Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Brigitte

Brigitte

09-04-2016 om 20:04

Nichtje wordt dakloos door ouders

Hortensia

Hortensia

12-04-2016 om 08:04

ik begrijp de twijfel wel

Ik heb zelf met een kleiner gezin in een te kleine woning gewoond en ja, asielzoekers zitten met 4 man op 12 m2, en in oude arbeidershuisjes zaten ze met 12 man in één kamer, maar prettig is anders.

Als je dan ook nog te maken hebt met werkloosheid en de voedselbank en er komt een mond bij (en pubermonden zijn nooit verzadigd!), dan kan ik me nog beter voorstellen dat je niet daarop zit te wachten, al is het meisje nog zo in nood.

Imogen

Imogen

12-04-2016 om 18:04

Mach

'Wel eens in een asielzoekerscentrum gekeken? 4 mensen met hun hele hebben en houden op 12 vierkante meter?'

Dat is niet hun hele hebben en houden hoor. Meubels en zo hebben ze niet bij zich, schoolboeken ook niet. En die komen echt wel als ze eenmaal een eigen woning hebben. Bovendien kun je noodopvang niet vergelijken met langdurig ergens wonen. Als ik op vakantie ben, kan ik prima met het hele gezin twee weken in een klein tentje doorbrengen. Maar dat doe je ook niet het hele jaar (en niet alleen omdat ik in die tent geen eettafel, tv, computer en wasmachine kwijt hoef).

Hortensia

Hortensia

12-04-2016 om 18:04

bizar...

...om bivakkeren in een asielzoekerscentrum te vergelijken met een paar weken kamperen in een kleine tent.

Ten eerste keer jij na die paar weken weer terug in je comfortabele huis met je meubels en je computer en je andere dingen. Vluchtelingen hebben alleen wat ze op die 12 vierkante meter hebben.

En ze zitten er ook langer dan een paar weken. Maak er maar gerust een paar jaar van. En als ze pech hebben worden ze van lokatie naar lokatie gesleept.

Het is zonde om een topic weer te laten verzanden in een vluchtelingendiscussie, maar ik adviseer je toch om je eens wat beter voor te lichten m.b.t. vluchtelingen. Bijvoorbeeld door iets van vluchtelingenwerk te gaan doen, of voor een kerk die met vluchtelingen is betrokken.

Jaina

Jaina

12-04-2016 om 22:04

Ruimte

Je hebt ook stapelbedden met drie plaatsen boven elkaar, of met twee plaatsen beneden (dubbel bed) en een plaats boven. Of een schuifbed onder het stapelbed. Dat laatste hebben wij een poosje gehad. Best handig. Je kan het overdag opgemaakt laten, klapt het naar beneden en dan schuif je het zo onder het bed.
Ik ben al jaren lid van een mailinggroep, tegenwoordig via de facebook, van ouders van grotere gezinnen. Daar zitten heel veel grote gezinnen bij, en met groot bedoel ik 10+ kinderen. En die wonen niet allemaal in paleizen. Door de jaren heen heb ik heel wat foto's voorbij zien komen van zeer ingenieus ingerichte kamers waar wel een heel stel kinderen sliep.
Kijk, in de ideale situatie heeft elk kind een prachtige eigen kamer. Maar goed dat is in de praktijk vaak niet te realiseren. Dus dan wordt het schuiven. Het is niet ideaal maar je kan het wel redden.
In elk geval zou ik dat echt het minste probleem vinden.

Imogen ot

Sorry nog even een reactie of topic omdat zoveel onwetendheid over asielzoekerscentra mijn erg raakt.
Gezinnen maar ook gewoo onbekenden van elkaar zitten vaak jaren op 12 vierkante meter mer zijn vieren. En ja, met heel hun hebben en houden en die pubers moeten ook naar school. En dan heb ik het niet over noodopvang. Alles wat ze hebben staat in dat kamertje. De jij dat ze nog even wat huisraad laten overkomen uit aleppo of irak als ze eenmaal een eigen huis hebben?
Nu weer on topic. Ja ik denk dat er altijd een plaats is in een huis voor een nichtje in nood. En dat gaat uiteindelijk ook maar over een beperkte tijd. Als ze 18 is kan se hopelijk zelfstandig op kamers. Misschien wel eerder. En als ze een baantje bij de supermarkt zoekt kan ze ook bijdragen in het inkomen.

Imogen

Imogen

13-04-2016 om 06:04

hortensia

je echt dat nichtje best in dezelfde omstandigheden kan opgroeien als mensen in een asielzoekerscentrum? Dat is wat Mach roept, namelijk. Die haalt de vluchtelingen erbij, niet ik! En dan kan ze ook wel op staat leven. Er zijn immers ook daklozen die dat jaren volhouden.

Brianna F

Brianna F

13-04-2016 om 09:04

kinderbijslag

Ik denk dat daar iets mee te doen is. Als zij niet meer op haar thuisadres woont en de ouders niet meer voor hun dochter zorgen. Even informeren bij de SVB.

Kijk eens aan

Brigitte, blijkbaar zijn er genoeg mensen met ruimte in hun huis. Wellicht woont er iemand in de buurt van de school van je nichtje.
Naar mijn mening heb je een legitieme reden als je in een klein huis woont met vier kinderen. Dat zegt niets over de liefde en je inzet voor je nichtje en je bereidheid om te werken aan een oplossing voor haar. Ik hoop dat jullie, de tantes, goede manieren vinden om haar echt te helpen.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.