Puberteit Puberteit

Puberteit

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Klavertjevijf

Klavertjevijf

12-05-2016 om 16:05

Moeder stalkt social media?

Moeder

Moeder

13-05-2016 om 22:05

Klavertje

:"ik zie er het kwaad niet van in"..... En juist om deze reden is het heel verstandig dat je moeder op je let! Plaats niets dat ook maar enigzins compromitterend kan zijn. Dus niet te schaars gekleed, drank, drugs, vriendjes. Niets is prive. Je zal de eerste niet zijn die hierdoor een stageplek of baantje mis loopt. Je moeder weet dat, nu jij nog.

Elfje65

Elfje65

13-05-2016 om 22:05

Gerda

Het zal wel aan mij liggen, maar wat bedoel je precies?

Niki73

Niki73

17-05-2016 om 15:05

Dus wel

Je schrijft eerst: "Ik voeg echt geen vreemden toe op facebook.." en dan "Mijn moeder maakte een nep account dat ik gewoon accepteerde omdat ik niet verwachte dat ze dit zou doen" Maar dan HEB je toch een account van een onbekende geaccepteerd? Je wist toch niet wie dat was? Niet doen!!

Heel eerlijk gezegd klink je erg naïef en begrijp ik dat je moeder je online wil beschermen. Het is niet oké om foto's in bikini te plaatsen, zelfs al doet de "halve school" het wel. Zulke foto's blijven altijd op internet staan en kunnen later je carriere schaden. Jij kunt dat (nog) niet begrijpen? Tja, dan zul je het van ons moeten aannemen. Ik heb het in mijn nabije omgeving al meegemaakt. Ik heb zelfs al chantagepogingen in mijn omgeving meegemaakt.
Dus ja, ik denk dat je moeder je om een goede reden wil volgen. Om jou te beschermen. Het zal niet leuk aanvoelen, maar eigenlijk moet je blij zijn dat je moeder zich om jou en je toekomst bekommert.

MerelR

MerelR

18-05-2016 om 09:05

Mijn mening

Het advies wat ik ooit kreeg op een voorlichtingsadvies (over hoe mijn kinderen te beschermen tegen de gevaren van social media) van school was om uit te pluizen hoe een en ander werkt en vervolgens zelf een account nemen.
Het ging hierover een leeftijd van een jaar of 12, 13. Hoe lang de controle moest duren hing van de activiteiten en stommiteiten van het kind af. Bij de een is dat 15, bij de ander misschien wel 18. Blijkbaar heeft jouw moeder nog steeds een reden om je te controleren en eerlijk gezegd vind ik ook dat je daar blij mee moet zijn.

Yura

Yura

18-05-2016 om 20:05

Wat Niki zegt

Je zegt eerst dat je geen vreemden toe voegt en vervolgens dat je moeder een nep-account had aan gemaakt. Dan was dat toch een vreemde? Bovendien heb je je account gewoon open staan, dus iedereen kan mee kijken, dan hoef je ook niemand toe te voegen. Mijn kinderen mochten/mogen hun accounts nooit op openbaar hebben. En dan nog eens bikini-foto's plaatsen ook.

Ik begrijp helemaal dat je moeder je in de gaten houdt, want sorry jij moet nog een hoop leren. En dat "iedereen" het doet betekent niet dat het goed is he. Hangt er misschien maar net vanaf waar je op school zit, want bij mijn dochter heeft juist "iedereen" zijn account afgeschermd en plaatst werkelijk "niemand" bikini-foto's.

maan.

maan.

23-05-2016 om 17:05

moeders

Ik heb ooit ergens een tip gelezen over veilig internetten: als je NIET wilt dat je moeder het ziet moet je het NIET plaatsen. Ik vond het eigenlijk een maffe tip maar als je erover nadenkt zit er wel wat in hoor.

Ik ben op facebook ook met mijn kinderen bevriend maar ik denk heel goed na voordat ik reageer op hun posts. Ze zitten er niet op te wachten dat hun schoolvrienden mijn moederreacties zien!

Ze zijn ook bevriend met een tante van ze; die reageert echt overal op zoooo irritant, een van beide kinderen heeft overwogen om de tante te ontvrienden omdat het soms echt te is. Hoe goed bedoeld ook.

Over het plaatsen van foto's waar anderen op staan hebben we duidelijke afspraken: alleen als de ander accoord gaat. Dus altijd eerst vragen aan die vriend(in). Zo hoor ik mijn kinderen ook weleens onderling: he ik heb die leuke foto waar jij ook op staat, vind je het goed als ik die plaats? En dat wordt niet altijd toegestaan.. en dan dus ook niet geplaatst.

Ik denk dat in jullie geval met betrekking tot facebook het handigst zou zijn om elkaars account te kunnen zien, dus vrienden blijven. Maar dan met duidelijke afspraken 'alleen kijken' dus geen idiote commentaren online of offline.

Wat betreft instagram daar heb ik geen ervaring mee (een van mijn kinderen plaatst tekeningen, verder niks). Ik denk sowieso dat het heel verstandig is om tien keer na te denken over de foto's die je plaatst, waar dan ook.

Moeders zijn lastige wezens, maar meestal bedoelen ze het wel goed hoor

Iron Nick

Iron Nick

04-06-2016 om 16:06

Domme moeder

Die moeder moet gewoon niet overal op reageren maar zich beperken tot discreet meelezen.

Degenen die zeggen dat er een onbekende is geaccepteerd via dat nep-account, weten niet wat daarin stond. Misschien gebruikte die moeder wel een naam die betrouwbaar overkwam. Van een kennis of een beroemdheid ofzo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.