Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

thirteen

thirteen

08-11-2011 om 22:11

Moet ik er iets mee? zoon van 13 en voetbal

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

20-11-2011 om 15:11

Atletiek?

Volgens mij is athletiek ook al in dit draadje genoemd, maar ik weet eigenlijk niet of daar reactie op is geweest. Misschien ook nog een optie als het voetballen bij de D's ook niet leuk blijkt te zijn.

thirteen

thirteen

Atletiek

ja, die was ook genoemd. Heb ik het nog niet over gehad met hem inderdaad.

thirteen

thirteen

Balgevoel ja

en inzien wat er om je heen gebeurt. Maar daarom snap ik dus ook niet waarom zoon in de spits werd gezet. Ja, het is de meest veilige plek, zo noemen ze dat. En de bal moet naar hem toe, ipv hij naar de bal. Maar als hij dan niet naar de bal liep kreeg hij daar weer commentaar op, gevolg: zoon snapt er geen hout meer van wat hij nou moet.
Ik heb kinderen die graag duidelijkheid willen, andere zoon heeft veel meer inzicht en gevoel voor het spelletje, maar wil ook diezelfde duidelijkheid. Ga nou niet teveel gillen naar hem in de wedstrijd, want hij raakt het spoor bijster. Geef hem 1 opdracht, bijv. zorg dat er niemand bij de keeper komt, en hij snapt het volledig. Daarom is hij ook een geweldige verdediger.

thirteen

thirteen

20-11-2011 om 18:11

Nee ik niet

dat zei de trainer/coach en de coordinator. Ik zou juist eerder voor het middenveld kiezen, omdat dat het meest lijkt op wat je bij de pupillen moet doen, zowel aanvallen als verdedigen, daarbij heb je altijd nog de achterhoede achter je als je toch balverlies lijdt en voor de aanval is er nog de voorhoede. Maar misschien zie ik het wel verkeerd hoor ;-)
Nu heb ik net bij jongste zoon op Hyves een klasgenoot toegevoegd en laat die nou op handbal zitten en een aantal youtube filmpjes van een wedstrijd hebben staan. Dus ik zal hem eens laten kijken ;-)

Nee thirteen

Op het middenveld is voor een beginnende voetballer of hockeyer echt niet de ideale plek. Daar moet je echt de spelers met overzicht hebben. En voldoende techniek.
Het is een hele klus om bij de aanval en verdediging goed aan te sluiten als middenvelder.
Ook bij ons hockeyteam staan de beginners vaak in de spits. IN het begin doen ze vaak niets. De goals worden dan vaak door de goede middenvelders of de ervaren aanvallers gescoord. Maar echt veel fout kunnen ze ook niet doen. Behalve kansen missen. Maar dan is er wel een ander met ervaring die hem erin schiet.

thirteen

thirteen

20-11-2011 om 22:11

Mach

ok. misschien heb je gelijk hoor. Ik heb zelf altijd op het middenveld gespeeld, maar kennelijk heb ik meer inzicht en overzicht dan zoon ;-)
Feit blijft dat als je weet dat zoon niet goed is, inzicht mist, ervaring mist enz dat het ronduit vreemd is dat je juist op DIE dingen aangesproken wordt.
Maar goed, voorlopig houden we het dus op meetrainen bij de D's en ondertussen maak ik hem een beetje warm voor handbal of korfbal.

Korfbal

Is in elk geval erg overzichtelijk. Een vaste persoon om de verdedigen en je blijft op de helft van het veld. Aanvals of verdedigingsvak. Misschien past dat beter bij je zoon. En met jongens en meisjes samen in een team lijkt mij ook leuk.

thirteen

thirteen

21-11-2011 om 10:11

Nou, zou het dan goedkomen?

kreeg net een mail. Ze gaan bij de D's ook wat dingen herschikken vanwege de aantallen en dan zou het kunnen dat ze dispensatie voor zoon kunnen aanvragen. Heb gezegd dat dat mooi zou zijn, en dat er eventueel een medisch iets is wat daarin kan bijdragen.

thirteen

thirteen

24-11-2011 om 23:11

Heerlijk he, die besluiteloosheid

vandaag gaf zoon dan toch aan te willen stoppen, hij heeft ingezien dat voetbal niet zijn ding is.

Ok, dan wil ik wel dat je dit nu zelf aan de mensen van de vereniging gaat melden. En dat heeft hij gedaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.