Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Machteld
15-05-2017 om 17:05
Moet puber laten weten waar hij is?
Tot nu toe liet onze zoon (17 en half) meestal netjes weten als hij later uit school was. We hebben op de ijskast een rooster hangen dus weten wanneer hij thuiskomt. Gaat hij nog even naar een vriend, de mac of whatever dan liet hij dat weten. Vorige week liep dat al een keer anders, half 12 uit om half vijf een app: ik ben bij H. btw.
Oké kan gebeuren maar vandaag begon hij erover of hij niet gewoon om zes uur thuis kon zijn en verder zeg maar zn gang gaan.Wij zijn daar eigenlijk niet voor, weten graag waar hij uithangt. Omgekeerd zeggen wij ook waar we zijn.
Of is het overdreven? Hij vond het duidelijk " gezeik".
Overigens: ik ben wel een moeder die meestal met thee thuis zat, langzaam verandert dat maar ik heb nog een jonger kind dus vandaar dat ik meestal wel merk of hij er is.

Marieke
21-05-2017 om 11:05
leuke discussie
Een onderwerp waar ik echt nog niet over had nagedacht! Dochter is 16 en komt altijd direct uit school naar huis of belt dat ze om die-en-die reden wat later komt. Maar er komt zeker een tijd dat ze zelf wil en gaat bepalen over de tijd waarop ze thuis komt. Jullie berichten geven genoeg stof om over na te denken!

IngridT
21-05-2017 om 13:05
Marieke...
En onthoud dan wel...'zelf bepalen' en 'even iets van je laten horen' zijn 2 verschillende dingen.
je kunt alle vrijheid krijgen om zelf te bepalen hoe en waar je je tijd doorbrengt, maar tegelijkertijd kun je best het thuisfront even grofweg op de hoogte houden vsn je doen en laten. ( ik blijf nog even in de stad hangen. Hoe laat eten we ongeveer? Dan ben ik terug' dat genre mededelingen)
Ingrid

Walnoot
21-05-2017 om 13:05
Inderdaad
Helemaal eens met Ingrid. Hier (tot nu toe) ook nog nooit een probleem geweest cq een discussiepunt geweest (gelukkig)

Silone
24-05-2017 om 17:05
In vind etenstijd en bedtijd twee momenten waarop ik toch op z'n minst wel even wil weten wie waar uithangt. Aangezien ik de enige ben die de gezamenlijke familieagenda bij houd, en niemand er verder dus iets in schrijft, houd ik niet meer bij wie hoe laat naar school, stage, werk, sport moet. Laat staan wie waar eet of slaapt. Dus in de loop van die dag (of een van de dagen voorafgaand) kom ik daar meestal wel achter via een praatje, app ofzo. Is eigenlijk nooit een probleem. Kinderen melden zelf wel het een en ander (alleen niet in mijn oubollige familieagenda).

Kaaskopje
25-05-2017 om 13:05
Pind@
Ik ben nooit weggeweest en blijkbaar een selectief geheugen, waar jij in opgenomen bent
Wat je verbazing betreft... mijn dochters vinden mij vast veel te nieuwsgierig. Ik hengel altijd naar informatie. Maar het is geen verplichting.

Alkes
26-05-2017 om 20:05
Ingrid
Hier laten ze eigenlijk zelden weten waar ze zijn, behalve als ze niet voor etenstijd thuis zijn (dat hier toch altijd wel ergens rond half 7 is). Nu ben ik zelf ook zelden voor half 6 thuis, dus ik vind het niet zo'n punt. Ik app ook zelden overdag met mijn kinderen. Dus ze houden mij ook niet van hun doen en laten op de hoogte. En toch houden we best veel van elkaar ;-)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.