Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

negatief zelfbeeld

Onze dochter van 15 heeft een zeer negatief zelfbeeld. Ze kan goed leren en heeft ook vriendinnen maar durft helemaal niets. Ze is bang dat ze het fout doet en doet het dan maar niet. Ze zegt ook steeds dat ze lelijk is en niemand haar leuk vindt. Ze snapt het ook niet als mensen haar wel leuk vinden. Ze sluit zich steeds meer af en wil alleen maar thuis bij ons in een voor haar veilige omgeving zijn. Ze heeft ook vaak huilbuien. Wij (haar ouders) weten het niet meer. We willen haar heel graag gelukkig zien. Is dit herkenbaar en wie heeft er tips.

Lou

Lou

01-06-2014 om 16:06

Ja dit is zeker herkenbaar. Mijn dochter is jonger (13) en is net opgekrabbeld uit een soortgelijk dal. Weet je wat de oorzaak is? Zo nee, kun je er met haar over praten? Wat ik heb gedaan is mijn dochter duidelijk gemaakt dat we dit gaan oplossen. Hoe dan ook, want het is gewoon niet de bedoeling dat je zo ongelukkig bent en er is hulp als je dat wilt. Samen over gepraat, gevraagd wat zij wil, en zij wilde graag met iemand praten die haar echt kan helpen. Zo zijn we bij een therapeut gekomen. Dat heeft haar enorm veel goed gedaan.

Sterkte voor je dochter en voor jou!

Anoniem1

Anoniem1

01-06-2014 om 16:06 Topicstarter

therapie

Bedankt voor je reactie. Heb je toevallig ook een naam van een therapeut? Onze dochter wil dit ook graag maar wij weten niet zo goed waar we terecht kunnen. Ben wel hoopvol na jouw reactie.

Lou

Lou

01-06-2014 om 17:06

Therapeut

De therapeut die mijn dochter heeft gehad zit in Utrecht en heet Leontien Braakman. De praktijk heet Bij Leontien. De therapie heet integratieve kindertherapie. Maar ze werkt dus ook met tieners. Ik weet niet of het bij jullie in de buurt is, maar deze dame is wel echt een aanrader.

haptotherapie

Mijn zoon heeft veel gehad aan haptotherapie. Dat heeft hij bijna een jaar gedaan, eerst wekelijks later met grotere tussenpozen. Niet alleen praten maar ook leren 'balanceren' en je zelf en je emoties leren kennen en hanteren.
Ik uit hier weleens mijn onvermogen als het bij mijn dochter weer over haar faalangst en gebrek aan zelfvertrouwen gaat. Ze weet dat het niet nodig is maar ze voelt het toch. Ik heb dat niet.
Dus ik speur ook graag mee naar tekst hoe je kinderen dat mee kan geven, dat ze er ook mogen zijn, dat ze er toe doen, dat ze de ruimte voor zichzelf in gaan nemen tussen de rest van de mesen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.