

Ik kom er wel meer en meer achter dat die driftbuien en boosheid van mijn zoon meestal gebeuren op zondagavond.
Dan moet hij weer naar school en ziet daar als een blok tegenop. Niet zozeer de school zelf maar wel de verplichtingen die daarbij horen. Hij zat op de havo , zit nu op het vmbo tl maar de school denkt er aan dat het beter is om een nog een niveau lager te zetten. Mijn inziens lig het zeker niet aan de capaciteiten maar aan de motivatie en zal hij dus dan ook het laagste niveau niet gaan halen.Hij heeft dit overigens al zijn hele schoolcarriere. Heeft iemand hier ervaring mee en zoja wat zijn de alternatieven of mogelijkheden voor een kind wat niet naar school wil ? Ik wil namelijk niet verder tornen aan zijn emotionele stabiliteit want die is top en het is een heel zekere en sociale jongen en dat wil ik niet verliezen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat wil hij

Wat wil hij zelf? Ik zou er toch serieus met hem over hebben. Die van mij is 14 maar is echt lui. In het begin bleef ik pushen dat ze huiswerk moet maken en leren voor toetsen, maar dat gaf alleen maar stress, steeds weer en steeds erger.Nu heeft zij dat een autistische stoornis, maar hadden wij dat niet geweten hadden wij ook gedacht dat het door de pubertijd komt. IK ben nu zover dat ik haar wel af en toe vraag of ze geen huiswerk heeft en of ze niet moet leren voor een toets, maar dan zegt zij dat zij het wel kan. En gek genoeg zijn de cijfers nu beter terwijl ik haar nooit iets zie doen daarvoor.Zij heeft nu ook de optie dat ze dit jaar haald met redelijke cijfers of zij gaat na de zomervakantie naar een speciale school, waar ze trouwens hetzelfde niveau kan halen maar dan in kleinere klassen en waar ze veel zelfstandig moeten doen tijdens de schooltijd en geen huiswerk mee naar huis krijgen.Ik laat het nu aan haar over hou het wel in de gaten van een afstandje maar het is haar verantwoordelijkheid, want ik kan geen goede cijfers of goede werkhouding op school afdwingen.Ik heb wel vaker met haar erover gehad dat zij minder mogelijkheden heeft wat betreft werken als zij geen goede opleiding heeft.

Marieke-

Marieke-

25-01-2010 om 13:01

Huh?

Je zoon heeft driftbuien en last van boosheid, maar zijn emorionele stabiliteit is goed? Dat kan ik niet volgen, sorry...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.