Puberteit
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

cherry brandy
06-10-2014 om 14:10
Man half overspannen, puberende kinderen, help!
Mijn man heeft een veeleisende opleiding gevolgd naast zijn werk.
Werken en studeren was het enige waar hij tijd voor had.
Nu hij er eindelijk mee klaar is, blijkt dat hij op zijn werk burnoutachtige klachten heeft gekregen (volgens mij omdat het niveau hem intussen te laag is en de uitdaging weg is). Hij gaat nog wel, maar zit eigenlijk in de ziektewet en deze baan is duidelijk een aflopende zaak. Hij zal iets nieuws moeten zoeken maar ziet daar behoorlijk tegenop.
Thuis doet hij niks anders dan achter zijn computer zitten. Soms zit hij de halve nacht te gamen. Hij is kribbig tegen mij en de kinderen-die ook net beginnen te puberen. Ik krijg het dus van twee kanten.
Met hem praten heeft weinig zin want hij geeft me overal gelijk in. Hij belooft me vanalles en vervolgens gebeurt er niks. Ja, klagen over zijn werk.
Ik voel me boos en verongelijkt en daar voel ik me dan weer schuldig over. Zucht.

Tango
06-10-2014 om 22:10
Praten
Heb je al gepraat met hem of zeg je bij voorbaat al dat het geen zin heeft? Ik zou toch praten met hem en duidelijk vertellen wat dit met jou doet. Bied hem de keuze om het of zelf op te lossen of hulp in te schakelen. Dat zelf oplossen moet dan wel binnen een bepaalde periode.
Van hele dagen en halve nachten achter de computer zitten word je naar mijn idee alleen maar lamlendiger. Er moet dus zeker iets gebeuren. Sterkte!

Azorac
06-10-2014 om 22:10
Coach
Zo'n periode heb ik ook gehad. Uiteindelijk zei mijn man mij dat ik een coach moest zoeken. Dat hielp. Zorg dat hij een coach zoekt of zoek er zelf een voor hem. Dat maakt de overgang naar ander werk makkelijker

Kaaskopje
08-10-2014 om 23:10
Ook begrip hebben heeft zijn grenzen
Als dit al een aantal weken duurt mag jij je man best duidelijk maken dat dit zo niet verder moet gaan. Omdat het echt niet zo goed met hem gaat zou ik proberen het niet al te verwijtend te bespreken. Maar als het niet doordringt mag een beetje drama best. Laat maar zien dat je dit een moeilijke situatie vindt.
Mensen die overspannen zijn moeten vooral in beweging komen. Huisartsen geven denk ik allemaal het advies om te gaan lopen. Staat je man open voor meer hulp dan zal hij bij de huisarts moeten beginnen.
Dat hij verder veel op de computer zit, tja... blijft er veel liggen wat hij daardoor niet doet?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.