Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Janneke
08-02-2015 om 11:02
Meer last van licht en geluid
Dochter van 15 merkt dat ze de laatste weken meer last heeft van licht en geluid. Laptop zet ze qua lichtsterkte nu op 3 (van 12) ipv op 9. Kwam de kamer binnen en heeft last van al het zonlicht (hoewel dat nog wel kan omdat ze uit de donkerder gang komt).
Ze merkt ook dat de laatste weken geluid (van muziek of zo) harder binnenkomt, dat ze er meer last van heeft dan voorheen.
Herkent iemand dit?
Nog iets mee/tegen doen als ze er last van heeft/houdt of gewoon accepteren dat het is zoals het is?

judith-t
08-02-2015 om 12:02
Ze heeft er last van en het klinkt niet goed.
Ik zou er zeker mee langs de huisarts gaan.

Alti
09-02-2015 om 16:02
Ik herken dit van de periode dat ik depressief werd. Ik zeg niet dat dat bij jouw dochter zo is, maar ik zou haar wel goed in de gaten houden.

Janneke
09-02-2015 om 17:02
Alti
Tjee, dat is nou het laatste waar ik bij mijn dochter aan zou denken!
Maar ik zal het inderdaad in de gaten houden. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Okie Dokie
09-02-2015 om 23:02
heeft ze
Wel eens migraine? Soms kan dit voorkomen als je bijna een migraineaanval krijgt.

Anneque
10-02-2015 om 14:02
Ik heb het in de periodes voordat ik een migraine-aanval krijg.
Anders misschien een teken van overbelasting, op welk vlak dan ook?

albana
13-02-2015 om 08:02
migraine?
Last van licht en geluid is een standaard voorteken van migraine bij ons (halfinwonende) buurmeisje. Ong een week ervoor begint dat al.
Eerst zijn het gewone opmerkingen die ze zelf niet eens opmerkt (wat staat die lamp fel zeg) en als ze binnenkomt: ' wow wat staat de tv hard' (is ook niet zo) en schrikken als de reclame begint op tv want die gaat altijd harder dan t programma. Meestal merken haar ouders en wij eerder dat er weer een aanval aankomt dan zijzelf.
Het is ook niet constant. Het is op en af en ong. een week ervoor begint t al.
groeten albana

Jasmijn
13-02-2015 om 12:02
soms
Ik heb dat soms, vooral met mijn beeldscherm, kan niet uitleggen waarom het is (nooit migraine gehad of last van depressie) maar dan moet alles op het zwakste licht (en dan vind ik het vaak nog te fel) en heel langzaam (heb ook niet door hoe lang het duurt) gaat alles weer feller. Echt een soort tijdelijke overgevoeligheid. (ik vermoed zo'n 3 dagen)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.