Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

xEmx
20-04-2010 om 10:04
Minderjarige dochter wordt drugs aangeboden door minderjarige
Mijn 14-jarige dochter is drugs aangeboden door een 17-jarige. Ze heeft het gelukkig afgeslagen en het direct aan ons gemeld.
Ik wil het melden bij de politie, maar degenen die ik daar over spreek zeggen dat het geen zin heeft. Ze krijgen op iedere hoek van de straat drugs aangeboden. Daar ben ik me van bewust, maar tot nu toe ging het mijn deur voorbij. Moet ik het dan zomaar laten gebeuren? Mijn dochter heeft geweigerd, maar weigert de volgende die hij het aanbiedt ook?
Ik reageer misschien spastisch, maar in onze buurt is ooit een 15 jarig jochie voor de trein gesprongen, hij zag absoluut geen uitweg meer door drugs en druk van drugsdealertjes.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Paal
20-04-2010 om 12:04
Geen ervaring
Ik heb er geen ervaring mee maar zou het, denk ik, wel melden bij de politie.
Vind het ook erg gemakkelijk om te denken dat het op elke straathoek te verkrijgen is.
Ik weet dat dochter het zou kunnen krijgen, zegt ze, maar zeker niet bij iedereen. Ik weet bij wie en ik pak hem als hij het haar aanbied.

dirksmama
22-04-2010 om 13:04
Politie
Ik vind het niet normaal, en zou zeker melding maken bij school en politie.

reina
22-04-2010 om 18:04
Xemx
Ik zou het wel melden bij de politie. Of, als het om schoolgenootjes gaat, op school. Dat hebben wij ook een keer gedaan, het is toen op school erg goed opgepakt. Als niemand iets meldt wordt er geen enkele actie ondernomen.